1.035.481

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram

Nyelv: Magyar
Méret: 22 cm x 15 cm
ISBN: 963-214-803-7
Megjegyzés: Színes és fekete-fehér fotókkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

"A K2 megmászása egy bizonyos fokig szerencsejáték. Julie-val 1986-ban mindent a lehető legnagyobb gondossággal megterveztünk, megfelelően akklimatizálódtunk, nagy magasságban sem szenvedtünk fejfájástól. Egyszerűen »rossz« évet fogtunk ki! hatalmunk felett álló okokból, melyeket ebben a könyvben megpróbálok elemezni, történetének legnagyobb tragédiája következett be a K2-n... Néhány hét leforgása alatt tizenhárom ember veszítette életét a hegyen. De még a lavinával kezdődő, majd a többnapos vihar katasztrófájával végződő bonyolult láncreakció elemzésének hosszú évei sem tudtak minden körülményt tisztázni. A végzet is kivette részét a történtekből. A »fekete nyár« átka azonban még nem ért végetr. sokan, akik az eseményeket túlélték, nemsokára meghaltak a hegyekben: Jerzy Kukuczka, Wanda Rutkiewicz, Gianni Calcagno, Tullio vidoni, Michel Parmentier, Benoit Chamoux... Martha tovább hatna a félelmetes átok. Semmi esetre sem hasonlíthatjuk azonban össze ezeket az eseményeket a Jon Krakauer és Anatolij Bukrejev által leírt 1996-os Everest-tragédiával. A K2-n senki nem esett áldozatul a tapasztalat hiányának, vagy halt meg a versengés következtében. Még akkor sem, ha bizonyosan követtünk el hibákat."
Kurt Diemberger 1932-ben született, és 40 év alatt húsznál is több expedíción vett részt Ázsia magashegységeiben. Közel ugyanennyi alkalommal járt a halálzónában, és ő az egyetlen még élő hegymászó, akinek sikerült két nyolcezres csúcs - a Broad Peak és a Dhaulagiri - első meghódítása. A nyolcvanas évekkel Julie Tullisszal megalapította a "világ legmagasabb filmes csapatát", együtt forgattak az Everesten, a Nanga Parbaton, Tibetben és a K2-n. A "Himalája jegesmedvéje" filmjeivel és ezen könyvével számos díjat nyert. Diembergert a Magyar Hegy- és Sportmászó Szövetség tiszteletbeli tagjává választotta. Vissza

Tartalom

Az 1993 és 2000 közötti K2-expedíciók (Írta: Roberto Mantovani)314
A szerző legfontosabb mászásainak és expedícióinak kronológiája318

Kurt Diemberger

Kurt Diemberger műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Kurt Diemberger könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.