1.035.200

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Együttnevelés - Speciális igényű tanulók az iskolában

Az integrált fejlesztés lehetőségei

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Iskolafejlesztési Alapítvány-OKI Iskolafejlesztési Központ
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 183 oldal
Sorozatcím: Altern Füzetek
Kötetszám: 5
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-04-2745-1
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A szemelvénygyűjtemény központi témája az utóbbi 15-20 évben külföldön mindjobban tért hódító oktatásszervezési lehetőség, az integráció, azaz a különböző okoknál fogva tanulásban akadályozottak... Tovább

Előszó

A szemelvénygyűjtemény központi témája az utóbbi 15-20 évben külföldön mindjobban tért hódító oktatásszervezési lehetőség, az integráció, azaz a különböző okoknál fogva tanulásban akadályozottak együttes oktatása-nevelése hasonló korú, és ilyen zavarokat nem mutató társaikkal. Ez a szervezési forma korábban ki nem aknázott, új lehetőségeket kínál a „normál" pedagógia és a gyógypedagógia szoros együttműködésére.
Miután a téma meglehetősen új Magyarországon, a következőkben röviden összefoglaljuk a leglényegesebb jellemzőit és áttekintjük a nemzetközi kibontakozás főbb állomásait is.
A integrált fejlesztés megvalósítására különböző változatok alakultak ki, ezek körül a legfontosabbak:
a) Teljes integráció: a speciális fejlesztésre igényt tartó gyermek a nevelés-oktatás teljes időtartamában az erre rá nem szorulók csoportjában, vagy osztályában tartózkodik. Fejlődését a csoport osztályvezetőjén, tanárán kívül speciális szakember is figyelemmel kíséri és szükség esetén különböző lehetőségeket (pl. tanulási időn kívüli egyéni foglalkozás, célzott terápia, korrepetálás) biztosít. Ezen kívül kölcsönös információs kapcsolat létesül a csoport (osztály) vezetője és a gyógypedagógus között.
b) Részleges integráció: a speciális fejlesztést igénylők egy csoportját az erre nem szorulók intézményében nevelik. Ennek a változatnak különböző alcsoportjai ismeretesek:
- részlegesen integrált osztály, vagy csoport: a gyermekekkel külön helyiségben foglalkozik a gyógypedagógus. Változatok a többi gyermekkel való érintkezésre: lokális integráció (éppen csak látják egymást, pl. szünetekben), szociális integráció (pl. szabad idő közös eltöltése, együttes étkezések), funkcionális integráció (közös tanulás adott órákon a teljes csoport, vagy csak egyes gyerekek számára).
A részleges integráció speciális változata a kooperatív tanári rendszer. A kooperatív szervezés esetén az integrált, életkorilag azonos csoport (3-5 gyermek) az órák egy részében együtt tanul az erre kijelölt alacsony létszámú (max. 15-16 fő) osztály többi tagjaival kb. a tanítási idő 2/3-ában. Ilyenkor a két tanár együtt tevékenykedik, megosztja a munkát. Vissza

Tartalom

Bevezető 5
I. Törekvések az iskolai integráció kiszélesítésére
Lányiné dr. Engelmayer Ágnes: A külföldi integrációs
modellek tanulságai a hazai alkalmazás számára 11
Csányi Yvonne: Integrált fejlesztés a kutatás szintjén 22
Lumér-Henneböle, Beatrix: Iskolai
integráció-következmények a tanárképzésre 29
A dán népiskola fejlődése a mindenki iskolája irányában
(dán miniszériumi kiadvány szerző nélkül) 34
II. Hallássérültek integrációja
Löwe, Ármin: Hallássérültek integrálása az iskolában 46
Lynas, Wendy: Tapasztalatok a siketek integrált
oktatásáról az Egyesült Királyságban 55
Verdoes-Spinell, Mónika - Verdoes, Max: Tíz év tapasztalatai
a hallássérültek integrációjáról Dél-Tirolban 66
Wohlhart, Dávid: Hallássérült gyermekek integrációja.
A hallássérültek grazi intézetének kooperatív osztályai 73
III. Látássérültek integrációja
Stenberg, Gunilla: A látássérült gyermekek és fiatalok
megsegítése Svédországban 82
Neugebauer, Haris és mtsai: Látássérültek fogyatékos-specifikus
gondozása az általános iskolában (kísérleti modell) 88
IV. Mozgássérültek integrációja
Haupty UrsularJanson, Gerd W.: Modell mozgássérült és
nem fogyatékos gyermekek és fiatalok integrált nevelésére . . 97
Rye, Henning: Integrált oktatás - bevezetés a közösségbe . 125
V. A tanulásban mentálisan akadályozottak
integrációja
Bless, Gerard: A tanulásban akadályozottak integrációja - a
szociális, emocionális és értelmi fejlődéssel kapcsolatos
hatékonyságkutatás eredményei 132
Haeberlin, Urs - Borgener, A - Hess, K.:
Gyógypedagógiai segítségnyújtás az óvodában és az iskolában 143
Moser, Urs: A fejlesztő oktatás megítélése tanulásban
akadályozott integrált tanulók által . . 160
Függelék 175
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv