A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Próbáld meg Te is!

A Jenaplan alkalmazása az általános iskola alsó tagozatában/Projektek, didaktikai játékok/Oktatási segédanyag

Szerző
Lektor

Kiadó: Eötvös József Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 85 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 25 cm x 17 cm
ISBN: 963-9316-17-2
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A mai magyar közoktatás problémái egyre több tanítót vezetnek el ahhoz a gondolathoz, hogy másképpen, alternatív- és reformpedagógiai módszerekkel kellene tanítani a gyerekeket. Kevesebben vannak azonban olyanok, akik megtehetik, vagy meg szeretnék tenni, hogy teljes egészében valamilyen reformpedagógiai irányzatot adaptáljanak, a legtöbben csupán elemeket szeretnének munkájukba beemelni. E könyv azok számára nyújt praktikus tanácsokat, akiknek ilyen terveik vannak, azonban a „hogyan"-hoz, a módszerekhez és eszközökhöz még segítségre van szükségük. A szerzőpáros öt éve dolgozik a Jenaplan magyar adaptációján. Az öt év alatt rengeteg tapasztalatra tettek szert a differenciálás, a tanulók igényei, érdeklődése és képessége alapján szervezett oktatás területén. E tapasztalatok segítségével vezetik végig lépésről lépésre mindazokat, akik hozzájuk hasonlóan a közoktatás keretei között szeretnének másképpen tanítani.

Tartalom

Bevezetés.......................................................................................... 7
I. A Jena-Plan adaptációja a Perbáli Altalános Iskolában......................................8
1. Megvalósult feltételek..................................................................................8
1.1. A nap munkarendje...............................................................................8
1.2. Szabad mozgás.....................................................................................9
1.3. A gyermek szerepe a tanulásban...........................................................9
1.4. A tanár szerepe...................................................................................10
1.5. Iskolai lakószoba................................................................................11
1.6. Munkaformák, munkaeszközök..........................................................11
1.7. Művelődési alapformák......................................................................12
1.8. A hetiterv...........................................................................................12
1.9. A család, az iskola és a lakóközösség kapcsolata................................13
1.10. Projektek..........................................................................................13
2. Megvalósításra váró feltételek..................................................14
II. Egy projekt kidolgozásának legfontosabb lépései............................................15
1. Cím, idő, hely kiválasztása, meghatározása................................................15
2. A téma körülírása, egyéb szabályozások.....................................................15
3. Célkitűzések...............................................................................................16
3.1. Pedagógiai célok................................................................................16
3.2. Metodikai, módszertani célok.............................................................16
4. Megvalósítás..............................................................................................17
4.1. Előkészületek.....................................................................................17
4.2. A tanulók beosztása............................................................................17
4.3. A tanító szerepe..................................................................................17
4.4. Folyamatos munkavégzés...................................................................17
4.5. Megbeszélés.......................................................................................18
4.6. Befejezés............................................................................................18
4.7. Tanári értékelés..................................................................................18
4.8. Számonkérés......................................................................................18
4.9. Ünnep................................................................................19
III. Egy projekt részletes leírása A víz 3. osztály - október.................................20
1. Szükséges előismeretek a tanítók számára..................................................20
2. A tanulócsoport rövid leírása......................................................................21
3. A tanulók előismeretei a projekt témájáról..................................................22
4. A projekt kidolgozásának előkészítése........................................................22
4.1. A kapcsolódó tananyag kiválasztása...................................................22
4.2. A tananyag elrendezése......................................................................25
4.3. A hetiterv és a napi munka kapcsolata................................................25
4.4. A körbeszélgetés szerepe....................................................................27
5. A víz projekt kidolgozásának folyamata.....................................................28
5.1. A téma bevezetése - Az 1. hét............................................................ 28
5.2. Folyamatos munkavégzés...................................................................29
5.3. A projekt témái lehetnek.....................................................................29
5.4. A kész projekt fejezetei......................................................................29
5.5. A napi munka szervezése....................................................................31
6. A víz projekt kidolgozásának folyamata - A 2. hét.....................................32
6.1. A 2. hét hétfője...................................................................................32
6.2. Mi is történt az előző hét péntekjén?...................................................32
6.3. A 2. hét keddi napja............................................................................35
6.4. További munka a hét folyamán...........................................................36
7. A víz projekt kidolgozásának folyamata - A 3. hét.....................................36
7.1. Általános tennivalók a héten...............................................................36
7.2. A 3. hét szerdája................................................................................37
7.3. 3. hét csütörtök - számonkérés...........................................................38
7.4. Ünnep................................................................................................39
IV. Összegzés - a projekt értékelése....................................................................41
V. A játék szerepe a gyermek életében................................................................42
1. Didaktikai játékok - HÁZIKÓ....................................................................42
1.1. Anyag- és eszközszükséglet................................................................42
1.2. Az elkészítés menete..........................................................................43
1.3. Belívek készítése................................................................................44
1.4. A játék menete....................................................................................44
1.5. Felhasználási terület...........................................................................44
2. GUMIS TÁBLA........................................................................................45
2.1. Anyag- és eszközszükséglet................................................................45
2.2. Az elkészítés menete..........................................................................45
2.3. Belívek készítése................................................................................46
2.4. A játék menete....................................................................................46
2.5. Felhasználási terület...........................................................................46
3. PÁROSÍTÓ................................................................................................46
3.1. Anyag- és eszközszükséglet................................................................46
3.2. Az elkészítés menete..........................................................................47
3.3. A játék menete....................................................................................47
3.4. Felhasználási terület......................................................................48
4. KÉPLERAKÓ............................................................................................48
4.1. Anyag- és eszközszükséglet................................................................48
4.2. Az elkészítés menete..........................................................................48
4.3. A játék menete....................................................................................49
4.4. Felhasználási terület...........................................................................49
Felhasznált szakirodalom....................................................................................50
Mellékletek.........................................................................................................51
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv