1.038.847

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A megértés, értelmezés és továbbadás áramában

Szemelvénygyűjtemény az általános iskolai irodalomtanításhoz tudományos és tanári műhelyekből

Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 381 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-18-0425-9
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 53 038.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Bevezetés (Török Gábor)3
Irányzatok, megközelítések és mérlegelésük9
Régi és új a francia irodalomtudományban (Köpeczi Béla)11
(Szociokritikai nézetek) (Claude Duchet)15
Az irodalomtörténet írói életrajzainak értéke (Kibédi Varga Áron)17
Szükséges-e a történelmi háttér és az alkotó életrajzának ismerete az irodalmi művek elemzésekor? (Nobel Iván)18
Az irodalom pszichológiai és pszichoanalitikai megközelítése (Nagy Géza bev.; Jean Le Galliot; Charles Mauron)21
(A hermeneutika történetéből) A. A. Mityusin - G. Spet)24
(Részletek Gadamer szövegértelmezés-tani fejtegetéseiből)28
A mai stilisztika nyelvelméleti alapjai (Szabó Zoltán)44
Nézőpont és kompozíció kapcsolatai a szépirodalomban (Borisz Uszpenszkij)54
Az élményművészet határai, az allegória rehabilitációja (Hans-Georg Gadamer)60
A líra mint a művészi nyelv válfaja (Borisz Larin)72
Néhány poetikai kérdés a második liége-i retorikából (Vígh Árpád)80
A költészet retorikája (Vajda András)83
(Roland Barthes a sokértelműségről)85
(A nyugat-európai magyar neovantgarde poétikai elveiből) (Nagy Pál)87
Hogyan fér bele egy táj egy háromsoros versbe? (Hankiss Elemér)91
Beszédaktus-elmélet és irodalomelmélet (Kálmán C. György)101
(Beszédaktus-elmélet - irodalomelmélet) Martin Steinmann Jr.)106
(Ugyanerről - más szemszögből) (Mary Louise Pratt)107
(A beszédaktusok teoretikusainak tévedéseiről) (Stanley Fish)
(A recepcióesztétika egyik alapítójának gondolatai a szépirodalom fiktív voltáról (Wolfgang Iser)114
(A befogadás esztétájának bírálata az irodalomtörténetről) (Hans Robert Jauss)117
(Szempontok a befogadás esztétikájához) (Vajda György Mihály)123
Társadalom - irodalom - olvasás. Az irodalmi recepció elméleti megközelítésben (Manfred Naumann)125
(Szerdahelyi István a hatásérték-esztétikáról)128
(Az alkotás mint lehetőség) (Szerdahelyi István)133
(A műalkotás és a befogadói tudat viszonyáról) (Csibra István - Szerdahelyi István)135
Bevezetés az olvasásszociológiába (Jacques Leenhardt)138
Az olvasás lélektanáról (Halász László)144
(A mű hatása az olvasóra) (Veres András)159
Remekművek terrora (Hankiss Elemér)161
Az empátia (Buda Béla)176
(A kreativitás) (Czeizel Endre)191
Az iskolai verselemzéshez195
A versritmus elemzése az iskolában (Szuromi Lajos)197
Az általános iskolai verstanításról (Török Imre)215
Arany János Toldijának versmértéke és ritmusa (Pálfi Ágnes - Turcsány Péter)234
Arany János: Válasz Petőfinek (Balogh László)252
(A Toldi forrásairól) (Benedek Marcell)259
(Illyés Gyula serdülőkori Toldi-élménye)261
(Képi esztétikum A magyar Ugaron egy sorában) (Csibra István - Szerdahelyi István)263
Tóth Árpád két verséről (Makay Gusztáv)264
(Az Áprilisi capriccio és a Körúti hajnal rímeiről (László Zsigmond)265
(A szimbolikus totalitás) (Szerdahelyi István)268
(József Attila új költői formái) (Gyertyán Ervin)270
(Az Erőltetett menetről) (Nemes Nagy Ágnes: Bori Imre)278
A költő, a lírai én és az egyes szám első személy (Török Gábor)282
Összehasonlító verselemzés az irodalomórán (Emődi János)285
(A közmondások: szépirodalmi művek! Tanulságok) (Csúri Károly)290
Az iskolai szépprózaelemzéshez; a kötelező olvasmányok293
A bibliai teremtéstörténet az iskolában (Versényi György)295
Biblia az iskolapadban (Dusicza Ferenc)299
(Tamási Áron Ábeljáról) (Izsák József)304
(Sánta Ferenc válságkorszakát oldó elbeszélései) (Vasy Géza)310
Jókai metafizikája (Miklós Pál)310
Móricz Zsigmond Légy jó mindhalálig című regényének feldolgozása az általános iskola 8. osztályában (Märcz Róbertné)331
Nemcsak a filmelemzéshez!339
Montázs (összeállította: Horányi Özséb)341
Név- és tárgymutató359
Tartalom361
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv