1.035.515

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Hogyan tanítsunk imádkozni?/Hogyan tanuljunk imádkozni?

Szerző
Fordító
Lektor

Kiadó: Jel Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 248 oldal
Sorozatcím: Szülők és nevelők könyvespolca
Kötetszám: 6
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 14 cm
ISBN: 963-931-827-2
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Edgaz Josef Korherr 1928-ban született Bécsben. 1955 óta házas, felesége Eleonore Götzl. Négy gyermek atyja. Valláspedagógiai tárgyú disszertációjával 1963-ban doktorált pedagógiából a Bécsi Egyetemen. Bécsben hitoktató kötelező- és szakiskolákban és kereskedelmi főiskolákon. 1962-től 1968-ig a fogyatékos gyermekek iskoláiban hitoktatási szakfelügyelő, ugyanekkor 1971-ig Mödlingben az Isteni Ige Társaságának St. Gabriel Főiskoláján valláspedagógiai docens. 1966-tól 1976-ig a Bécsi Érsekség Pedagógiai Akadémiáján a valláspedagógia és a pedagógia professzora, és a Bécsi Katekétikai Intézet vezetője.
Alapító igazgatója a Bécsi Valláspedagógiai Akadémiának, amelynek kihelyezett részlegei vannak Klagenfurtban és Salzburgban. 1976 óta a Gráci Egyetem rendes tanára. Alapító tagja a Katolikus Katekétikai Tanárok Munkaközösségének (AKK). 1984-től 1986-ig a gráci Teológiai Fakultás dékánja. 1987-ben a Püspöki Szinódus különleges titkárságának tagja. 1977-től 1995-ig tagja a Vatikánban működő... Tovább

Fülszöveg

Edgaz Josef Korherr 1928-ban született Bécsben. 1955 óta házas, felesége Eleonore Götzl. Négy gyermek atyja. Valláspedagógiai tárgyú disszertációjával 1963-ban doktorált pedagógiából a Bécsi Egyetemen. Bécsben hitoktató kötelező- és szakiskolákban és kereskedelmi főiskolákon. 1962-től 1968-ig a fogyatékos gyermekek iskoláiban hitoktatási szakfelügyelő, ugyanekkor 1971-ig Mödlingben az Isteni Ige Társaságának St. Gabriel Főiskoláján valláspedagógiai docens. 1966-tól 1976-ig a Bécsi Érsekség Pedagógiai Akadémiáján a valláspedagógia és a pedagógia professzora, és a Bécsi Katekétikai Intézet vezetője.
Alapító igazgatója a Bécsi Valláspedagógiai Akadémiának, amelynek kihelyezett részlegei vannak Klagenfurtban és Salzburgban. 1976 óta a Gráci Egyetem rendes tanára. Alapító tagja a Katolikus Katekétikai Tanárok Munkaközösségének (AKK). 1984-től 1986-ig a gráci Teológiai Fakultás dékánja. 1987-ben a Püspöki Szinódus különleges titkárságának tagja. 1977-től 1995-ig tagja a Vatikánban működő Nemzetközi Katekétikai Tanácsnak. 1968-től 1993-ig főszerkesztője a Keresztény Pedagógiai Lapoknak.
44 könyv szerzője, illetve társszerzője, ezek között két - tanárok részére jegyzetekkel ellátott - hittankönyv-sorozatnak. Több mint 230 cikke jelent meg szakfolyóiratokban, ezeket angol, francia, holland, spanyol, lengyel, olasz, szlovák, szlovén, horvát és magyar nyelvre fordították le.
A Budapesti Hittudományi Akadémia fennállásának 350. évfordulóján rendezett ünnepségen (1986-ban) a Gráci Egyetem hivatalos képviselőjeként vett részt.
1991-ben a Keresztény Értelmiségiek Szövetségének első Országos Kongresszusán előadást tartott. Vissza

Tartalom

Előszó13
Alapok és alapkérdések
Vegyük komolyan az imádságpedagógia új helyzetét15
Legyünk tisztában saját helyzetünkkel17
Az imádságra nevelésben tegyünk különbséget a megtanítható és a meg nem tanítható között22
Az ima tágabb értelme28
A keresztény imádság jellemzői38
Tanuljuk meg az imádságot a hit nyelvének, a remény forrásának és a szeretet megnyilvánulásának tekinteni46
Az imádságra nevelés végigkíséri egész életünket
Az imádság fejlődéséhez szükséges gyökerek már kisgyermekkorban föllelhetők59
A családi imádság felújítása elsőrendű fontosságú66
Imádságra nevelés a kötelező iskoláskorban71
A hitoktatás lehetőségei és korlátai77
Iskolások vallásgyakorlatai84
Az iskolai imádság mint az iskolai nevelés értékes része86
Az ifjúkor lehetőségei90
A Biblia mint az imádság iskolája felnőttek számára104
Az imádság legfontosabb fajtási és formái
Az imádság sokfélesége128
Panasz és kérés mint az "Isten kezében való lét" megtapasztalása129
Dicséret és hálaadás138
Helyes magatartás az imádságban143
Az érett ima előkészítői: csend - összeszedettség - áhítat145
Állhatatossággal védekezzünk az imaéletben mutatkozó "szárazság" ellen150
Imádkozzunk alázatosan: az élet súlypontját ne magunkban, hanem Istennél keressük156
A saját szavakkal mondott és a kötött imádság nem áll szemben egymással159
Használjuk ki az imádság sokféle kifejezési formáját169
A közös ima és a közös éneklés a keresztény imádság csúcspontja178
Az elmélkedő és a szemlélődő imádság új szemlélete195
Az imádkozás nehézségei és akadályai
Tegyünk különbséget az imádkozás nehézségei között221
Az imádság társadalmi megítélése is oka az imádkozás nehézségeinek224
Ítéljük meg kritikusan a korszellem befolyását228
Az imádság krízisének oka hitbeli probléma234
A helytelen imádságra nevelés is lehet oka az imádkozási nehézségeknek239
Ismerjük föl a helytelen imádkozási gyakorlatot és hagyjunk föl vele241
Imádságpedagógiai teendők az imádsággal kapcsolatos nehézségek leküzdésére245
Zárszó helyett248

Edgar Josef Korherr

Edgar Josef Korherr műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Edgar Josef Korherr könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Hogyan tanítsunk imádkozni?/Hogyan tanuljunk imádkozni?

Szép állapotú példány.

Állapot:
1.740 ,-Ft
9 pont kapható
Kosárba
konyv