1.035.366

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kommst du mit? 1./Arbeitsheft

Német nyelvkönyv/Kompletenciafejlesztő tankönyv és munkafüzet

Szerző
Grafikus
Lektor

Kiadó: Ziel Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Hatvan
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 263 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar   Német  
Méret: 30 cm x 21 cm
ISBN: 963-8552-20-4
Megjegyzés: Színes és fekete-fehér fotókkal, illusztrációkkal. Tankönyvi szám: ZI-0003/N és ZI-0003/HN.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Kedves Gyerekek!
Ugye szerettek utazni? Ha igen, akkor bizonyára érdekelni fog benneteket, hogy mi történik most az előző kötetekből már jól ismert Hanssal. Egy képzeletbeli utazásra hívlak... Tovább

Előszó

Kedves Gyerekek!
Ugye szerettek utazni? Ha igen, akkor bizonyára érdekelni fog benneteket, hogy mi történik most az előző kötetekből már jól ismert Hanssal. Egy képzeletbeli utazásra hívlak benneteket, méghozzá Brazíliába! Megismerhetitek Hanssal és családjával együtt, hogy milyen Brazília, milyenek a brazil emberek, és azt is megtudhatjátok, milyen jó és izgalmas dolog repülővel utazni. A könyvben olvashattok a hatalmas brazil őserdőkről, és arról is, hogy milyen érdekes állatok, növények élnek ott. Közben Hans bemutatja nektek Németország néhány szép vidékét, és Berlin nevezetességeivel is megismertet benneteket. Jó utat kívánok, és remélem, hogy sok vidám és élményekben gazdag órát töltötök el, miközben megtanuljátok azt a sok-sok új dolgot, ami ebben a kötetben található.
Kedves Kollégák!
Bizonyára már senki számára nem új a kompetencia központú oktatás fogalma, hiszen manapság igen sok szó esik az oktatás reformjáról, arról, hogy a tanulók nagy része nem képes az iskolában szerzett ismereteket a mindennapi életben hasznosítani. Ennek okait sokféleképpen magyarázzák a szakemberek, de végső következtetésként mindig odajutnak, hogy a magyar oktatási rendszer megújítása nem halogatható tovább. Az eddigi, szinte kizárólag az elméleti tudást hangsúlyozó oktatás helyett a gyakorlatban használható, kompetenciákat fejlesztő oktatási rendszert kell kialakítani. Ez a tény természetesen magában foglalja a modern, kompetenciát fejlesztő tankönyvek elterjedését, és használatát. A Kommst du mit? 1 tankönyv legfontosabb célkitűzése - a korosztály sajátosságait, mentális fejlettségét és érdeklődését messzemenően figyelembe véve - egyfajta „használható tudás" megszerzésének közvetítése és kialakítása. A kötet témakörei és szókincse lehetővé teszik a megtanult ismeretek áthelyezését a gyerekek saját élethelyzetébe. Az olvasmányokhoz kapcsolódó feladatok pedig az aktív részvétel sokrétű lehetőségét teremtik meg. A gyerekek nem passzívan, hanem cselekvő módon vesznek részt a tanulás folyamatában. (Lásd: Partnerarbeit, Gruppenarbeit, Diskussionspunkt, Spielen wir! Projektarbeit) A gyakorlatok sokkal inkább a felfedezés örömét adják, hiszen nem reproduktív, hanem produktív módon közelítik meg a nyelvi jelenségeket, problémákat. A képek nem „díszítik" a kötetet, hanem szervesen kapcsolódnak a feladatokhoz, megkönnyítik azok megértését, és megoldását. A könyv tematikája világos, áttekinthető, a feladatok sokfélesége lehetővé teszi a differenciálást, úgy a felzárkóztatást, mint a tehetséggondozást. A „nach dem Gehör" rész globális, szelektív és részletekre kiterjedő hallás utáni értést fejlesztő feladatokat tartalmaz. A leckék végén található autentikus szövegek kitekintést engednek a korosztálynak megfelelő német irodalomba, a munkafüzetben hozzájuk kapcsolódó kérdések pedig segítik azok könnyebb feldolgozását, jobb megértését. A kötethez tartozó „Arbeitsheft" tehát szerves kiegészítője a tankönyvnek. A feladatok az ismeretek elmélyítését és bővítését szolgálják. A „Klassenarbeiten und Tests " füzet pedig három nagy témazáró dolgozatot és három felelet-választós tesztet tartalmaz. Eredményes munkát, és sok sikert kívánok! P. Forgács Edit Vissza

Tartalom

1. Erinnerung an den Sommer 9
Ismétlő lecke: a Komm mit! 2 tankönyv lexikai és nyelvtani anyagának áttekintése, a tanult kommunikációs szándékok kreatív alkalmazása
Zum Lesen: Tief im Walde 18
2. Reisevorbereitungen 19
Témakör: készülődés a brazíliai útra, csomagolás
Nyelvtan: - a határozatlan névelő és a birtokos névmások részes esete elöljárószók alkalmazásával
- a módbeli segédigék (können, wollen)
- es gibt használata
Szókincs: utazással kapcsolatos cselekvések; tárgyak, amelyeket egy útra magunkkal viszünk (auspacken, einpacken, der Koffer, die Zahnpaste)
Kommunikációs szándékok: akarat, képesség, lehetőség kifejezése (Ich will, ich kann,...) csodálkozás kifejezése (Du lieber Himmel! Du meine Güte!)
Wörter lernen mit Spaß a fahren ige 30
Zum Lesen Von dem Fischer und seiner Frau, Teil 1 32
3. Im Reisebüro 33
Témakör: ügyintézés az utazási irodában (jegyfoglalás, szobafoglalás, vásárlás, befizetés társas útra, információ kérés)
Nyelvtan: - a módbeli segédigék (müssen, dürfen)
- a mellérendelő összetett mondatok 1 (aber, und, oder, sondern, denn)
- magázás (Sie)
- man
Szókincs: cselekvések az utazási irodában (Fahrkarten buchen, einen Stadtplan kaufen, ein Zimmer reservieren)
Kommunikációs szándékok: udvarias kérés (Darf ich...,)
információkérés (Wo kann ich...?)
bocsánatkérés (Entschuldigung!)
visszakérdezés (Wie bitte?)
Wörter lernen mit Spaß Die Lies, der Franz und ich 43
Zum Lesen Von dem Fischer und seiner Frau, Teil 2 44
4. Brechen wir auf! 45
Témakör: úti előkészületek, búcsúzás, út a repülőtérre, startra várva
Nyelvtan: - a módbeli segédigék (sollen)
- a módbeli segédigék használatának gyakorlása
- a személyes névmások elöljárószókkal
Szókincs: tevékenységek indulás előtt (die Heizung abstellen, die Geräte ausschalten)
a repülőtéren (starten, landen, Abflugsseite, Flugplan, an Bord gehen)
Kommunikációs szándékok: - tanácskérés (Soll ich... ?)
- türelmetlenség (Es ist höchste Zeit...!)
- ijedtség (Oh, Gott!)
Wörter lernen mit Spaß a Fahr- előtaggal képzett szavak 55
Zum Lesen Der Zaubergarten 58
5. Unterwegs nach Rio
Témakör: a repülőút; megismerkedés Martinnal; a német diákélet
Nyelvtan: - a határozott névelők birtokos esetű alakjai
- az über elöljárószó jelentései
- viel -viele
Szókincs: repüléssel kapcsolatos kifejezések (den Sicherheitsgurt anschnallen) az iskola, az iskolai élet (Schule im Grünen, Innenhof, im Schulchor singen)
Kommunikációs szándékok: - csodálkozás (Wie klein die Welt ist!)
- tetszés (Nicht schlecht! Klasse!)
Wörter lernen mit Spaß a Flug - előtaggal képzett szavak 69
Zum Lesen Das Mütterchen und der Weizen 70
6. Die Städte der Welt 71
Témakör: Rio de Janeiro és Berlin nevezetességei, ismerkedés más népek kultúrájával, Budapest
Nyelvtan: - a határozatlan névelő és a birtokos névmások birtokos esete
- dieser, diese, dieses, diese mutatónévmás használata
- alle-alles
- igekötős igék (ismétlés)
Szókincs: magatartásformák: kontaktus kialakítása (verstehen, vorstellen) nevezetességek megnevezése, jellemzői (Wahrzeichen, berühmt)
Kommunikációs szándékok: - fizetés, borravaló (Danke, stimmt so.)
- öröm (Oh, es ist super!)
Wörter lernen mit Spaß a steigen ige 82
Zum Lesen Der Fuchs und der Rabe 84
1. Ein Brief an Gustav 85
Témakör: brazíliai élmények leírása levélben, új lakóhely, barátok, látnivalók
Nyelvtan: - a Perfekt képzése, használata, szabályai
- a gyenge igék Perfektje
- a seit és bei elöljárószók használata
Szókincs: az élményleíráshoz kapcsolódó fogalmak és cselekvések (drollig, lustig, freundlich, Fufíballstadion, Match, die Sehenswürdigkeiten besichtigen)
Kommunikációs szándékok: - tetszés - nem tetszés kifejezése (Das kann ich einfach nicht beschreiben! Das gefallt mir aber gut!)
- érdeklődés hogylét iránt (Und was ist Dir und den Freunden passiert?)
Wörter lernen mit Spaß a kennen, können, wissen igék 95
Zum Lesen: Die beiden Ziegen 98
8. Andere Länder, andere Sitten 99
Témakör: ünnepek - húsvéti szokások Brazíliában és Németországban - ezek összehasonlítása a magyar szokásokkal
Nyelvtan: - az erős igék Perfektet
- elöljárószók időhatározói jelentésben
Szókincs: az ünnepekkel kapcsolatos fogalmak, cselekvések (Osterhase, Erlebnis, Osterglocken erklingen, Ostereier suchen)
Kommunikációs szándékok: információcsere (Was gibt es Neues... ? Nichts besonderes)
Wörter lernen mit SpaB az összetett szavak, játékos szóképzés 111
Zum Lesen: Der Hase und die Schildkröte 112
9. Wie schön ist unsere Welt!
113
Témakör: Brazília és Európa állatvilága, növényvilága, az időjárás
Nyelvtan: - a vegyes ragozású igék Perfektbe
- mellérendelő összetett mondatok szórendje 2
- deshalb, so, dann, sonst, trotzdem
Szókincs: - állatok, növények neve (der Urwald, der Leopard, Orchidee, Nahrungfinden)
- időjárással kapcsolatos kifejezések (Temperatur, warm, es regnet)
Kommunikációs szándékok: - csodálkozás kifejezése (Das ist aber fantastisch!)
- valaki igazának az elismerése (Richtig! Ich denke auch so! Ohne Zweifel!)
Wörter lernen mit Spaß Die Natur ist wunderschön 122
Zum Lesen: Die Sonnenstrahlen 126
10. Aus dem Tagebuch von Hans 127
Ismétlő lecke: a tankönyv lexikai és nyelvtani anyagának áttekintése, és annak egy magasabb szinten való alkalmazása az eddig tanult kommunikációs szándékok kreatív gyakorlása
Zum Lesen: Der Löwe und die Maus 138
Lieder - Dalok 140
Német - magyar szótár - leckék szerint 142
Német - magyar szótár - alfabetikus sorrendben 153

P. Forgács Edit

P. Forgács Edit műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: P. Forgács Edit könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv