1.035.202

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A nevelés módszere

Előadások, cikkek

Szerző

Kiadó: Szerzői magánkiadás
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 621 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Tanítói továbbképző-tanfolyamok hallgatói ismételten kértek arra, hogy jelentessem meg előadásaimat. Ennek a kérelemnek most olyanformán teszek eleget, hogy összegyűjtöttem nemcsak a tanítói... Tovább

Előszó

Tanítói továbbképző-tanfolyamok hallgatói ismételten kértek arra, hogy jelentessem meg előadásaimat. Ennek a kérelemnek most olyanformán teszek eleget, hogy összegyűjtöttem nemcsak a tanítói továbbképző-tanfolyamokon, hanem a szakértekezleteken, különböző gyűléseken stb. elhangzott előadásaimat, továbbá különböző folyóiratokban megjelent cikkeimet. Ez írások mindegyike a nevelői gondolatot szolgálja. Mindegyik foglalkozik a nevelés módszere címen jelzett főbb kérdések egyikével, másikával, esetleg mind a négy főkérdést felöleli. Ezek az előadások és cikkek, amelyek csekély eltéréssel az eredeti formában jelennek meg, különböző időben készültek ugyan, de közös nevelői világnézetből táplálkoztak.
Ha felvetjük a kérdést, mely iskolák munkakörével kapcsolatos e könyv tartalma, akkor a következőket felelhetem. 1.) Tanítóképzőben működöm, így nyilvánvaló, hogy mondanivalóm jelentékeny része ebből a munkakörből való. 2.) Könyvem a legszorosabban kapcsolatos a népiskolával. Ennek megvilágítására a következőket említem meg: a.) A tanítóképző nem öncélú intézmény, hanem a népiskola függvénye. Tehát nekünk mindig a népiskolát kell néznünk. b.) Mindaz, amit a tanítójelölttől megkívánunk, érdeklődésre számítható a tanítóság részéről is. c.) A tantárgyak nevelői vonatkozásai minden pedagógus munkakörébe beletartoznak. d.) A könyvben vannak külön fejezetek, amelyek népiskolás-korú gyerekek irányításával joglalkoznak. 3.) A középfokú iskolák (gimnáziumok, polgári iskolák, gyakorlati középiskolák stb.) munkaterületével is kapcsolatos ez a könyv egyrészt a hasonló-korú ifjúság vezetése, másrészt a tantárgyak nevelői vonatkozásai révén. Vissza

Tartalom

Előszó
A nevelés módszeréről általában5
A nevelő10
A nevelő főbb jellemvonásai10
A nemzetnevelő egyénisége10
A nevelő munkájának értékeléséhez14
Az eszménykép nevelő hatása17
A tanítók tanítója21
Istenem! Nagyon szerettél, Nemzetnevelővé tettél27
Tanítóképzés. Tanárképzés. Tanítóság. Felügyelet31
Az elmélet és a gyakorlat kölcsönös közeledése a tanítóképző-intézetben31
A pedagógiai tanulmányos tudatos továbbfejlesztése és helye a hatévfolyamú akadémiai tanítóképzésben36
A tanítóképző-intézet és a népiskolai felügyelet44
A tanítóképző-intézetek új szervezetének és tantervének megvitatása a Magyar Pedagógiai Társaságban48
Útravaló51
A pedagógiai tárgyak erősödése a tanítóképző-intézetben56
Eszmecsere a tanítóképzés reformjáról60
A tanítóképzői tanárképzés reformja64
A pedagógia tanárainak képzése67
Miért szándékozunk most a tanítóképzés reformjával foglalkozni?72
Tanítóképzés a nemzetnevelés szolgálatában74
Az iskolai életből az élet iskolájába81
A tanítóság és a tanítóképző-társaság együttműködése86
Mit kíván a gyakorlati élet a tanítóképzés terén?88
Az 1925. évi tanterv, utasítás és vizsgálati szabályzat bírálata92
Célkitűzések a félszázados évfordulóra103
A nevelői gondolat a képesítóvizsgálatok eredményeinek megítélésében108
Társadalmi nevelés a tanítóképzőben110
Tanítóképzés és működő tanítók114
Az Egyetemes Tanítószövetség munkaterve118
Emlékirat 1937. augusztus havából120
A liceumon felépülő akadémiai tanítóképzés a Szent István-emlékévben130
Vezérgondolatok a líceum részére1346
Az iskolafelügyelet művészete144
Egyes tantárgyak nevelői értéke149
Nevelői gondolatok a magyar nyelv és irodalom tanításában149
A történelem az élet tanítómestere163
A földrajz tanításának nevelői értéke177
A lakóhely (város, falu, tanya) élete a tanító munkájában190
A természetrajz tanítása a nevelés szolgálatában204
Hogyan lássa a nevelő a származástan kérdését?212
A mennyiségtan tanításának nevelői értéke217
A természettan tanításának nevelői értéke222
A karakterológia (jellemtan) szerepe a nevelői munkában229
Hogyan bontakozik ki a nevelés módszere a neveléstanban?242
Hogyan nevelhetünk a neveléstörténelemmel?254
Apáczai ma is korszerű263
Merítsünk Aristoteles szelleméből270
Merítsünk Pestalozzi lelkéből274
Neveljünk Fináczy Ernő könyveivel277
Tanuljunk az ókortól277
Tanuljunk a középkortól280
Tanuljunk a renaissance kortól281
Egyetemes nevelési kérdések. A gyermek. Az ifjúság285
Neveljünk!285
Tudományelmélet és pedagógia292
Korunk pedagógiai áramlataihoz297
Nevelői gondolat a Szociális Missziótársulat munkájában301
Égető pedagógiai szükséglet304
A nevelés a teremtés gondolatának része310
Nevelésügyi terepfelvétel és a nevelői erő növelése312
Idealizmus a gyakorlati élet szolgálatában316
A gyermek erkölcsi fejlődése és nevelése a 6-10 éves korban318
A környezet hatása az iskoláskorú gyermekre331
Hogyan vezethetjük a gyermeket az igazmondás útjára336
Valaki felelős a gyermekért!338
Közelebb a gyermekhez340
A pedagógia becsülése343
Beköszöntő353
A tudás szerepe az 1925-ös népiskolai tantervben356
Az 1925-ös népiskolai tanterv korunk néhány jellegzetes pedagógiai iránya szempontjából360
Hogyan kapcsolódik a gyermek az erkölcsi értékekbe?362
Értékesebb tanítás, amely egyúttal könnyebb és kellemesebb368
Osztályrendszer vagy szakrendszer?372
A hamburgi népiskolák irányelvei376
Nevelői gondolatok a drezdai nemzetközi egészségügyi kiállításon379
A munkaiskola gyakorlati értéke382
A tanulók egyénisége a nevelésben és tanításban394
A nehéz természetű diák - pedagógiai művészetünk próbaköve401
A kifutó fiú lelki vezetése411
Széchenyi intelmeiről414
Az ifjúság Széchenyi Intelmei tükrében416
Tanuljunk Szent István Intelmeiből418
Növendékeink lelki fejlődése a Szent István-emlékévben422
Kölcsey Intelmei a Szent István-emlékévben426
Szent István és a családi nevelés megújhodása438
Tanításunk középpontja: a tanítvány441
Bevezetés a pedagógiai ifjúságtanulmányba454
Az ifjúság örömei471
Öröm, hogy lehet tanulni471
Öröm a bizalom, öröm a magyarságunk478
A cserkészet pedagógiai értékei484
Cserkészzászló-avatás491
Cserkészszellem az iskolában496
Indulás Gödöllőről496
Folytatás az intézetben501
Az élet küszöbén507
A küzdelmek szerepe az ifjúság fejlődésében514
A küzdelmek megindulása514
A küzdelmek szeretete521
A küzdelmek eredménye525
Rákóczi önzetlensége nyomán530
Az önzetlenség - különös tekintettel annak legjellemzőbb jegyére: a hálára530
Önzetlenség a szeretet forrása542
Gyümölcs az önzetlenség jegyében548
A budavári hősök nyomán553
A tanítói hivatás órája556
A tanítói hivatás óráiról559
Ismerd meg magadat573
Ki vagyok én?575
Egy idősebb fiatalember lelki irányítása576
Hogyan nevelhetjük magunkat?579
Fordulópontok az ifjúság fejlődésében582
Mit csinálnak a fordulóponton átment ifjak az életben?601
Szabó Jenő: Népművelés - amíg álláshoz jutunk601
Garamvölgyi Endre: Ifjú tanító a leventeifjak között607
Szamosfalvi Imre: Az első lépések611
Befejezés615

Dr. Padányi-Frank Antal

Dr. Padányi-Frank Antal műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Padányi-Frank Antal könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv