1.036.080

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tanodakönyv

Javaslatok tanodák szervezéséhez

Szerkesztő
Grafikus
Lektor

Kiadó: SuliNova Közoktatás-fejlesztési és Pedagógus-továbbképzési Kht.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 88 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN: 963-86542-4-4
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér illusztrációval.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Magyarországon tíz éve működnek tanodák, sajnos, egyelőre nem túl sok helyen. Létjogosultságukat előbb néhány elhivatott ember, később mind több szülő és gyerek, immár pedig az oktatásirányítás is... Tovább

Előszó

Magyarországon tíz éve működnek tanodák, sajnos, egyelőre nem túl sok helyen. Létjogosultságukat előbb néhány elhivatott ember, később mind több szülő és gyerek, immár pedig az oktatásirányítás is felismerte.
De miért van szükség egyáltalán ilyen intézményekre? Mi a baj a magyar iskolával, ami miatt „rá kell segíteni" ahhoz, hogy gyerekünk jövőjét biztosnak érezzük? Amelyik szülő megteheti, külön szolgáltatást vásárol gyermekének, mások abban bíznak, hogy valahogy majd elboldogul csemetéjük, szerencsére sokaknak jó iskola és/vagy jó tanár jutott, de nagyon sok gyerek csak bukdácsol az iskolában, kimarad, nem tanul tovább. S sajnos, e gyerekek legtöbbje olyan családból érkezik, amelyet a szociológusok halmozottan hátrányos helyzetűnek neveznek. Nos, elsősorban nekik segíthetnek a tanodák.
Ez a könyv pedig azoknak, akik fejükbe vették, hogy településükön felállítanak egy tanodát. Vissza

Tartalom

Bevezetés 7
Az iskola gyengeségei 9
Mi a tanoda? 15
A tanoda céljai 17
A tanoda diákjai 21
Tanodai módszerek 25
Az iskolai sikeresség támogatása 25
Másfajta légkörben 25
Tovább, tanulni! 30
Tehetséggondozás 35
Pedagógiai módszerek 38
Családhoz kijáró magántanári program 38
Korrepetálás vagy tanulásmódszertan? 39
Mentorok, tutorok, segítők 42
A projektmódszer 43
A kooperatív tanulás 45
A tanulók értékelése 48
Egyéni fejlesztési tervek készítése 51
Szociális segítségnyújtás a tanodában 54
Identitások, kultúrák 57
A tanoda kapcsolatrendszere 65
A család: partner 65
Kapcsolat az iskolával 67
Egyetemisták, főiskolások, kortárs segítők 69
Kapcsolat az önkormányzattal 70
Az idő és a tér megszervezése 71
A munkatársak 75
Hogyan kezdjünk hozzá?
Lezárásképpen 83
Tanodák listája 85
Utószó 87
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv