1.035.515

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A mezőgazdasági gyakorlati oktatás módszertani kérdései

Módszertani segédkönyv a közép- és alsófokú mezőgazdasági szakoktatási intézményekben folyó gyakorlati oktatáshoz

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Mezőgazdasági Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Varrott papírkötés
Oldalszám: 301 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Megjelent 1200 példányban.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A mezőgazdasági gyakorlati oktatás módszertani kérdéseivel tudományos alapon hazánkban csak a felszabadulás után kezdtek foglalkozni Ez alkalommal első ízben jelenik meg nagyobb módszertani mű magyar szerzők tollából.
A munka oktatása egyre nagyobb szerepet kap az egész világon, szocializmust építő hazánkban pedig az iskolai oktatás éltető elemének tekintjük; a nevelési feladatok nagy részét rajta keresztül valósítjuk meg.
A szerzők tudományos színvonalú munkájukban a szocialista pedagógia elvi célkitűzéseiből indulnak ki, s az évszázados hazai tapasztalatokra, a gyakorlatban bevált módszerekre építve határozzák meg a gyakorlati oktatás alapelveit.
A kötet foglalkozik a mezőgazdasági jellegű gyakorlati oktatás történetével, kialakulásával, részletesen elemzi azokat a szervezeti formákat, amelyekben a mezőgazdasági gyakorlati oktatás feladatai megvalósíthatók.
Pedagógusok számára íródott; bőséges tájékoztatást nyújt a gyakorlati oktatás foglalkozás-típusairól, az ismeretek,... Tovább

Fülszöveg

A mezőgazdasági gyakorlati oktatás módszertani kérdéseivel tudományos alapon hazánkban csak a felszabadulás után kezdtek foglalkozni Ez alkalommal első ízben jelenik meg nagyobb módszertani mű magyar szerzők tollából.
A munka oktatása egyre nagyobb szerepet kap az egész világon, szocializmust építő hazánkban pedig az iskolai oktatás éltető elemének tekintjük; a nevelési feladatok nagy részét rajta keresztül valósítjuk meg.
A szerzők tudományos színvonalú munkájukban a szocialista pedagógia elvi célkitűzéseiből indulnak ki, s az évszázados hazai tapasztalatokra, a gyakorlatban bevált módszerekre építve határozzák meg a gyakorlati oktatás alapelveit.
A kötet foglalkozik a mezőgazdasági jellegű gyakorlati oktatás történetével, kialakulásával, részletesen elemzi azokat a szervezeti formákat, amelyekben a mezőgazdasági gyakorlati oktatás feladatai megvalósíthatók.
Pedagógusok számára íródott; bőséges tájékoztatást nyújt a gyakorlati oktatás foglalkozás-típusairól, az ismeretek, jártasságok és készségek kialakításának különböző lehetőségeiről. Fejezetei a legapróbb részletekre is kiterjednek; a gyakorlatvezető tanár sokoldalú útmutatást és segítséget kaphat belőle munkájához.
A módszertani kézikönyv felhasználható minden olyan iskolában, ahol mezőgazdasági gyakorlati oktatást, illetve politechnikai gyakorlati oktatást szerveznek. Függelékül az anyagot hasznos tanítás-vázlat gyűjtemény egészíti ki. Vissza

Tartalom

I. A mezőgazdasági gyakorlati oktatás története 3
II. A gyakorlati oktatás célja, feladata és tartalma 20
A gyakorlati oktatás tanterve 22
A mezőgazdasági technikumok gyakorlati oktatási tanterve 24
A gyakorlati oktatás anyagának kiválasztása 27
A gyakorlati oktatás anyagának elrendezése 31
Ili. A gyakorlati oktatás alapelvei 35
A tudományosság elve 36
Az ismeretek és készségek tudatos és aktív elsajátításának elve 40
A szemléletesség elve 41
Az elmélet és gyakorlat kapcsolatának elve 43
Az oktatás rendszeressége 45
Az ismeretek tartós elsajátításának elve 47
Az oktatás érthetőségének, hozzáférhetőségének elve 48
A közösségi elv és a tanulókkal való egyéni bánásmód elve .. 49
IV. A gyakorlati oktatás szervezeti formái és foglalkozás-típusai 51
A gyakorlati oktatás szervezeti formái 52
A gyakorlati foglalkozások típusai 56
Bemutató gyakorlati foglalkozás 60
Kombinált gyakorlati foglalkozás 63
Munkáltató gyakorlati foglalkozás 64
Ismétlő ellenőrző gyakorlati foglalkozás 66
V. A heti gazdasági gyakorlat 68
A heti gazdasági gyakorlat célja és feladata 68
A heti gazdasági gyakorlat tartama és időpontja 69
A heti gazdasági gyakorlat helye 73
A heti gazdasági gyakorlat személyi és tárgyi feltételei 74
VI. Az összefüggő gazdasági gyakorlatok 80
Az összefüggő gyakorlat célja és feladata 80
Az összefüggő gyakorlat időpontja és tartama 81
Az összefüggő gyakorlatok helye 84
Az összefüggő gazdasági gyakorlat vezetése 88
VII. A naposi gyakorlatok 93
A naposi gyakorlat célja és feladata 93
A naposi gyakorlat megszervezése 94
A naposi beosztottak feladatai a mezőgazdasági tagozatokon 97
A naposi gyakorlatok helye 102
A naposi gyakorlatok irányítása, ellenőrzése, személyi és tárgyi feltételei 103
VIII. A gyakorlati oktatás módszerei 109
A módszer értelmezése és a módszerrel szemben támasztott követelmények 109
A közlés 114
A beszélgetés 119
A bemutatás 124
A tanulók önálló megfigyelései 133
A gyakorlás 136
A tanulók önálló termelő munkája 144
Az ellenőrzés 146
IX. A tangazdaságok szerepe a gyakorlati képzésben 148
A tangazdaság célja, feladatai 149
A tangazdaságok üzemi viszonyai 151
A. tangazdaságok felszerelése 154
Az Iskolai Tanács 158
X. A gyakorló területek szerepe a gyakorlati oktatásban 161
A gépi munkák gyakorlótere 163
A gépi gyakorlótér használata 163
A bemutató gyakorló terület 169
A bemutató gyakorló terület használata 173
XI. A gyakorlatvezető felkészülése a foglalkozásokra 176
A gyakorlatvezető folyamatos felkészülése a tanítási évre és az egyes évnegyedekre 177
A gyakorlatvezető felkészülése az egyes gyakorlati foglalkozásokra 185
XII. A gyakorlati foglalkozások elemzése 194
Értékesítési tényezők 198
Komplex elemzés 200
Speciális elemzés 204
Speciális elemzés: a foglalkozás felépítése és vezetése 206
XIII. A gyakorlati oktatás folyamatának nyilvántartása és ellenőrzése 212
A nyilvántartás jelentősége 212
A tanterv teljesítésének nyilvántartása 213
A tanulók előmenetelének nyilvántartása 218
Az előmenetel elbírálásának szempontjai 225
A tanulók előmenetelének osztályozása 229
A vizsgák 237
XIV. Függelék (Tanításvázlatok) 242
A napos sertésgondozó feladatai 243
Termelőszövetkezeti szemle 247
Magtári munkák 252
A kévekötő aratógép üzemeltetése 261
A sertések bírálata 268
A függesztett kultivátor beállítása és üzemeltetése 273
A traktoros vetőgépek üzemeltetése 281
Irodalom 297
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv