A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Modern reklámjog

A reklám a tisztességtelen verseny elleni jog és a modern reklámjog határán

Szerző

Kiadó: HvgOrac Lap- és Könyvkiadó Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 320 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 14 cm
ISBN: 978-963-749-079-8
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Talán kockázatmentesen kijelenthető, hogy aki a reklámozás jogi összefüggéseit vizsgálja az izgalmas és aktuális, mindazonáltal "érzékeny" témát választ. Nem elsősorban azért, mert a reklám, az üzleti kommunikáció "elevenébe vágó", gazdasági hatalmi pozíciókat teremteni és megdönteni képes, állandó mozgásban lévő területe. Sokkal inkább azért, mert nagyon érdekes az a kiindulópontbéli különbség, ahogyan egyfelől a szakma művelői, másfelől a jog közelít a reklámozáshoz. A könyv a reklámok tartalmi szabályozásának, Magyarországon jelenleg egyedülálló, átfogó szakjogi bemutatása. Tematikusan felöleli az Európai Unió reklámokkal kapcsolatos szabályozási modelljét az - alapvetően az összehasonlító reklámokra - összpontosított német szabályozást, majd a magyar - jogi és etikai - szabályozási környezet - történeti szemléletű - elemzését. A mű következetesen a jogalkalmazási gyakorlat eredményeit, tanulságait és ellentmondásait hívja segítségül mondanivalója alátámasztására. Az elmúlt... Tovább

Fülszöveg

Talán kockázatmentesen kijelenthető, hogy aki a reklámozás jogi összefüggéseit vizsgálja az izgalmas és aktuális, mindazonáltal "érzékeny" témát választ. Nem elsősorban azért, mert a reklám, az üzleti kommunikáció "elevenébe vágó", gazdasági hatalmi pozíciókat teremteni és megdönteni képes, állandó mozgásban lévő területe. Sokkal inkább azért, mert nagyon érdekes az a kiindulópontbéli különbség, ahogyan egyfelől a szakma művelői, másfelől a jog közelít a reklámozáshoz. A könyv a reklámok tartalmi szabályozásának, Magyarországon jelenleg egyedülálló, átfogó szakjogi bemutatása. Tematikusan felöleli az Európai Unió reklámokkal kapcsolatos szabályozási modelljét az - alapvetően az összehasonlító reklámokra - összpontosított német szabályozást, majd a magyar - jogi és etikai - szabályozási környezet - történeti szemléletű - elemzését. A mű következetesen a jogalkalmazási gyakorlat eredményeit, tanulságait és ellentmondásait hívja segítségül mondanivalója alátámasztására. Az elmúlt években Magyarországon a reklámok tartalmi jogi szabályozásának komplex összefüggéseit tárgyaló hasonló monográfia nem jelent meg, a könyv ezt az "űrt" igyekszik kitölteni. Vissza

Tartalom

Előszó17
Gazdasági és rendszertani alapok21
A reklám gazdasági és jogi környezete21
Reklám - kommunikáció - manipuláció21
Reklámmódszerek és reklámeszközök24
Reklám és jog33
A reklám jogi fogalma34
A reklám jogi pozicionálásának irányai35
Alkotmányos alapok36
A reklámozással kapcsolatos alapjogi felvetések36
A kifejezés szabadsága Európában - a "kereskedelmi beszéd" jogi korlátozása41
A "kereskedelmi beszéd" alkotmányos megítélése a magyar alkotmányjogban48
A reklámok szabályozása az Európai Unióban59
A reklámokra vonatkozó Uniós szabályozás alapjai - Az elsődleges jog szintjén59
Az áruk- és szolgáltatások szabad mozgása61
Mennyiségi korlátozások és az azokkal azonos hatású intézkedések tilalma az Európai Bíróság gyakorlatában64
Mennyiségi korlátozásokkal és az azokkal azonos hatású intézkedések értelmezése az Európai Bíróság gyakorlatában67
A reklámozással kapcsolatos másodlagos jog72
A reklámszabályozás másodlagos joga az Európai Unióban72
A megtévesztő reklámokra vonatkozó 84/450 EK irányelv76
Az összehasonlító reklámokra vonatkozó 97/55 EU irányelv83
Televíziós reklámok az Unióban - a 89/552/EGK irányelv92
Az UCP irányelv - A tisztességtelen verseny elleni jog uniós fejleményei102
Speciális reklámkorlátozások rendszere az Uniós szabályozásban119
Az összehasonlító reklám jogi szabályozásának vázlata Németországban - a német szabályozási modell125
Az UWG 1. §-ának generálklauzulája, mint az összehasonlító reklám jogi szabályozásának alapja Németországban125
Az összehasonlító reklám jogi fogalma és meghatározásának problémái - az értelmezési gyakorlat fejlődése a német versenyjogban127
Az összehasonlító reklám megfelelőségi feltételeire, illetve korlátozására vonatkozó hatályos előírások a német jogban130
Az összehasonlító reklámokra vonatkozó szabályozás rendszere Magyarországon143
A hirdetésre vonatkozó jogi szabályozás fejlődéstörténete Magyarországon143
A reklámokra vonatkozó jogi szabályozás általános rendszere és fejlődéstörténeti vázlata Magyarországon143
Történeti gyökerek a XV. századtól az eladásösztönzés első önálló jogi szabályozásáig145
A tisztességtelen verseny elleni jog fejlődéstörténete152
Az első közvetlen reklámjogi forrás - az 1933. évi XVII. törvénycikk az üzleti hirdetések korlátozásáról165
Reklámkorlátozások a közerkölcs védelmében171
A reklámokra vonatkozó szabályozás rendszere a XX. század második felétől - út a modern reklámjogig172
A magyar reklámszabályozás hatályos rendszere174
Bevezetés174
A tisztességtelen verseny elleni jog177
A reklámokra vonatkozó közvetlen jogi szabályozás183
Az elektronikus médiában közzétett reklámokra vonatkozó speciális szabályok186
A reklámokra vonatkozó közvetlen anyagi jogi szabályok - a reklámtörvények195
A reklám jogi fogalma - átfedések, összefüggések és ellentmondások a magyar szabályozásban195
Legális és tilalmazott reklámeszközök - mint speciális reklámfajták a magyar tételes jogi szabályokban206
A reklámozási tevékenység alanyai - a reklámok közzétevői és a fogyasztó208
A fogyasztó fogalma és értelmezése a tisztességtelen verseny elleni jogban, a fogyasztóvédelmi jogban és a reklámjogban211
Az összehasonlító reklám227
Az összehasonlító reklám fogalma227
A jogellenes összehasonlító reklám240
Szervezet és eljárás a reklámok jogi megítélésében253
A reklámokért való felelősség és a reklámozás jogi megítélésének jogi fórumrendszere253
A jogsértő reklámokkal kapcsolatos felelősség telepítésének összefüggései253
A reklámfelügyeleti eljárás256
A reklámfelügyeleti eljárás szakaszai260
Szankciórendszer264
Etika és önszabályozás268
A reklámetika jelentősége268
A magyar önszabályozás rendszere269
A reklámetikai fórumrendszer, etikai felelősség a reklámért280
Összegzés287
A reklám jogi szabályozásának komplexitása287
A reklám a véleménynyilvánítás szabadságával ütköző alanyi alapjogok határán290
Az összehasonlító reklám291
A hatályos magyar modell és fejlődéstörténeti összefüggései300
Az összehasonlító reklámmal kapcsolatos magyar jogi szabályozás összefüggéseinek kritikája302
Következtetések - avagy fikció és valóság306
Zárszó312
Felhasznált irodalom314

Dr. Pázmándi Kinga

Dr. Pázmándi Kinga műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Pázmándi Kinga könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv