Előszó | 5 |
Ember és fejlődés | 7 |
Értelem és szellem (1966) | 9 |
Arkhimédesz esete | 10 |
Belátás és elképzelés | 13 |
A tanulékony gépek és az ember | 16 |
Véletlen, vagy növekvő valószínűség? (1965) | 20 |
Véletlen és valószínű | 20 |
Növekvő valószínűség | 23 |
Rend a véletlenek játékában | 26 |
Az ember teremtése (1956) | 28 |
Isten teremtménye | 29 |
Teológusok a fejlődésről | 32 |
Éva teremtése | 34 |
A következmények | 38 |
Gyakorlati tanácsok | 40 |
Anyag és élet (1967) | 46 |
A biológia Ikarus-mondája | 47 |
Biológiai minta | 50 |
Anyagi formák | 53 |
Élet és szellem (1967) | 58 |
A Rubico mentében | 59 |
Állati intelligencia? | 62 |
Az emberi tapasztalás mintái | 66 |
Emberréválás és teremtés (1968) | 71 |
Teremtés és fejlődés összhangja | 72 |
A homonizáció folyamata | 75 |
Antropológiai következmények | 78 |
Az emberi lélek és a klinikai halál (1966) | 83 |
A belső dialógus szellemében (1968) | 87 |
Dinamikus hagyománytisztelet | 90 |
Ugyanaz skolasztikus nyelven | 92 |
Fejlődéstan és teológia (1969) | 98 |
A fejlődés eszméjének fejlődése | 99 |
Egyház és természettudomány | 100 |
A biológiai teremtéstan | 102 |
A világ sztatikus modellje | 104 |
A világ dinamikus modellje | 106 |
Szekularizáció és egyház | 111 |
Szekularizáció és kereszténység (1969) | 113 |
A jelenség értelmezése | 114 |
A világ szentesítése | 116 |
Esélyes kereszténység | 120 |
Hogyan beszéljünk Istenről? (1968) | 125 |
Mit értünk elvilágiasodáson? | 126 |
A világ transzcendens föltétele | 130 |
Az Istenről való beszéd föltételei | 133 |
Szekularizáció és transzcendencia (1970) | 138 |
Természet, prózában | 139 |
A tudomány emancipációja | 141 |
Világképek interferenciája | 142 |
Sem görög, sem barbár | 143 |
Csak egy csomó tört kép? | 145 |
Az egész az igaz | 146 |
Az egyház mint testvéri közösség (1968) | 150 |
Tekintély és engedelmesség az egyházban (1968) | 152 |
Dialektikus fogalmak | 155 |
Szolgálat, nem uralkodás | 157 |
A közmegegyezés bírálata | 158 |
Funkcionális felfogás | 160 |
A szabadság jegyében | 161 |
Miért keresitek az élőt a holtak között? (1969) | 165 |
A teológiai kutatás szabadsága (1969) | 167 |
A Nyilatkozat | 168 |
A Nyilatkozat visszhangja | 170 |
Valláskritika és ideológia-kritika (1970) | 175 |
Ködképek és előítéletek | 175 |
Ideologizált eszmék | 178 |
Vegytiszta eszmék? | 183 |
A világ szószólója (1969) | 188 |
A világot szerető hit | 189 |
Isten a világban | 192 |
Igazság és közösség | 197 |
A remény jegyében | 201 |
Miért vagyok keresztény? (1967) | 203 |
A keresztény hit foglalata (1969) | 207 |
A legfontosabb | 208 |
Az ember Isten-közelsége | 208 |
Isten ember-közelsége | 209 |
Isten megértése | 210 |
Az ember beteljesülése | 211 |
Az egyetlen szükséges kapcsolat | 212 |
Az emberi feladat | 213 |
A bűn | 215 |
A hit megvallása az ima | 215 |
Az egzisztenciális kapcsolat biztosítékai a dogmák | 216 |
A kegyelem történelmi jele | 218 |
Az egység szentsége | 219 |
Mint sötétben világító mécses (1967) | 222 |
Intellektuális nehézségek | 223 |
Valláskritikusok | 223 |
Alapvető hitigazságokat! | 224 |
A világ üdvössége | 225 |
Hit és homály | 226 |
Történészeknek sem tilos a bemenet (1969) | 227 |
Néhány gondolat a csodáról (1970) | 236 |
Isten és sors (1967) | 241 |
Jézus Krisztus válasza | 242 |
Az értelmes egész | 243 |
Okosak legyetek (1969) | 246 |
Krisztus emlékezete (1968) | 248 |
Összejövetel | 249 |
Hálaadás | 249 |
Közös étkezés | 250 |
Újszövetség | 250 |
A hit titka | 251 |
Karácsony megközelítése (1969) | 253 |
A remény jegyében (1970) | 256 |