1.035.163

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Marketing gyakorlat és módszertan a kereskedelemben

Fejezetek a piacszervezés köréből

Szerző

Kiadó: Belkereskedelmi Továbbképző Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 131 oldal
Sorozatcím: Felsőfokú áruforgalmi tanfolyam
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 19 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Megjelent 1000 példányban.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:

"A szocialista gazdálkodás alaptörvényének sarkalatos pontja; a lakosság növekvő szükségleteinek egyre magasabb szintű kielégítése. Az alaptörvény tehát a fogyasztást, mint... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:

"A szocialista gazdálkodás alaptörvényének sarkalatos pontja; a lakosság növekvő szükségleteinek egyre magasabb szintű kielégítése. Az alaptörvény tehát a fogyasztást, mint célt jelöli meg, a termelés - ebben az összefüggésben - eszköz. A termelés eredménye a termék, amellyel a fogyasztó a "piacon" találkozik. Ebből a gondolatból kiindulva mondhatjuk, hogy el akarunk adni, akkor ismernünk kell a piac szükségleteit, a fogyasztók igényeit és vásárlási szokásait, értően kell felhasználnunk a bővített újratermelés érdekében a piacbefolyásolás lehetőségeit és eszközeit. Az ilyen típusú gazdaságvezetés egyik - bár nem egyetlen - eszköze a marketing.
Mi a marketing?
A marketing elnevezés a kapitalista gazdálkodás szülötte. A termelés-fogyasztás struktúrájában bekövetkezett változásokkal egyidejűleg a vállalati funkció tartalmilag lényeges változásokon ment át.
A tőkés gazdaság kifejlődésének első szakaszában az áruk és a szolgáltatások hiánya volt a jellemző. Ekkor a vállalatok fő problémája a termelés növelése, kiszélesítése volt. Ezt követte a termelékenység növelésének központba állítása, mert ily módon lehetett nagyobb nyereségtömeghez jutni. A fejlett kapitalista államokban ezt a második fázist hamarosan egy súlyosabb probléma követte; a piacok felvevőképességének látszólagos beszűkülése, a viszonylagos túltermelés, a válság-periódusok." Vissza

Tartalom

A marketing tartalma és feladata a vállalati hierarchiában5
A marketing-értelmezése kérdései7
A marketing szerepének változása13
A piacképesség fejlesztésének szükségessége és tényezői15
A fogyasztói magatartás, vásárlási szokások és a fogyasztói döntéseket befolyásoló marketing eszközök32
Az ár piacbefolyásoló hatása48
Az áruk értékesítése és az elosztás módjai56
Reklám és az értékesítés ösztönzés64
Marketing fogalmak80
Esettanulmányok90

Dr. Hoffmann Istvánné

Dr. Hoffmann Istvánné műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Hoffmann Istvánné könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv