1.035.176

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Gyermek- és ifjúságvédelem

Család- és gyermekérdekek

Szerző
Szerkesztő
Grafikus
Lektor

Kiadó: Budapesti Közgazdaságtudományi és Államigazgatási Egyetem Államigazgatási Kar
Kiadás helye: Gyula
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 319 oldal
Sorozatcím: Szociális-kulturális igazgatás
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-9135-54-2
Megjegyzés: Néhány ábrával illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Kedves Olvasó!7
Az őskori elődök aktivitása és veszélyészlelete9
Az aktiváció és aktivitás9
Az előnyös, illetve káros helyzetek (vészhelyzet) feldolgozásának biológiai feltételei10
A kultúra kezdeteinek kialakulása (előkultúra) és a gyermekgondozás17
A gyermekvédelem rövid története26
A felnőttek életkörülményei és gyermekfelfogásuk közötti összefüggés26
Az elhagyott és "kitett" gyermekek helyzete az ókori népeknél29
A szegénykedés keretében, a karitász segítségével megvalósuló gyermekvédelem34
Gyermekvédelem alakulása a középkorban. Az emberiség nagy veszedelmei (járványok). A gyermekvédelem kezdete Magyarországon. A reneszánsz hatása36
Az állami és karitatív intézmények együttműködése40
Az állami dominanciájú, tanulásközpontú és szakmára felkészítő gyermekvédelem46
A gyermekvédelem alapfogalmai és intézményei53
A társadalom alavető érdeke53
A család- és gyermekérdekek érvényesítése mint alapfunkció54
Érdekegyeztetés, civil és állami szervezetek összefogása56
A státusaggodalom csökkentése59
A gyermeki jogokról59
A szülői jogok és kötelességek60
A gyermekvédelem területei és fogalma60
A vizsgálati és kísérleti módszerekről84
A tudománytan eredményeinek hasznosítása a gyermekvédelem84
Az ember rendszerként történő belső működésének szintjei90
A vizsgálati és kutatási módszerek csoportosítása93
Néhány szempont az esettanulmány, a személyiségrajz és az egyéni fejlődési program készítéséhez117
A gyermeki személyiség fejlődését meghatározó alapfeltételek130
A gyermek fejlődését meghatározó feltételek131
Az öröklött adottságok, diszpozíciók (értelmiek)131
A tipológiai, diszpozicionális ismeretek szerepe a gyermekvédelmi nevelésben140
A természeti, a szociokultúrális-pszichoszociális hatások148
A gyermekek zavartalan fejlődéséhez szükséges anyagi, tárgyi feltételek. A személyes kötődés, érintés állandó jelzésváltás, a szeretet elvesztésétől való félelem, a bizalom, az örömteli tanulás152
A nevelés legfontosabb színtere: a család159
Házasodási szokások és a változó család167
A gyermeki személyiség fejlődését meghatározó késztetések174
Biológiai jellegű erőforrások174
A természeti és pszichoszociális hatások késztetései177
A személy értékrendje mint ambicionáló energia178
A célrendszerbeli értékek mint dinamikák180
Az érzelem és a motiváció mint indító jelenség181
A pszichés trauma, a félelem és a szorongás188
Az életminőség romlása188
A pszichés trauma értelmezése191
Félelem és szorongás194
A szociokultúrális-pszichoszociális veszélyformák200
A hatóságok által nyilvántartott veszélyeztetett kiskorúak Magyarországon (1990-es évek végén)200
Gyakrabban előforduló veszélyformák: az antropogén veszélyek, házastársi és családi konfliktusok, a szülők alkoholizmusa, a durva bánásmód, az elhanyagolás, a szülői nevelési stílus, a válások hatása a gyermekre201
A házasságkötések, a válások és a házasságon kívül élő (egyszülős) gyermekek aránya213
A bűnözés hatása a gyermekekre218
A köznapi-mindennapi élet tapasztalataival kapcsolatos ellentmondások szocializációs hatása225
Személyiségzavarok gyermek- és ifjúkorban230
A személyiségzavarok néhány általánosabb sajátossága230
A regresszív, agresszív és erkölcsi tünetcsoport szerinti felosztás232
Mentális betegségek csoportosítása232
Gyermekkori betegségek csoportosítása232
A gyermekkori személyiségzavarok csoportosítása236
Retardáció és regresszió236
Gyakrabban előforduló viselkedési életvezetési és beilleszkedési (disszociális) zavarok240
A pszichoszomatikus reakciók és zavarok értelmezése251
Gyermekvédelem és nevelés259
Az érett, egészséges felnőtt személyiség mint emberkép259
A gyermekvédelem nevelési hatóköre261
A módszerek csoportosítása265
Megállapodás az együttélési szabályokban265
A humanisztikus pszichológia hatása a nevelési módszerekre266
Megerősíteni, visszaadni a biztonságot nyújtó otthon élményét271
A gyermek fontos lételeme az öröm277
A nevelési módszereket megvalósító személyek metakommunikációs jelei. A jelek kölcsönös leolvasni tudása285
Reális helyzet- és önértékelési képesség. Megfelelő kompetenciatudat289
Néhány személyiségfejlesztési módszerről291
Gyakorlatok nevelési helyzetek megoldásához297
Irodalomjegyzék306
Név és tárgymutató310

Veczkó József

Veczkó József műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Veczkó József könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv