1.037.509

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Légfékberendezések tervezése

Szerző

Kiadó: Közúti Közlekedési Tudományos Kutató Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 218 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 20 cm
ISBN: 963-601-012-9
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Bevezetés11
Maximális fékerő meghatározása az előírt hatásosságból13
A szükséges fékerő meghatározása üzemi fékre13
A szükséges fékerő meghatározása biztonsági fékre15
A szükséges fékerő meghatározása rögzítőfékre16
A szükséges fékerő meghatározása tartós fékre17
A fékerő szétosztása a jármű kerekeire19
Dinamikus tengelynyomások meghatározása19
Kéttengelyes jármű dinamikus tengelynyomásai19
Kéttengelyes vontatóból és kéttengelyes pótkocsiból álló szerelvény dinamikus tengelynyomásai22
Háromtengelyes nyerges és csuklós szerelvény dinamikus tengelynyomásai22
Tengelycsoporton belüli átterhelődés26
Többtengelyes szóló járművek dinamikus tengelynyomásai42
Kettőnél több tengelyes vontató vagy (és) kettőnél több tengelyes pótkocsit tartalmazó járműszerelvények dinamikus tengelynyomásai47
Négy- és öttengelyes - elsősorban nyerges - járműszerelvények dinamikus tengelynyomásai47
A fékerő felosztása a dinamikus tengelynyomások alapján, adhéziós görbék51
Talaj és gumiabroncs kapcsolata51
Szükséges tapadási tényező (tapadási tényező igény)53
Kéttengelyes jármű felosztása, adhéziós görbéi55
Kéttengelyes vontatóból és kéttengelyes pótkocsiból álló szerelvény fékerő felosztása, adhéziós görbéi64
Háromtengelyes nyerges és csuklós szerelvény fékerő felosztása, adhéziós görbéi64
Kettőnél több tengelyes szóló járművek fékerő felosztása, adhéziós görbéi71
Kettőnél több tengelyes vontatót vagy (és) kettőnél több tengelyes pótkocsit tartalmazó járműszerelvény fékerő felosztása, adhéziós görbéi72
Négy- és öttengelyes nyerges szerelvények fékerő felosztása, adhéziós görbéi iterációs módszer alkalmazásával72
Tartósfék hatásosságát létrehozó fékerő felosztása a tengelyek között81
A nyomásbeli elősietés és időbeli késedelem hatása a fékerők felosztására82
Tengelyenként létrehozható fékerő tervezése, illetve meghatározása93
Kerékfékszerkezetek tervezése93
Általános irányelvek93
Kerékfékszerkezet típusok93
Kerékfékszerkezet típusok megválasztása94
Kerékfékszerkezetek működtetése96
Szerkezeti anyagok a kerékfékszerkezetben96
Kerékfékszerkezetek méretezése: belső áttétel és egyéb jellemzők számítása102
Kerékfékszerkezetekkel kapcsolatos számítások összefoglalása a gyakorlat számára119
Számítási példák133
Kerekenként, illetve tengelyenként létrehozható fékerő tervezése, illetve meghatározása142
Kulcsos működtetésű kerékfékszerkezeteknél142
Hidraulikus működtetésű kerékfékszerkezetnél a fékerő tervezése151
Rögzítőfék tervezése152
Motoros járművek152
Pótkocsik153
Levegőrendszer tervezése155
Energiatárolók (légtartályok) kapacitásának tervezése155
Üzemi és biztonsági fékberendezés motoros járműveken155
Üzemi fékberendezés pótkocsiknál, illetve nyerges pótkocsiknál157
Energiaellátók (légsűrítők) szükséges kapacitása160
Légfékberendezés kapcsolási sémájának tervezése162
Csővezetékek, hajlékony vezetékek, csőkötések162
Tervezési célkitűzések és alapkövetelmények163
Gépjármű fékberendezése164
Pótkocsi fékberendezése185
Fékvizsgálatok195
A vizsgálatok előkészítése195
Féktípusvizsgálati dokumentáció195
Vizsgálati jármű előkészítése196
A típusvizsgálat lefolytatása197
Irodalomjegyzék201
Melléklet
Melléklet207
Hivatkozott előírások és előírástervezetek jegyzéke213
Függelék217
Eddig megjelent KÖTUKI kiadványok jegyzéke
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv