1.037.202

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Visual Basic 6.0

Programozói kézikönyv


Kiadó: Park Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 968 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

A könyvben alkalmazott jelölések
Programozói kézikönyv
A Visual Basic alapjai1
Ismerkedés a Visual Basic használatával3
Köszöntjük a Visual Basic fejlesztők táborában3
A Visual Basic telepítése5
Segítségkérés munka közben7
Alkalmazásfejlesztés Visual Basicben11
Visual Basic alapfogalmak11
Az integrált fejlesztőkörnyezet elemei13
Az első Visual Basic alkalmazás18
Űrlapok, vezérlőelemek és menük31
Tulajdonságok, metódusok és események32
Űrlapok tervezése33
Műveletek végrehajtása gombokra kattintással36
Szöveg megjelenítésére és bevitelére szolgáló vezérlőelemek37
Választható lehetőségeket felsorló vezérlőelemek42
Képeket és grafikát megjelenítő vezérlőelemek50
További vezérlőelemek56
A fókusz működése57
Az elérési sorrend beállítása59
A menükészítés alapjai59
Kapcsolattartás a felhasználóval párbeszédpanelek segítségével63
Projektek kezelése65
Munka a projektekkel65
A Visual Basic projektek struktúrája67
Projekt létrehozása, megnyitása és mentése70
Fájl hozzáadása, eltávolítása és mentése71
Vezérlőelemek hozzáadása a projekthez72
Végrehajtható fájl készítése és futtatása76
A projekt beállításainak megadása77
Varázslók és bővítmények használata77
A programozás alapjai79
Egy Visual Basic alkalmazás szerkezete80
Mielőtt elkezdenénk programot írni82
A programkódolás technikája84
A változók, konstansok és adattípusok ismertetése92
Az eljárások ismertetése120
A vezérlési szerkezetek ismertetése131
Objektumok használata139
Mi mindenre használható a Visual Basic 159
Felhasználói kezelőfelület készítése161
Kezelőfelület-stílusok162
Többdokumentumos felületű (MDI) alkalmazások164
Bővebben az űrlapokról173
Menük használata az alkalmazásokban175
Eszköztárak192
Párbeszédpanelek195
Tervezés különböző képernyőtípusokhoz204
Felhasználóbarát felület tervezése205
A Visual Basic szabványos vezérlőelemei219
A Visual Basic vezérlőelemeinek ismertetése220
A vezérlőelem adatainak érvényesítése a fókusz korlátozásával227
Vezérlőelem-tömbök használata227
Az ADO adathozzáférési vezérlőelem használata233
A jelölőnégyzet vezérlőelem használata239
A kombinált lista vezérlőelem használata241
A parancsgomb vezérlőelem használata246
Az általános párbeszédpanel vezérlőelem használata248
Az adathozzáférési vezérlőelem használata257
A Data Combo és DataList vezérlőelemek használata258
A DataGrid vezérlőelem használata264
A fájlrendszer vezérlőelemek használata (könyvtárlista, meghajtólista és fájllista)280
A keret vezérlőelem használata289
A Microsoft Hiererchical FlexGrid vezérlőelem használata291
A függőleges és vízszintes görgetősáv vezérlőelemek használata321
A kép vezérlőelem használata326
A címke vezérlőelem használata329
A vonal vezérlőelem használata330
A lista vezérlőelem használata332
Az OLE-konténer vezérlőelem használata343
A választógomb vezérlőelem használata343
A képdoboz vezérlőelem használata345
A távoli adathozzáférési vezérlőelem használata348
Az alak vezérlőelem használata350
A beviteli mező vezérlőelem használata352
Az időzítő vezérlőelem használata355
Bővebben a programozásról359
Munka egyszerre több projekttel359
Az alkalmazások beállításainak kezelése362
A feltételes fordítás használata365
Az erőforrásfájlok használata366
A sablonok használata368
A parancssorbeli kapcsolók használata370
A projektek gépi kódra fordítása371
Saját adattípusok létrehozása373
Konstansok halmazának kezelése felsorolással377
Gyűjtemények használata tömbök helyett383
Programozás objektumokkal385
Tudnivalók a Visual Basic objektumairól386
Az objektumok megismerése402
Saját osztályok létrehozása409
Egy osztály tulajdonságainak és metódusainak felvétele429
Egy osztály eseményeinek felvétele444
Adatkezelésre alkalmas osztályok létrehozása453
Tulajdonságok, metódusok és események elnevezése460
Polimorfizmus461
Programozás saját objektumokkal473
Objektummodellek475
Saját gyűjteményosztályok létrehozása480
ActiveX tervezők493
Programozás komponensekkel499
Az ActiveX komponensek típusai500
Folyamaton belüli és folyamaton kívüli kiszolgálók501
Az ActiveX komponensek használata502
Objektumhivatkozás létrehozása503
Az objektumok tulajdonságainak, metódusainak és eseményeinek használata513
Az ActiveX komponensek felszabadítása516
Objektummodellek bejárása517
A futási hibák kezelése az ActiveX komponensekben521
ActiveX komponensekhez intézett függőben levő kérések kezelése523
A komponensek vizuális felületének használata529
Egér- és billentyűzetesemények kezelése543
Egéresemények kezelése544
Az egérgombok állapotának érzékelése549
A SHIFT, CTRL éa ALT billentyűk állapotának érzékelése555
Áthúzás és ráhelyezés556
OLE fogd és vidd műveletek562
Az egérmutató egyedi beállítása582
Billentyűzetesemények kezelése586
A háttérfeldolgozás megszakítása591
Szöveg és grafika kezelése595
Betűtípusok kezelése596
Szöveg megjelenítése űrlapokon és képdobozokban600
A számok, a dátum és az idő formázása604
Kijelölt szövegrészek kezelése606
Szöveg és grafika átvitele a Clipboard objektum segítségével607
A koordinátarendszer bemutatása612
Grafikus vezérlőelemek használata618
Grafikus metódusok használata634
Színek kezelése648
A Picture objektum használata657
Nyomtatás658
Hibakeresés és hibakezelés az alkalmazásban667
Hogyan kezeljük a hibákat?668
Hibakezelők tervezése670
A hibakezelés hierarchiája676
A hibakezelés tesztelése hibák előidézésével679
Közvetlen hibakezelés681
Központosított hibakezelés684
A hibakezelés kikapcsolása688
Hibakezelés ActiveX komponensekkel690
A hibakeresés elvi megközelítései693
A hibák elkerülése696
Tervezési-, futtatási- és törésponti üzemmód697
A hibakeresési ablakok használata699
A törésponti üzemmód használata701
Az alkalmazás kijelölt részeinek futtatása711
A hívási verem figyelemmel kísérése714
Eljárások és adatok tesztelése az Immediate ablak segítségével716
Különleges hibakeresési szempontok724
Tippek a hibakereséshez728
Meghajtók, mappák és fájlok kezelése731
A File System Object modell ismertetése731
Programozás az FSO objektummodellben733
Fájlok kezelése korábbi fájl beviteli/kiviteli utasításokkal és függvényekkel742
A teljesítménnyel és kompatibilitással kapcsolatos tervezési szempontok751
Mit jelent az optimalizálás?752
A sebesség optimalizálása754
A méret optimalizálása765
Objektumok optimalizálása774
Előre lefordított és interpretált alkalmazások összehasonlítása777
Kompatibilitás más Microsoft alkalmazásokkal778
Nemzetközi terjesztésű programok781
Nemzetközi szoftverekkel kapcsolatos meghatározások781
Nemzetközi szoftver tervezése782
Erőforrásfájlok használata a honosításhoz785
Felhasználói kezelőfelület tervezése nemzetközi szempontok figyelembevételével788
Nemzetközi kód írásának általános alapelvei790
Nemzetközi kód írása Visal Basicben792
Kétbájtos karakterkészlethez (DBCS) kapcsolódó kérdések 801
A fordított írásirány támogatása a Visual Basicben810
Az alkalmazások terjesztése811
A Package and Deplyment Wizard812
Alkalmazások becsomagolása a vazázslóval816
Alkalmazások előkészítése terjesztésre a varázslóval825
A varázsló parancsfájljainak kezelése827
A Setup Toolkit projekt828
A Setup.Ist fájl szerkesztése kézzel834
A terjesztésre használt adathordozó létrehozása kézzel840
A Package and Deplolyment Wizard és a Setup Toolkit együttes használata842
A telepítőprogram tesztelése843
Hogyan távolíthatja el a felhasználó alkalmazásunkat844
Honosított ActiveX vezérlőelemek terjesztése846
Visual Basic specifikációk, korlátozások és fájlformátumok 847
Visual Basic alkalmazások rendszerkövetelményei847
A projektekre vonatkozó korlátozások848
A projektfájlok formátumai852
Az űrlapok szerkezete854
Visual Basic programkódolási konvenciók869
Miért van szükség kódolási konvenciókra?870
Objektumok elnvezésére vonatkozó konvenciók870
Konstansok és változók elnevezésére vonatkozó konvenciók874
A forráskód szerkezetére vonatkozó konvenciók877
Gépi kódra fordításkor használható kapcsolók881
Optimize for Fast Code (Sebességre optimalizálás)882
Optimize for Small Code (Méretre optimalizálás)882
No Optimizations (Nincs optimalizálás)882
Favor Pentium Pro (Pentium Pro előnyben)882
Create Symbolic Debug Info (Szimbolikus hibakeresési információ létrehozása)883
Assume No Aliasing (Névhelyettesítés nélküli program feltételezése)883
Remove Array Bounds Checks (Tömbhatárok ellenőrzése nélkül)883
Remove Integer-Overflow Checks (Egész túlcsordulás ellenőrzése nélkül)884
Remove Floating-Point Error Checks (Lebegőpontos hibaellenőrzés nélkül)884
Remove Safe Pentium FDIV Checks (Pentium lebegőpontos osztás ellenőrzése nélkül)884
Allow Unrounded Floating-Point Operations (Kerekítés nélküli lebegőpontos műveletek engedélyezése)885
Alkalmazásunk bővítése Súgóval887
Súgó támogatásának biztosítása887
Mi ez? Súgó támogatásának biztosítása889
Súgó terjesztése alkalmazásunkkal890
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv