1.035.475

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Olvasásmegértés, művelődési motiváció, szabadidő-felhasználás II.

Nagyvárosi tanuló és nem tanuló felnőtteknél - 3-4. rész

Szerző

Kiadó: Művelődéskutató Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 250 oldal
Sorozatcím: Közművelődés-kutatás
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-521-088-4
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Dr. Durkó Mátyás: A személyiség szabadidő felhasználási szokásai és az olvasásmegértés7
A szabadidő-felhasználás szokásainak jelentősége általában és az olvasásmegértés szempontjából7
Szokások, szabadidő felhasználási szokások és az olvasásmegértés7
Vizsgálatunk elméleti, módszertani vonatkozásai13
Vizsgálati hipotézisünk21
A táblázatok jegyzéke26
A szabadidő szerkezete a "globális" (átfogó) indexek alapján28
Az "otthonülő tevékenységek" aránya és változtatásának szándéka28
Az "eljáró tevékenységek" aránya és változtatási szándéka33
A "változtatott rendszerességű tevékenységek" indexe36
A "globális" (átfogó) indexek összefüggései az olvasásmegértéssel39
A szabadidő szerkezete a "komplexitás" (változatosság) indexek alapján és az egyes szerkezeti struktúrák és elemeik korrelációja az olvasásmegértéssel40
A képzési index47
Az olvasási index54
A tömegkommunikációs index60
A látogatási index66
Tagság-társasági index71
A hobbi-index77
A rekreáció-index82
A kötelesség-index87
A szabadidő szerkezete "a szabadidő felhasználási rendszeresség" alapján és ennek korrelációja az olvasásmegértéssel93
A bipoláris és a nem bipoláris képzési index97
A rekreációs és szórakoztató tevékenység-index115
Az információs index128
A látogatási és tagság-index131
A szépirodalmi olvasás és a könyvtár-index145
A zenei index154
A hobbi-index159
A kötött és haszontevékenységek-index163
Az egyes szabadidő felhasználási blokkok művelődési értéke az olvasásmegértési korreláció alapján174
A tanulói és nem tanulói magatartás megnyilvánulása a szabadidő-strukturában184
A dolgozók általános iskoláiban tanulók szabadidő-strukturája189
A dolgozók középiskoláiban tanulók szabadidő-strukturája197
Adalékok a rendeskorú tanulók szabadidő struktúrájában201
Jegyzetek206
Mellékletek208
Dr. Durkó Mátyás, Dr. Harangi B. László: Összefoglalás (a kutatás eredményeinek pedagógiai, andragógiai, közművelődési konzekvenciái 218
Az olvasásmegértési vizsgálat jelentősége218
A jó olvasásmegértési teljesítmény átfogó szociálpolitikai, oktatáspolitikai és művelődéspolitikai háttere218
A vizsgálat pedagógiai konzekvenciái221
A kutatás tanulságai a felnőttnevelési általános koncepciója korszerűsítéséhez és didaktikai és didaktitkai konzekvenciái levonásához225
Értelmi képzés a gyermek- és felnőttnevelésben. Az olvasásmegértési vizsgálat jelzései a feladat szükségességéről és területéről236
Motiváció és tanulás240
Motiváció és iskolán kívüli művelődés242
Az egyes rétegek szabadidő struktúrájára és a (köz) művelődési folyamatra vonatkozó konzekvenciák245
Jegyzetek249
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv