kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Szerzői magánkiadás |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött papírkötés |
Oldalszám: | 621 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Előszó | |
A nevelés módszeréről általában | 5 |
A nevelő | 10 |
A nevelő főbb jellemvonásai | 10 |
A nemzetnevelő egyénisége | 10 |
A nevelő munkájának értékeléséhez | 14 |
Az eszménykép nevelő hatása | 17 |
A tanítók tanítója | 21 |
Istenem! Nagyon szerettél, Nemzetnevelővé tettél | 27 |
Tanítóképzés. Tanárképzés. Tanítóság. Felügyelet | 31 |
Az elmélet és a gyakorlat kölcsönös közeledése a tanítóképző-intézetben | 31 |
A pedagógiai tanulmányos tudatos továbbfejlesztése és helye a hatévfolyamú akadémiai tanítóképzésben | 36 |
A tanítóképző-intézet és a népiskolai felügyelet | 44 |
A tanítóképző-intézetek új szervezetének és tantervének megvitatása a Magyar Pedagógiai Társaságban | 48 |
Útravaló | 51 |
A pedagógiai tárgyak erősödése a tanítóképző-intézetben | 56 |
Eszmecsere a tanítóképzés reformjáról | 60 |
A tanítóképzői tanárképzés reformja | 64 |
A pedagógia tanárainak képzése | 67 |
Miért szándékozunk most a tanítóképzés reformjával foglalkozni? | 72 |
Tanítóképzés a nemzetnevelés szolgálatában | 74 |
Az iskolai életből az élet iskolájába | 81 |
A tanítóság és a tanítóképző-társaság együttműködése | 86 |
Mit kíván a gyakorlati élet a tanítóképzés terén? | 88 |
Az 1925. évi tanterv, utasítás és vizsgálati szabályzat bírálata | 92 |
Célkitűzések a félszázados évfordulóra | 103 |
A nevelői gondolat a képesítóvizsgálatok eredményeinek megítélésében | 108 |
Társadalmi nevelés a tanítóképzőben | 110 |
Tanítóképzés és működő tanítók | 114 |
Az Egyetemes Tanítószövetség munkaterve | 118 |
Emlékirat 1937. augusztus havából | 120 |
A liceumon felépülő akadémiai tanítóképzés a Szent István-emlékévben | 130 |
Vezérgondolatok a líceum részére | 1346 |
Az iskolafelügyelet művészete | 144 |
Egyes tantárgyak nevelői értéke | 149 |
Nevelői gondolatok a magyar nyelv és irodalom tanításában | 149 |
A történelem az élet tanítómestere | 163 |
A földrajz tanításának nevelői értéke | 177 |
A lakóhely (város, falu, tanya) élete a tanító munkájában | 190 |
A természetrajz tanítása a nevelés szolgálatában | 204 |
Hogyan lássa a nevelő a származástan kérdését? | 212 |
A mennyiségtan tanításának nevelői értéke | 217 |
A természettan tanításának nevelői értéke | 222 |
A karakterológia (jellemtan) szerepe a nevelői munkában | 229 |
Hogyan bontakozik ki a nevelés módszere a neveléstanban? | 242 |
Hogyan nevelhetünk a neveléstörténelemmel? | 254 |
Apáczai ma is korszerű | 263 |
Merítsünk Aristoteles szelleméből | 270 |
Merítsünk Pestalozzi lelkéből | 274 |
Neveljünk Fináczy Ernő könyveivel | 277 |
Tanuljunk az ókortól | 277 |
Tanuljunk a középkortól | 280 |
Tanuljunk a renaissance kortól | 281 |
Egyetemes nevelési kérdések. A gyermek. Az ifjúság | 285 |
Neveljünk! | 285 |
Tudományelmélet és pedagógia | 292 |
Korunk pedagógiai áramlataihoz | 297 |
Nevelői gondolat a Szociális Missziótársulat munkájában | 301 |
Égető pedagógiai szükséglet | 304 |
A nevelés a teremtés gondolatának része | 310 |
Nevelésügyi terepfelvétel és a nevelői erő növelése | 312 |
Idealizmus a gyakorlati élet szolgálatában | 316 |
A gyermek erkölcsi fejlődése és nevelése a 6-10 éves korban | 318 |
A környezet hatása az iskoláskorú gyermekre | 331 |
Hogyan vezethetjük a gyermeket az igazmondás útjára | 336 |
Valaki felelős a gyermekért! | 338 |
Közelebb a gyermekhez | 340 |
A pedagógia becsülése | 343 |
Beköszöntő | 353 |
A tudás szerepe az 1925-ös népiskolai tantervben | 356 |
Az 1925-ös népiskolai tanterv korunk néhány jellegzetes pedagógiai iránya szempontjából | 360 |
Hogyan kapcsolódik a gyermek az erkölcsi értékekbe? | 362 |
Értékesebb tanítás, amely egyúttal könnyebb és kellemesebb | 368 |
Osztályrendszer vagy szakrendszer? | 372 |
A hamburgi népiskolák irányelvei | 376 |
Nevelői gondolatok a drezdai nemzetközi egészségügyi kiállításon | 379 |
A munkaiskola gyakorlati értéke | 382 |
A tanulók egyénisége a nevelésben és tanításban | 394 |
A nehéz természetű diák - pedagógiai művészetünk próbaköve | 401 |
A kifutó fiú lelki vezetése | 411 |
Széchenyi intelmeiről | 414 |
Az ifjúság Széchenyi Intelmei tükrében | 416 |
Tanuljunk Szent István Intelmeiből | 418 |
Növendékeink lelki fejlődése a Szent István-emlékévben | 422 |
Kölcsey Intelmei a Szent István-emlékévben | 426 |
Szent István és a családi nevelés megújhodása | 438 |
Tanításunk középpontja: a tanítvány | 441 |
Bevezetés a pedagógiai ifjúságtanulmányba | 454 |
Az ifjúság örömei | 471 |
Öröm, hogy lehet tanulni | 471 |
Öröm a bizalom, öröm a magyarságunk | 478 |
A cserkészet pedagógiai értékei | 484 |
Cserkészzászló-avatás | 491 |
Cserkészszellem az iskolában | 496 |
Indulás Gödöllőről | 496 |
Folytatás az intézetben | 501 |
Az élet küszöbén | 507 |
A küzdelmek szerepe az ifjúság fejlődésében | 514 |
A küzdelmek megindulása | 514 |
A küzdelmek szeretete | 521 |
A küzdelmek eredménye | 525 |
Rákóczi önzetlensége nyomán | 530 |
Az önzetlenség - különös tekintettel annak legjellemzőbb jegyére: a hálára | 530 |
Önzetlenség a szeretet forrása | 542 |
Gyümölcs az önzetlenség jegyében | 548 |
A budavári hősök nyomán | 553 |
A tanítói hivatás órája | 556 |
A tanítói hivatás óráiról | 559 |
Ismerd meg magadat | 573 |
Ki vagyok én? | 575 |
Egy idősebb fiatalember lelki irányítása | 576 |
Hogyan nevelhetjük magunkat? | 579 |
Fordulópontok az ifjúság fejlődésében | 582 |
Mit csinálnak a fordulóponton átment ifjak az életben? | 601 |
Szabó Jenő: Népművelés - amíg álláshoz jutunk | 601 |
Garamvölgyi Endre: Ifjú tanító a leventeifjak között | 607 |
Szamosfalvi Imre: Az első lépések | 611 |
Befejezés | 615 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.