1.040.437

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az iskola igazgatása 3.

Az igazgató szerepe/Munkaügy és munkajog/Tárgyalástechnika

Szerkesztő

Kiadó: Etnikum Kiadó és Nyomda Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 178 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-90-1045-6
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Bevezetés7
Az igazgató szerepe (Mezei Gyula)9
Az igazgató alkalmasságáról9
A törvényes előírások9
A sikeres pedagógus10
A tanári erények nem elégségesek12
Az igazgató személyisége13
Legyen kiegyensúlyozott, harmonikus egyéniség13
Jellemezze a kezdeményezőkészség14
A kommunikációs készség a siker feltétele14
Nélkülözhetetlen az irányítás készsége15
A közösségalkotás képessége a pedagógiai vezető erénye15
Szükséges a kellő önismeret, önbizalom16
Az érzelmek fegyelmezése megtanulható17
Az igazgató szakmai felkészültsége17
Követelmény az átfogó pedagógiai kultúra17
Tájékozottság a vezetéselméletben18
Igazgatási, gazdálkodási, jogi, vezetéspszichológiai ismeretek18
A gyakorlat tapasztalatai18
Az igazgató közéleti ember19
A pályázati rendszer20
A pályázatot ki kell írni20
A nevelőtestület véleményezési joga20
Az igazgató munkájának értékelése21
A pályázó vezetői programmal pályázik21
Szemelvények23
A hatékony vezető (Golnhofer Erzsébet)23
A vezetés szakszerűsége (Mezei Gyula)24
Dokumentum25
Önismereti gyakorlat iskolavezetők számára (Horváth Márton)25
Kérdések, feladatok27
Az igazgató szerepe a vezetésben29
Az iskolában nincs kollektív vezetés29
A pedagógiai vezetés tartalma31
A tanügyigazgatási feladatok32
Az igazgató személyzeti vezető is33
Szervezeti és tárgyi feltételek34
Az igazgató hatalmának forrásai35
Célszerű munkamegosztás a vezetésben36
Nagy változatosság a feltételekben36
A lineáris szervezet lehetőségei38
Funkcionális és szervezeti felépítés39
A törzskari szervezet előnyei42
Szemelvények44
Az iskolavezetés modelljei (Golnhofer Erzsébet)44
Közvetlen segítőtársaink, az igazgatóhelyettesek (Zalka György)46
A pedagógiai önállóság (Mezei Gyula)47
Kérdések, feladatok48
Az iskola működése, önállósága49
Az iskola önállósága49
Az autonómia történeti előzményei49
Az elmúlt évtizedek változásai50
Az önállóság öt területe51
A szakmai önállóság51
Mit jelent a szervezeti önállóság?51
Önállóság a személyzeti és munkaügyekben55
Önállóság a gazdálkodásban56
Az igazgatási önállóság57
Az iskolában működő önkormányzatok57
A nevelőtestület jogai57
A szakmai munkaközösségek feladatai60
Az egy osztályban tanító tanárok62
Az ifjúsági önkormányzatok a diákokat képviselik63
A szülői önkormányzatok érdekeltsége63
Szemelvények64
A legtöbbet hangoztatott aggályok (Mezei Gyula)64
Autonómia: mítosz és valóság (Kozma Tamás)65
Kérdések, feladatok66
Munkaügy és munkajog (Bosch Márta)67
A munka világának jogi szabályozásáról és az intézményen belüli sajátos szabályozásáról67
Törvények és jogszabályok alapján67
A közalkalmazotti jogviszony jogi szabályozása67
Érdekegyeztetés belső munkaügyi szabályok70
Érdekegyeztető fórumok70
A közalkalmazotti szabályzat71
A kollektív szerződés73
A szerződéskötő partnerek73
A szerződésben szabályozható kérdések74
Külön szabályok az intézményvezetőkre74
A kollektív szerződés formája, szerkezete75
A kollektív szerződésbe tartozó témák75
A kollektív szerződés módosítása, megszüntetése77
A személyi döntések kiemelkedő szerepe80
A pályázatok kiírása81
A kinevezés jogviszont teremt82
Mit tartalmaz a munkaköri leírás?84
Dokumentumok86
Közalkalmazotti szabályzat86
Kollektív szerződés89
Munkaköri leírás iskolai igazgatóhelyettes részére91
Munkaköri leírás diákotthoni igazgatóhelyettes részére93
Kérdések, feladatok95
A személyi illetmények és az anyagi elismerés97
A közalkalmazottak illetményéről97
A fizetési osztályba sorolás elvei97
Besoroáls a pedagógusi munkakörben98
A nem pedagógusi munkakörben foglalkoztatottak osztályba sorolálsa101
A további szakképesítés, szakképzettség elismerése103
A kinevezési okirat szerepe az elismerésben104
A besorolás alapja az iskolai végzettség106
Alkalmazás a pedagógiai szakszolgálat intézményében108
A fizetési fokozatok megállapítása108
Garantált illetmény109
A pedagógusok kötelező óraszámának emelésével kapcsolatos kompenzáció109
Kötelező és adható pótlékok110
A kiemelkedő teljesítmény elismerése112
A túlmunka és díjazása112
Jubileumi jutalomra jogosultság113
A minősítés értékelést jelent114
Kérdések, feladatok115
A közalkalmazotti jogviszony117
A közalkalmazotti jogviszony megszűnése117
Fegyelmi felelősségre vonás119
Az intézmények ügyvitele és ügyiratkezelése121
Az ügyintézés és az iratkezelés121
Tanügyi nyilvántartások123
A beírási napló, a felvételi és mulasztási napló123
A foglalkozási napló123
A törzslap123
A bizonyítvány123
A tantárgyfelosztás és az órarend124
A jegyzőkönyv124
A tanügyi nyilvántartások vezetése125
Kérdések, feladatok126
Tárgyalástechnika (Pais Károlyné)127
Mit nevezünk tárgyalásnak?127
A tárgyalás néhány fajtája128
Üzleti tárgyalás128
Informális tárgyalások129
Szemelvények131
Mi a kommunikáció?131
Kérdések, feladatok132
A kommunikációs jelek értelmezésének háttere133
A jelrendszerek elsajátítása133
Közös ismeretek szükségesek134
Értékrend, alapeszmék, szemléletmód135
Kérdések, feladatok138
A sikeres kommunikáció feltételei139
A sikeres kommunikáció feltételei139
A személyes benyomások, várakozások140
Személyes érdek, elfogultság, sztereotípia141
A hangulat szerepe142
A beleélés még nem empátia143
A saját magunkról alkotott kép szerepe145
Kérdések, feladatok148
A kommunikáció eszközei149
A nyelv, mint a hatásgyakorlás eszköze149
A nyelvi megformálás fontossága150
Szólj, s megmondom, ki vagy!151
A rétegnyelvi elkülönülés152
Kérdések, feladatok155
A nem verbális jelzések gazdag rendszere157
Gesztusok, mimika, testtartás158
A tér berendezése, használata és értelmezése159
Kérdések, feladatok162
A meggyőzés163
Első helyen áll az információ forrása163
Negatív és pozitív hangulatkeltés164
Az érvek felvonultatása165
Az emlékezet sajátos működése166
Milyen módon adjuk elő érveinket?168
Gyakorlati megfontolások a tárgyalással kapcsolatban170
Kommunikáció a tárgyalás folyamatában172
Kérdések, feladatok175
Bibliográfia177
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Az iskola igazgatása 3. Az iskola igazgatása 3. Az iskola igazgatása 3.

A címlapon tulajdonosi bejegyzés, több lapon aláhúzások találhatók.

Állapot: Közepes
1.940 Ft
1.550 ,-Ft 20
8 pont kapható
Kosárba