1.035.200

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Neveléstan II/II.

A philosophia perennis alapján/Tanítástan a népiskolák és tanítóképzők számára

Szerző

Kiadó: Szerzői kiadás
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Könyvkötői vászonkötés
Oldalszám: 312 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 25 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Készült a Korda R.-T. nyomdájában, Budapesten.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A nevelésnek, tehát az iskolának is csak két eszköze van (I. könyv): a tanítás és példa, amelyekkel minden közbeeső célt el kell érnünk, hogy rajtuk keresztül az iskola végső célját... Tovább

Előszó

A nevelésnek, tehát az iskolának is csak két eszköze van (I. könyv): a tanítás és példa, amelyekkel minden közbeeső célt el kell érnünk, hogy rajtuk keresztül az iskola végső célját megvalósíthassuk. Tehát az iskolai nevelőnek tudnia kell, hogy amit és ezt a "mit" hogyan tanítsa; b) miben és miképen adjon példát. Ez utóbbinak neveléstani könyvben való tárgyalása teljesen fölösleges, mert ide nem kell más, mint úgy cselekedni, ahogyan az Isten dicsőítésének, az örök üdvösség megnyerésének és a tanítói állás magasztos voltának megfelel. De ez utóbbinak csak a neveléstani könyvben való tárgyalása fölösleges, mert az, mi a példára vonatkozik, minden emberre is vonatkozik, csak az iskolai nevelőre különösképen, mert mintegy tökéletes embernek kell lennie. (I. és II. könyv) Mindezt az erkölcsbölcselet és a keresztén y erkölcstan tárgyalja. Ebben az iskolai nevelőnek, mint iskolai nevelőnek különös útmutatásra nincs szüksége. Ha emberi módon él és a mostani természetfölötti rendben még keresztény kötelességeinek mindenben eleget tesz, tehát hivatásának pontosan és lelkiismeretesen megfelel, tökéletesedik tudásában, az erényekben és a tanításban való ügyességben, akkor tökéletes mintaképe lesz a tanítványoknak. Vissza

Tartalom

Bevezetés3
A tanítástan fogalma4
A tanítástan célja5
A tanítástan felosztása6
A tanítás anyaga6
A tantárgyakról általában
A tantárgy fogalma7
A tantárgyak célja11
A tantárgyak felosztása12
Kinek van joga az iskola tárgyait meghatározni?13
Állam15
Egyház18
Ellenvetések22
A különböző iskolák tantárgyairól egyenkint24
Népiskola
A népiskola tantárgyairól
Melyek a népiskola tantárgyai?25
Vallástan
A vallástan szükségessége és fontossága26
Mit kell tanítania a népiskolának a vallástanból?30
Mennyit tanít a népiskola a vallástanból?31
Ki írja elő a vallástan anyagát?32
Ki tanítsa a vallástant a népiskolában?33
Szertartástan34
Egyháztörténelem35
Beszéd- és értelemgyakorlatok
A beszéd- és értelemgyakorlatok fogalma35
A beszéd- és értelemgyakorlatok anyaga37
Ki teszi kötelezővé a beszéd- és értelemgyakorlatok tanítását?39
Írás és olvasás
Az írásról és olvasásról általában40
Írás41
Olvasás42
Ki írja elő az írást és olvasást?43
Ellenvetések45
Nyelvtan
A nyelvtan tanításának szükségessége47
Ellenvetések49
A nyelvtan anyaga52
Ki írja elő a nyelvtant mint tantárgyat?53
Polgári ügyiratok
A polgári ügyiratok tanításának szükségessége54
A polgári ügyiratok anyaga54
Ki írja elő a számtant és anyagát?58
Mértan
A mértanról általában60
A mértan anyaga61
Ki írja elő a mértant?62
Földrajz
A földrajzról általában63
A földrajz anyaga64
Ki írja elő a földrajzot?65
Csillagászat
A csillagászatról általában66
A csillagászat anyaga67
Ki írja elő a csillagászatot?67
Történelem
A történelemről általában67
A történelem anyaga69
Ki írja elő a történelmet?71
Alkotmánytan
Az alkotmánytanról általában74
Az alkotmánytan anyaga74
Ki írja elő az alkotmánytant?75
Természettudományok
A természettudományokról általában77
A természettudományok anyaga79
Állattan79
Növénytan81
Ásványtan82
Természettan82
Vegytan83
Gazdaságtan84
Egészségtan86
Ki írja elő a természettudományokat?87
A többi tárgy
Rajz88
Ének89
Torna89
Következmények90
Módszertan92
A módszertan alakja94
A tömeg elrendezése
Az iskolábajárás kezdete94
Osztályok95
Hány osztályú legyen a népiskola?96
Ki határozza meg a népiskola osztályainak a számát?99
Osztott népiskola100
Osztatlan népiskola101
Csendes foglalkozás106
Osztályozás108
Hány gyermek legyen egy osztályban?112
Az idő beosztása
Órarend113
Hány órán át legyen a gyermek naponint az iskolában?114
Hetenkint hány óra fordítandó az egyes tárgyakra?119
A tanítási anyag elosztása
Tanterv120
Tananyagbeosztás124
Lecketerv125
Munkanapló126
A tanítás eszközei
Taneszközök127
Könyv
A könyvről általában128
Tankönyv128
Hány könyve legyen a gyermeknek?129
Iskolai könyvtár130
Vizsga131
A módszertan anyaga133
Vallástan
Anyag134
I. osztály137
II. osztály139
III. osztály140
IV. osztály141
V-VI. osztály142
VII-IX. osztály142
Ismeretforrások143
Módszerek145
Tanítási alak151
Tanítás menete152
Lecke155
Tanszerek157
Katekizmus158
Biblia161
Szemléltető képek162
Heti óraszám163
Szertartástan165
Egyháztörténelem166
Beszéd és értelemgyakorlatok
Anyag166
I. osztály172
Ismeretforrások176
Módszerek178
Tanítási alak181
Tanítás menete184
Lecke185
Tanszerek186
Heti óraszám186
Olvasás
Anyag187
Ismeretforrások188
Módszerek188
Betűztető eljárás (silabizálás)190
Szótagolási eljárás191
Elemző eljárás191
Hangoztató eljárás191
Hangutánzó eljárás193
Természetes eljárás195
Analytikus eljárás196
Tanítási alak197
anítás menete197
Lecke198
Tanszerek198
Heti óraszám199
Olvasmánykezelés
Anyag199
Ismeretforrások201
Módszerek201
Tanítás alakja201
Lecke203
Tanszerek203
Heti óraszám209
Írás
Anyag210
Ismeretforrás210
Módszer210
Tanítási alak211
Tanítás menete211
Lecke211
Tanszerek212
Heti óraszám212
Szépírás213
Nyelvtan
Anyag213
II. osztály215
III. osztály215
IV. osztály215
V. osztály216
VI. osztály216
VII-IX. osztály216
Ismeretforrások216
Módszer217
Tanítási alak218
Tanítás menete218
Lecke221
Tanszerek222
Heti óraszám222
Elemzés222
Fogalmazás224
Polgári ügyiratok227
Számtan
Anyag227
I. osztály228
II. osztály228
III. osztály229
IV. osztály229
V. osztály230
VI. osztály230
VII-IX. osztály230
Ismeretforrások230
Módszerek231
Tanítási alak236
Tanítás menete236
Lecke241
Tanszerek242
Heti óraszám243
Mértan
Anyag244
Ismeretforrások245
Módszer245
Tanítási alak246
Tanítás menete246
Lecke246
Tanszerek246
Heti óraszám246
Földrajz
Anyag247
III. osztály247
IV. osztály248
V. osztály248
VI. osztály248
VII-IX. osztály248
Ismeretforrások248
Módszer248
Tanítási alak249
Tanítás menete249
Lecke249
Tanszerek250
Heti óraszám250
Csillagászati földrajz251
Történelem
Anyag251
V. osztály252
VII-IX. osztály253
Ismeretforrások254
Módszer254
Tanítási alak254
Tanítás menete254
Lecke255
Tanszerek255
Heti óraszám256
Alkotmánytan256
Természettudományok
Anyag256
V. osztály257
VI. osztály257
VII-IX. osztály258
Ismeretforrások258
Módszer259
Tanítási alak260
Tanítás menete260
Lecke261
Tanszerek261
Heti óraszám261
A többi tárgy
Rajz261
Ének262
Torna262
Tanítóképző
Bevezetés263
A tanítóképzőről általában
Tanítóképző264
Hány osztályú legyen a tanítóképző?266
Tanítónőképző271
Kié a tanítóképző?272
Tantárgyak
A tantárgyakról általában273
Ki határozza meg a tanítóképző tantárgyait?274
Hány órán át legyen a tanítvány a tanítóképzőben?275
Módszer278
A középiskolai műveltséget szolgáló tárgyak
Magyar279
Földrajz282
Történelem283
Alkotmánytan284
Természetrajz284
Természettan284
Vegytan285
Könyvvitel286
Számtan286
Mértan287
Rajz287
Zene287
Torna288
Szaktárgyak
Vallástan288
Testtan291
Bölcselet291
Bölcselet történelme293
Neveléstan293
Neveléstörténelem293
Módszertan294
Szervezettan294
Latin nyelv294
Német nyelv295
Francia nyelv295
Tanítási gyakorlatok296
Képesítői vizsgálat298
Jézus Krisztus mint nevelő300

Huszár Győző

Huszár Győző műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Huszár Győző könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv