1.035.176

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tanuljunk meg élni

Szerző
Fordító
Lektor

Kiadó: UNESCO
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 233 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 28 cm x 19 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

René Maheu, az UNESCO főigazgatója 1971-ben a nevelésügy egyetemes jelenségeinek, az oktatási kérdések általános fejlesztési tendenciáinak világszinten való vizsgálására 7 tagú bizottságot... Tovább

Előszó

René Maheu, az UNESCO főigazgatója 1971-ben a nevelésügy egyetemes jelenségeinek, az oktatási kérdések általános fejlesztési tendenciáinak világszinten való vizsgálására 7 tagú bizottságot szervezett. A munka, vagy talán inkább a bizottság fémjelzéseként a volt francia oktatásügyi minisztert Edgar Faure-t kérte fel a bizottság elnökéül. Az összetételből azt lehet kiolvasni, hogy igen előtérbe kerültek a fejlődő országok, hogy a Szovjetunió és az USA képviseletével a szocialista és kapitalista fejlesztési tendenciák egyaránt képviseletet kapnak és hogy a jelentés "kiegyenlítő" tendenciákat fogalmaz meg.
A bizottság tagjai 24 országot és 12 nemzetközi szervezetet látogattak meg. 1971 márciusától 1972 májusáig 73 beszámolóból állították össze a több, mint 300 oldalt meghaladó átfogó jelentést. Az anyagilag igen gazdagon dotált bizottsági munka 1972 októberében került az UNESCO közgyűlésén megvitatásra. A közgyűlési vitát a többség általánosságban kifejezett elismerése mellett a kisebbségnek a konkrét, éles bírálata jellemezte. A szerkesztőbizottság tagjai sem egységesen ítélték meg a jelentés tartalmát. A Szovjetunió pedagógiai akadémiáját képviselő A. V. Petrovszkij tulajdonképpen elhatárolta magát a jelentés irányvonalától: .... "naiv és irreális dolog volna feltételezni, hogy a "széles"összetételű nemzetközi bizottság éppen ezt a szempontot (a társadalmi, gazdasági körülmények határozzák meg a kulturálódást A. F.) veszi ténykedése alapjául még akkor is, ha csak egyetlen tagja is törekednék erre... a jelentésben feltűnnek a képzés fejlődésének tudatosan reakciós elgondolásai, amelyek zsákutcába viszik az iskolát". Vissza

Tartalom

Bevezető
Feltárt tények (kivonat)1
A jövő
A kérdések időszaka12
Az ugrásszerű fejlődés12
A szakadékok18
Veszélyben az emberi környezet26
Intő jelek29
Jövőbemutató jelenségek33
A laboratóriumi kutatások uj eredményei34
Fejlődő tudomány és technológia46
A gyakorlat is kisérletezik és ujit70
Magasabbrendű célok84
A tudományos humanizmus felé86
Az alkotó képességért88
A társadalmi elkötelezettségért90
A teljes ember felé94
Epilógus102
A nevelő társadalom
A nevelési stratégiák helye és funkciói109
Politika, stratégia, tervezés109
A nevelési stratégiák jellemzése113
A korszerű stratégiák elemei119
Javítások és reformok120
Ujítások és alternatívák keresése124
Utak és eszközök180
A szolidarítás utjai196
Okok és indokok198
Együttműködés és tapasztalatcsere199
A segítés forrásai és módozatai215

Edgar Faure

Edgar Faure műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Edgar Faure könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Tanuljunk meg élni Tanuljunk meg élni Tanuljunk meg élni Tanuljunk meg élni Tanuljunk meg élni Tanuljunk meg élni

A gerinc vászonnal pótolt, a borító foltos. Több lapon aláhúzás, bejegyzés látható.

Állapot: Közepes
2.540 Ft
2.030 ,-Ft 20
10 pont kapható
Kosárba
konyv