1.035.460

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Java 2/II.

Útikalauz programozóknak 1.3/A hab

Szerző

Kiadó: ELTE TTK Hallgatói Alapítvány
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 650 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 17 cm
ISBN: 963-463-487-7
Megjegyzés: Melléklet nélkül.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Swing1
Modellek használata1
Megjelenítés2
A megjelenítés nyomkövetése3
A megjelenítést vezérlő programszál4
Megjelenítés stílusának megváltoztatása6
Komponens-tulajdonságok állítása7
Ikonok megjelenítése7
Segítő technikák8
Műveletek definiálása8
A SwingTest példaprogram9
Billentyűparancsok használata14
Segédszövegek megjelenítése15
Segédmetódusok gyűjteménye19
Események19
Időzítők használata19
A Swing komponensek ősosztálya21
Keretek használata21
Fókuszkezelés26
A legfelső Swing konténer27
Felsőszintű Swing konténerek30
Swing appletek31
Ablakok31
Belső ablakok32
Párbeszédablakok34
Konténerek45
Elrendezési stratégiák46
A legegyszerűbb konténer46
Panel49
Görgethető panel49
Kettéosztható panel56
Többoldalas panel59
Többrétegű panel64
Belső ablakokat tartalmazó panel65
Segédeszköz panel71
Swing felületelemek75
Címke75
Nyomógomb76
Kétállapotú gomb78
Kiválasztható gomb78
Rádiógomb79
Szövegmezők85
Lista95
Legördíthető lista98
Táblázat106
Fastruktúrák122
Görgetősáv136
Állapotjelző139
Swing menük148
Menüpontok148
Menük151
Az objektumorientált tervezés áttekintése158
Bevezetés158
Alapfogalmak159
Mit tekintünk objektumnak?159
Osztály159
Kapcsolatok160
Öröklődés161
Többszörös és ismételt öröklődés162
Programtervezés163
Fő lépések163
Analízis164
Rendszertervezés173
Osztálytervezés174
Implementálás177
Tervezési minták180
Tervezési minták leírása181
Sablonmetódus181
Gyártó metódus183
Iterátor185
Toldalék187
Homogén összetétel190
Stratégia193
Adapter197
A Java nyelvről C++ programozóknak200
Az objektummodellek különbözősége203
Az egyes nyelvi elemek különbségéről205
Absztrakció és paradigma206
A main függvény206
Kommentek207
Előfordító207
Fejállományok (headerek)208
Primitív típusok209
Mutatók, referenciák211
Operátorok, kifejezések211
Const213
Argumentumok alapértelmezett értéke214
Utasítások215
Goto és címkék216
Osztályok, interfészek és öröklődés216
Hozzáférési kategóriák218
Friend219
Struktúrák220
Felsorolási típus221
Bitmezők, uniók222
String224
Hatókör operátor225
Névterek (namespace)226
RTTI, típuskényszerítések226
Kivételkezelés228
Template230
A Java nyelvről Pascal programozóknak232
A nyelvek összehasonlítása232
A Java nyelv első látásra232
Megjegyzések használata234
A Java nyelv kulcsszavai234
Vezérlési szerkezetek235
Típusok, deklarációk236
Kifejezések és operátorok238
A Java nyelv mint objektumorientált nyelv240
Objektumhivatkozások241
Egységbezárás242
Láthatóság242
A Java nyelv új lehetőségei243
Kiegészítések a biztonsághoz244
Biztonsági konfigurációs fájl244
Kulcsadatbázis245
Kulcsadatbázis karbantartása (keytool)245
JAR fájlok hitelesítése (jarsigner)247
Biztonsági szabályzat248
Biztonsági szabályzatok készítése (policytool)248
Példa biztonsági szabályzatfájlra248
Esettanulmány: aláírt applet249
Az aláíró személyazonosságának elkészítése249
Aláírt applet252
Aláírt appletek használata253
Jogosultságok és biztonsági kockázataik253
java.security.AllPermission254
java.awt.AWTPermission254
java.io.FilePermission255
java.net.NetPermission255
java.util.PropertyPermission256
java.lang.reflect.ReflectPermission256
java.lang.RuntimePermission257
java.security.SecurityPermission260
java.io.SerializablePermission263
java.net.SocketPermission263
Kanonikus nevek és attribútumok a JCA-ban264
JavaScript266
JavaScript beágyazása266
A JavaScript nyelv leírása268
Kliensoldali JavaScript287
LiveConnect: JavaScript - Java kommunikáció340
Biztonság347
package netscape.javascript361
package netscape.plugin362
package netscape.security363
Mobil szoftverrendszerek368
Alkalmazási lehetőségek, a mobil modell előnyei368
Alapfogalmak370
Architektúra370
Mobilitási és migrációs osztályok370
A mobil alkalmazások absztrakt modelljei372
A mobil ágensek életciklusa373
Kommunikáció mobil rendszerekben374
Biztonsági kérdések375
Megoldási módszerek376
Mobil fejlesztői eszközök377
Aglets377
D'Agents379
Jumping Beans379
Voyager380
A mobil rendszerek hatékonyságáról381
Egy példaprogram382
Java alapú intelligens kártya386
Vissza a gyökerekhez: az eszközbe épített Java386
Visszatekintés és felhasználási területek386
A kezdetektől a Java kártyáig387
Felépítés, működés, szerepek389
A biztonság390
Kommunikáció a kártyával391
A kártya fájlszerkezete393
A kriptológia szerepe393
A biometria szerepe394
Java kártya394
A Java kártya jelentősége más rendszerekben396
A Java kártya 2.1.1-es szabványa397
Az alapcsomagok398
Tűzfalak, kontextusok, objektumok megosztása402
A virtuális gép életciklusa403
Az applet (cardlet) életciklusa404
Perzisztencia404
Hello World a Java kártyán406
Java3D408
Bevezetés408
A háromdimenziós számítógépes grafikáról409
Háromdimenziós szerelőszalag409
Transzformációk412
A Java3D felépítése414
Színtér-gráf414
Rederelési modellek416
Megjelenítési modellek417
A Java3D programozásról418
Kezdetek: HelloUniverse alkalmazás419
Térbeli alakzatok elhelyezése és attribútumai423
3D-s testek: Shape3D, GeometryArray423
3D-s szöveg: Text3D431
3D-s megjelenés: Appearance431
Transzformációk435
Textúrázás438
A színtér-gráf rendszerezése441
Csoportok: a Group csomópont441
Osztott részgráfok443
Kirajzolási alternatívák444
Raster444
A Java3D nézet modell programozása445
Színtér elemek viselkedése447
Viselkedési modell: Behavior csomópont447
Interpolátorok450
Különleges Behavior osztályok452
Morph453
Interakció a színtérrel454
Kijelölés: Pick454
Input eszközök455
A virtuális világ további elemei456
Fényforrások456
Háttér459
Köd459
Java3D hangforrások462
Akusztikus jellemzők465
A VecMath csomag466
Szójegyzék467
Servletek469
Servlet fejlesztőkörnyezet469
Fordítás470
Futtatás470
Egy servlet életciklus470
Servlet példányosítása470
Servletparaméterek471
Kliens kiszolgálása471
Servlet megszüntetése474
1. példa: a LifeTestServlet servlet474
Információ a servletről480
Információ megőrzése több klienskapcsolat alatt480
Cookie-k használata481
2. példa: a CookiTestServlet servlet482
Klienskapcsolat követése a szerveren484
3. példa: a SessionTest Servlet servlet486
Servletközi kommunikáció487
4. példa: a ContextTestServlet servlet488
A Jini kezdeményezés491
Szolgáltatások492
Felderítés (Discovery)493
Kikeresés (Lookup)495
Regisztráció496
Távoli események497
Tranzakciók498
Biztonság498
A Jini és más nyelvek498
MiniSQL adatbázisok elérése500
Egy példaadatbázis létrehozása501
Egy egyszerű Mini SQL alkalmazás501
Kapcsolatfelvétel MiniSQL adatbázissal503
Az adatbázisok és az SQL504
Adattáblák létrehozása506
Adattáblák lekérdezése506
Sorok törlése507
Sorok beszúrása508
Sorok módosítása508
Implementációs és tervezési feladat508
Az OMG IDL nyelv módosított BNF nyelvtana511
Java fejlesztőkörnyezetek515
Szempontok515
Vizsgált fejlesztőkörnyezet515
Visual J++ 6.0516
JBuilder 4.0516
JDeveloper 3.0517
Forte for Java 2.0518
VisualCafé 4.0519
VisualAge for Java 3.5519
PowerJ 3.6520
Memóriakezelés523
A memóriakezelési és -hivatkozási modell523
Típuskényszerítések és az "instanceof"operátor525
A class-fájlok betöltéskori ellenőrzéséről525
Tömbök527
Paraméterátadás metódushíváskor531
A "void" és a függvénymutatók532
Erős elérhetőség és a szemétgyűjtő mechanizmus534
Gyenge hivatkozások és referencia-objektumok536
A java.lang.ref csomag nyilvános osztályai537
Értesítés538
A ReferenceQueue osztály metódusai538
A Reference osztály metódusai539
A gyenge referencia háromféle erősségét kezelő osztályok metódusai539
A java.util.WeakHashMap osztály540
A virtuális gép memóriafelhasználása541
JVM: Java Virtuális Gép543
A JVM jellemzői543
A JVM felépítése544
Egy .class fájl formátuma545
Utasítások556
Példa559
A Java virtuális gép gépi utasításainak kódjai560
Esettanulmány Java nyelven562
A felhasználói felület váza (1. lépés)562
A kliens első változata (2. lépés)564
A szerver első változata (3. lépés)566
A kliens felületének újabb változata (4. lépés)568
Több klienst kiszolgáló szerver (5. lépés)569
A kapcsolat protokollja (6. lépés)570
A protokollt kezelő szerver (7. lépés)572
A protokollt kezelő kliens (8. lépés)573
A végleges kliens (9. lépés)575
Csevegőprogram Java nyelven579
A program felhasználói felülete579
A kliensoldali kommunikációs objektum587
A szerveroldal megvalósítása589
A program futtatása és tesztelése597
Irodalomjegyzék599
Tárgymutató606
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Java 2/II. Java 2/II.

A borító kissé megtört.

Melléklet nélküli példány.

Állapot:
3.440 Ft
1.720 ,-Ft 50
15 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Java 2/II.

Melléklet nélküli példány.

Állapot:
3.440 ,-Ft
31 pont kapható
Kosárba
konyv