kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Magyar Filmtudományi Intézet-Népművelési Propaganda Iroda |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 206 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 21 cm x 15 cm |
ISBN: | |
Előszó | 3 |
Körülhatárolás | 3 |
Esztétika vagy kritika | 3 |
Feladat | 4 |
A filmművészet formanyelve | 6 |
Forma és tartalom | 6 |
A formanyelv | 7 |
A fényképezett világ | 7 |
Az irodalom a filmművészetben | 7 |
A színész a filmművészetben | 8 |
A díszlet és környezet a filmművészetben | 9 |
A fényérzékenyésg | 10 |
A fény és árnyék | 10 |
A síkszerűség | 11 |
A képkivágás | 12 |
A szemszög | 13 |
A mozgás | 13 |
A filmtér és filmidő | 14 |
A vágás | 15 |
A felvevőgép folyamatos mozgásai | 16 |
A hang a filmművészetben | 17 |
A hangképzés | 18 |
A filmcselekmény | 20 |
Ábrázolás és szemlélet | 21 |
Az életanyag | 21 |
A filmművészet specifikuma | 22 |
A fejlődés elve | 24 |
A művészeti általánosítás | 24 |
Techikai és szociológiai vonatkozások | 25 |
A fejlődés tendenciái | 26 |
A filmművészet keletkezése | 27 |
Az indulás iránya | 27 |
A korai francia film | 28 |
A burleszk megjelenése | 29 |
Cél: a drámaiság | 30 |
Az impresszionizmus | 30 |
A kezdeti eredmények | 32 |
Az olasz aranysorozat | 33 |
A Nápolyi Iskola | 34 |
Az angol Brightoni Iskola | 34 |
A korai amerikai film | 35 |
Dawid Wark Griffith | 36 |
A korai dán film | 38 |
A korai svéd film | 40 |
A német expresszionizmus | 42 |
Illusztrativizmus és romanticizmus | 45 |
A némafilm virágzása | 48 |
A megoldandó feladat | 48 |
A német kammerspiel | 48 |
A naturalista film és a Neue Sachlichkeit | 50 |
A német avantgarde | 52 |
A fejlődés másik útja Amerikában | 52 |
Charles Chaplin | 53 |
Erich von Stroheim | 56 |
A társadalomkritika | 57 |
A francia avantgarde | 58 |
A francia filmiskola kezdete | 60 |
Tradicionalisták és újítók a szovjet filmben | 62 |
A dokuentumfilm és a kalandfilm | 63 |
Az eizensteini iskola | 65 |
Pudovkin és Ermler | 69 |
A némafilm eredményei és korlátai | 70 |
A filmművészet a harmincas években | 73 |
A német nekilendülés | 73 |
Az angol dokumentumfilm-iskola | 76 |
A francia filmiskola kibontakozása | 78 |
Renoir és Carne | 82 |
Társadalomkritika az amerikai filmben a harmincas években | 85 |
Az amerikai avantgarde | 87 |
A pszichológiai ábrázolás | 88 |
A kor követelményei a szovjet filmben | 91 |
A kor követelményei ellen | 95 |
Realizmus? | 96 |
A háború utáni filmművészet | 99 |
A mai filmművészet | 99 |
A franica filmiskola sorsa | 99 |
Az olasz neorealizmus | 102 |
A spanyol neorealizmus | 106 |
Kölcsönhatás nélkül | 108 |
A japán filmművészet | 109 |
A japán példa | 110 |
A modern filmművészet | 112 |
A svéd filmművészet | 112 |
Ingmar Bergman | 114 |
A neorealizmus válsága | 118 |
A kiútkeresés lehetséges iránya | 120 |
A franica film kiútkeresése | 126 |
A cinéma verité | 128 |
A francia új hullám | 131 |
Alain Resnais | 135 |
A nyugat-német filmművészet | 138 |
A brit iskola | 140 |
A háború utáni angol film | 142 |
A Free Cinema | 143 |
Új törekvések az angol fllmben | 144 |
A háború utáni helyzet Amerikában | 146 |
Az experimentalizmus | 151 |
A New Cinema | 154 |
A New-Yorki Filmiskola | 156 |
A filmművészet átalakulása az ötvenes években | 161 |
A szovjet film a sematizmus ellen | 163 |
A pozitív program nevében | 168 |
A népi demokráciák filmművészete | 171 |
A lengyel filmművészet | 174 |
A szubjektív realizmus | 176 |
A csehszlovák filmművészet megújulása | 183 |
A magyar filmművészet | 185 |
A magyar film megújlása | 190 |
Összegezés | 201 |
Társadalom és valóság | 201 |
A láthatatlan világ | 201 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.