Kiadó: | MÁV Rt. Vezérigazgatósága |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 268 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 25 cm x 20 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal. |
Előszó | 5 |
Hazánk közlekedése a 18-19. század fordulóján | 7 |
Az ország helyzete a Monarchiában, a gazdasági viszonyok | 7 |
Közúti közlekedés | 9 |
Úthálózat | 9 |
Településhálózat és útellátottság | 21 |
A közúti járművek | 23 |
Közlekedés a városokban | 27 |
Vízi közlekedésünk a gőzhajózás előtt | 29 |
A vízi utak és a hajóvontatás | 29 |
A belvízi utak szabályozása, a csatornák | 33 |
A folyami hajózás | 36 |
Hajózás a Balatonon | 40 |
Nemzetközi hajózási irányok | 41 |
Az önjáró hajózás kezdetei | 42 |
A reformkor közlekedése | 45 |
Az 1825-27. évi pozsonyi országgyűlés | 45 |
Az első magyar vasutak | 46 |
Lebegő vasút Pest és Kőbánya között | 46 |
Az első vasúti törvény | 50 |
A pozsony-nagyszombati lóvasút | 53 |
Az első gőzüzemi vasutaink | 57 |
A magyarországi gőzhajózás | 67 |
A "Carolina" | 67 |
Megalakul a DGT | 70 |
Gőzhajók a Balatonon | 77 |
A közúti közlekedés fejlődése, postakocsi járatok | 78 |
A városi közlekedés fejlődése | 83 |
Kossuth és Széchenyi közlekedéspolitikája | 89 |
Közlekedésünk az abszolutizmus idején | 96 |
A szabadságharc után | 96 |
Kialakulnak vasúthálózatunk alapjai | 97 |
Államvasutak, magánvasutak | 97 |
A vasúti technika új szakasza | 107 |
A hajózás fejlődése | 111 |
Közútjaink és a közúti közlekedés | 114 |
A főváros közlekedésének fejlődése | 117 |
A dualizmus korszaka: a közlekedés forradalma Magyarországon | 123 |
A kiegyezés utáni magyar közlekedéspolitika | 123 |
A gőzüzemű vasút győzelme | 125 |
A MÁV és az újabb magánvasutak | 125 |
Baross Gábor közlekedéspolitikája | 132 |
A hálózat bővítése, helyiérdekű vasutak | 137 |
Műszaki fejlődés, teljesítmények | 139 |
A gőzhajózás fénykora Magyarországon | 154 |
Közúthálózatunk teljes kialakulása és forgalma | 167 |
Városi tömegközlekedésünk a fejlődés élvonalában | 176 |
Budapest | 176 |
Vidéki városaink közlekedése | 202 |
Az első lépések a 20. század közlekedése felé | 206 |
A motoros közúti járművek | 206 |
Új vonóerő a vasutaknál | 211 |
A levegő meghódításának kezdetei | 215 |
Mellékletek | 223 |
Irodalom | 248 |
Személynévmutató | 257 |
Tárgymutató | 263 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.