1.035.200

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A menedzsment tanácsadás fejlődési tendenciái

Szerző

Kiadó: Akadémiai Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 265 oldal
Sorozatcím: Innováció-tudástranszfer
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-05-8198-1
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A könyv szerzője Dr. Poór József, aki a Mercer Kft. ügyvezető igazgatója és partnere. Tanácsadói pályafutása során vezetőként és tanácsadóként dolgozott több más hazai és külföldi tulajdonú konzultáns cégnél, a változás- és stratégiai menedzsment, a szervezeti hatékonyság, a szervezetfejlesztés és a humánerőforrás menedzsment területén egyaránt. Több tanácsadói szövetség vezetője volt (EETOSZ elnök (1992), VTMSZ elnök (1996-2000), FEACO vezetőségi tagja (1998-2002), TANOSZT vezetőségének a tagja (2004-).
A Pécsi Egyetem Közgazdaságtudományi Karának habilitált és kinevezett professzora a Közgazdaságtudományi Kar Vezetés és Szervezés Tanszékén, ahol nemzetközi menedzsment, nemzetközi emberi erőforrás menedzsment és menedzsment tanácsadás tárgyakat oktat. A modern menedzsment tanácsadás - ismert angol szóval: management/business consulting - közel százéves múltra tekinthet vissza, azonban mint önálló szolgáltató iparág az utóbbi három évtizedben lett jelentős. A tanácsadással való... Tovább

Fülszöveg

A könyv szerzője Dr. Poór József, aki a Mercer Kft. ügyvezető igazgatója és partnere. Tanácsadói pályafutása során vezetőként és tanácsadóként dolgozott több más hazai és külföldi tulajdonú konzultáns cégnél, a változás- és stratégiai menedzsment, a szervezeti hatékonyság, a szervezetfejlesztés és a humánerőforrás menedzsment területén egyaránt. Több tanácsadói szövetség vezetője volt (EETOSZ elnök (1992), VTMSZ elnök (1996-2000), FEACO vezetőségi tagja (1998-2002), TANOSZT vezetőségének a tagja (2004-).
A Pécsi Egyetem Közgazdaságtudományi Karának habilitált és kinevezett professzora a Közgazdaságtudományi Kar Vezetés és Szervezés Tanszékén, ahol nemzetközi menedzsment, nemzetközi emberi erőforrás menedzsment és menedzsment tanácsadás tárgyakat oktat. A modern menedzsment tanácsadás - ismert angol szóval: management/business consulting - közel százéves múltra tekinthet vissza, azonban mint önálló szolgáltató iparág az utóbbi három évtizedben lett jelentős. A tanácsadással való foglalkozást az teszi különösen aktuálissá, hogy Magyarország Európai Unióhoz való csatlakozásával egy új fejlődési fázisába lép hazánkban ez a szakterület. Ebből fakadóan a korábbinál jóval több szakembernek kell tudományosan megalapozott speciális tanácsadói képzettséget szereznie, illetve a felhasználóknak is jóval többet kell tudniuk erről a területről. Ehhez kínál rendszerezett, tudományos igényű tudásanyagot ez a tankönyv, amely hozzájárul a tanácsadás múltbeli tendenciáinak jobb megértéséhez, jövőbeli alakításához és fejlesztéséhez. Vissza

Tartalom

Bevezetés9
Cél és kutatási módszer15
A tanácsadás alapjai - a múlt és a gyökerek19
Alapok19
A tanácsadás fogalma19
A tanácsadó fogalma26
A tanácsadói szerepek27
Szakértői szerep28
folyamat szerep29
Egyéb metaforák30
Tanácsadó-tanácsadás szükségessége31
A tanácsadás fejlődése - napjainkig35
Tudományos vezetés35
Szervezés és stratégia37
Szervezetfejlesztés39
Információ és kommunikáció40
Személyzetmenedzsment - EEM41
Az utóbbi évek43
A nyugat-európai tanácsadás sajátosságai43
Ázsia47
Kelet-európai fejlődés49
Magyarország52
A tanácsadás fejlődését befolyásoló tényezők62
Kiinduló alapvetések62
Visszafogó tényezők64
Gazdasági lanyhulás64
Botrányok - Enron66
Előrehajtó tényezők67
A menedzsment tudomány fejlődése67
Az iparág innovációs ereje69
A professzionális szolgáltatások előretörése70
A globalizáció72
M&A szerepe73
Az információs és telekommunikációs technológia fejlődése75
Jogi és üzleti környezet76
Tulajdonosi struktúra-IPO 77
Tanaácsadó szervezetek menedzselése78
Alapok78
A közgazdaságtan vállalat fogalma és a tanácsadás78
A tanácsadó vállalat célja79
Az üzletág sajátos jegyei80
A tanácsadó vállalatok nemzetköziesítése és a kereskedelmi elméletek82
Stratégia87
Üzleti stratégiák87
Stratégiai kérdések90
Szervezet és működtetés92
Alapok és az értéklánc92
Szervezeti formák94
Tájékoztatás és továbbképzés mint speciális szolgáltatás97
Menedzsment mentalitások97
Marketing-mix a tanácsadásban98
Csatornák a tanácsadásban101
Projekt kontrolling103
Minőségbiztosítás105
Professzionális szakemberek vezetése107
Kiválasztás és fejlesztés107
Venni vagy fejleszteni111
Tanácsadói kompetenciák111
Tanácsadó alkalmazása az ügyfélnél112
"Holdudvar" (Alumni)113
Tudás és tanulás menedzselése114
Internet és e-megoldások hatásai117
A tanácsadói szervezetek típusai és jellemzői118
Osztályozási és csoportosítási lehetőségek118
A kifejezetten vezetési (üzleti) tanácsadásra szakosodott szervezetek119
Helyi tanácsadó cég119
Nemzetközi cégek120
Butikok - mindent szolgáltatók121
Specializálódott cégek122
Tanácsadó professzorok és guruk123
Egyéni tanácsadók124
Tanácsadó hálózatok125
Egyéb vezetési (üzleti) tanácsadáshoz kapcsolódó más területek125
Revizorok, adótanácsadók126
Fejvadászok126
Pénzintézetek és biztosítók127
Jogtanácsosok127
Gyártók127
Ágazati szövetségek, kamarák128
Határterületek128
Segítő tanácsadás128
Mérnöki tanácsadás129
Agrár szaktanácsadás129
Egyéb speciális területek130
Belső tanácsadók130
A tanácsadók szakmai szövetségei133
Tanácsadók etikája136
A tanácsadás folyamata142
Kapcsolatfelvétel143
Előkészítés145
Tanácsadó és ügyfele145
Ajánlat149
Diagnózis és javaslatok154
Típusok154
Folyamat155
Javaslatok161
Megvalósítás és befejezés161
Implementáció161
Befejezés163
Tanácsadás az EEM területén165
Az EEM fogalma165
Az EEM tanácsadás168
Tanácsadás szükségessége168
Tanácsadó-választás az EEM-ben169
Tanácsadási célok170
Tanácsadóvevés és -bevonás171
EEM kívül vagy belül172
Az EEM tanácsadás területei174
Informáló EEM tanácsadás-Benchmarking176
Alapok176
Magyar vállalatok EEM gyakorlatának vizsgálata (1997-2001)177
Jövedelemszint-vizsgálatok és hazai tapasztalatok187
Tervező tanácsadás az EEM-ben191
Alapok191
Módszer ismertetése192
Tanácsadói beavatkozás átalakulása197
Változás alapú tanácsadás az EEM-ben198
Alapok198
Modell199
Tanácsadói beavatkozás201
Szervezeti tanulást segítő tanácsadás az EEM-ben202
Alapok202
Modell202
Tanácsadói beavatkozás203
A tanácsadás jövője205
Szcenáriók - forgatókönyvek205
A tanácsadásnak nincs jövője206
A tanácsadásnak van jövője209
Kilátások - megatrendek210
Versenyhelyzet211
Növekedési lehetőségek216
Hierarchia vs. hálózatos felépítés217
A koncentráció folytatódik, de219
Specialista vs. generalista szerepek220
Napidíj vs. sikerdíjas implementálás221
Növekvő társadalmi felelősség221
Újfajta kettős kötődés222
A tanácsadási folyamat átalakulása222
Globalizáció vs. glokalizáció224
Zárógondolatok226
Mellékletek228
A világ legismertebb tanácsadó cégei228
MCE mérnöki iroda (Változás esettanulmány)230
Tanácsadói MBA program236
Szakirodalmi források240

Poór József

Poór József műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Poór József könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv