1.040.547

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Jogok az iskolában - 2006

Iskolajogi problémák és jogpedagógiai kérdőjelek

Szerző

Kiadó: Jogismeret Alapítvány
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 163 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN: 963-229-602-8
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Ez a könyv jogi felkiáltójelekből és jogpedagógiai kérdőjelekből áll:
Felkiáltójelek szólnak a sajátos nevelési igényű gyerekek valóban integrált oktatásáért!, a problémás tanulók "eltanácsolásának" megszüntetéséért!, az értékelés, minősítés funkciótévesztésének (jogi szempontból: rendeltetésellenes gyakorlásának) megszüntetéséért!, a diákönkormányzatok érdekképviseleti funkcióinak gyakorlásáért! és az iskolai, kollégiumi belső jogi normák törvényességéért!
Kérdőjelek vetik fel, hogy az úgynevezett "átlagos" gyerekek (amilyen persze nincsen!) egyéni adottságainak, képességeinek ,sajátos helyzetének megfelel-e a mai oktatás? Segítheti-e az iskola(jog) a gyerekeinket abban, hogy felépíthessék önmagukat? Könnyedén és gyakorta kimondjuk-e egy gyerekről, hogy problémájának megoldása a mi intézményünkben nem lehetséges? Megszüljük vagy megszülik mások az életünket meghatározó iskolai szabályzatainkat? Miért jó és miért kell az iskolai diákönkormányzat - púp a hátunkra vagy kiváló... Tovább

Fülszöveg

Ez a könyv jogi felkiáltójelekből és jogpedagógiai kérdőjelekből áll:
Felkiáltójelek szólnak a sajátos nevelési igényű gyerekek valóban integrált oktatásáért!, a problémás tanulók "eltanácsolásának" megszüntetéséért!, az értékelés, minősítés funkciótévesztésének (jogi szempontból: rendeltetésellenes gyakorlásának) megszüntetéséért!, a diákönkormányzatok érdekképviseleti funkcióinak gyakorlásáért! és az iskolai, kollégiumi belső jogi normák törvényességéért!
Kérdőjelek vetik fel, hogy az úgynevezett "átlagos" gyerekek (amilyen persze nincsen!) egyéni adottságainak, képességeinek ,sajátos helyzetének megfelel-e a mai oktatás? Segítheti-e az iskola(jog) a gyerekeinket abban, hogy felépíthessék önmagukat? Könnyedén és gyakorta kimondjuk-e egy gyerekről, hogy problémájának megoldása a mi intézményünkben nem lehetséges? Megszüljük vagy megszülik mások az életünket meghatározó iskolai szabályzatainkat? Miért jó és miért kell az iskolai diákönkormányzat - púp a hátunkra vagy kiváló iskolavezetési eszköz?
A könyv megkísérel állást foglalni a felkiáltójeles jelenségekben, s választ adni a kérdőjeles problémákra. Szeretném, ha úgy olvassák könyvemet, ahogyan írtam:
- művészetnek kijáró megbecsüléssel a pedagógia iránt,
- a jogállamiság eszméjéből eredő következetes szigorral a törvénysértésekkel szemben, s
- a gyermek jogát, mint mindenek felett álló döntési szempontot érvényesítendő az igazgatási és gazdasági szempontokkal, a kicsinyes szakmai presztízzsel és az intézményi hatalom atrocitásaival szemben. Vissza

Tartalom

Hogyan kerül a jog a pedagógia asztalára és szentélyébe, az iskolába7
A jog jelenléte a pedagógia munkában és a közoktatási intézmény működésében7
Mi a jog és mi nem az?11
Talán (köz)érthető gondolatok a jogegyenlőségről12
A nevelői (pedagógiai) hatalom jogi korlátozottságáról14
És amiről hallgat a jogszabály?17
De hol maradnak a kötelességek?18
Jogalkalmazási problémacsoportok az iskolában20
Felmérés az iskolai jogalkalmazás problémáiról21
Nevelés, iskoláról, jogról - kicsit emelkedetten26
Az örömiskoláról28
Jogi felkiáltójelek és jogpedagógiai kérdőjelek az iskolai, kollégiumi jogalkalmazásban31
A "neki megfelelő tanuláshoz" való jog érvényesülésének közoktatási jogi eszközei31
"A többi gyerek tanuláshoz való jogának védelme érdekében..."55
Az integrált oktatásról (avagy dadogásom története és példája)57
Hátrányos megkülönböztetés illetve előnyben részesítés a közoktatásban59
Az eltanácsolásról63
A magántanulóvá válásról66
Törvényes osztályozás? (Az értékelés jogpedagógiai kérdései)68
A tanuló kártérítési felelősségéről75
Gyermekszervezetek az iskolában80
Jogi tételek egy becsületsértő tartalmú órai levelezés esettanulmányából84
A tanár és a diák jogi felelősségéről iskolai kábítószerügyekben89
A holocaust, a zsidózás és a gondolatszabadság102
Az iskola bekamerázásának jogi kérdései107
Politika és világnézet az iskolában110
Az iskolai belső jogi normákról114
Kötelező szabályzatok az iskolában114
A nevelési-oktatási intézméynek Házirendjének, illetve Szervezeti és Működési Szabályzatának jogi kérdései115
A Házirend tartalmi vázlata128
A Házirend elfogadásának, módosításának, jóváhagyásának eljárási szabályai129
A Házirend nyilvánossága, megismertetése129
A házirend betartásáért fennálló jogi felelősségre vonatkozó jogszabályhelyek130
A Szervezeti és Működési Szabályzat tartalmi vázlata132
A Szervezeti és Működési Szabályzat elfogadásának, módosításának, jóváhagyásának eljárási szabályai133
A diákönkormányzatról134
Az iskolai, kollégiumui diákönkormányzat jogai134
Kérdések és válaszok a diákönkormányzat működésének jogi problémáiról1355
A diákönkormányzatot segítő pedagógusról és juttatásairól162

Dr. Bíró Endre

Dr. Bíró Endre műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Bíró Endre könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem