1.037.606

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A marketing néhány elméleti és gyakorlati kérdése a szocialista vegyiparban

Szerző

Kiadó: NIM Ipargazdasági és Üzemszervezési Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 56 oldal
Sorozatcím: Vezető-továbbképzés
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 28 cm x 20 cm
ISBN:
Megjegyzés: A könyv 170 példányban jelent meg.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A marketing mint definiálható tevékenység tőkés termelési viszonyok között - elsősorban a közfogyasztási célokat szolgáló késztermékek értékesítési nehézségeinek áthidalása céljából - alakult ki.... Tovább

Előszó

A marketing mint definiálható tevékenység tőkés termelési viszonyok között - elsősorban a közfogyasztási célokat szolgáló késztermékek értékesítési nehézségeinek áthidalása céljából - alakult ki. Lényege a fogyasztói igényekre orientált termelői gondolkodásmód, s a piacok megszerzésére irányuló komplex stratégia, a nyereség növelésének szemléletében. A közvetlenebb cél bármely tőkés termelővállalat nézőpontjából a piaci részesedési arány növelése, a konkurrencia visszaszorítása, bár egyes polgári közgazdászok a közvetlen célok között valamely elérendő (esetleg előzőleg megtervezett) életszínvonal realizálását is szerepeltetik.
Saját termelési viszonyaink mellett a Reform előtérbe helyezte a piaci kapcsolatokat is, e helyzet pedig mind a termelő, mind az értékesítő vállalatok részére részben vagy teljesen új - az eddigiektől eltérő természetű - feladatokat jelent. A feladatok rangsorolásában a fokozatossági elvnek, a realitási határoknak, esetenként átmeneti módszerek alkalmazásának kell érvényesülnie, mert a szocialista piaci mechanizmus is fokozatosan - a megkívánt "biztonsági"-nak is nevezhető átmenetek mellett - váltja fel a központilag szabályozott piac jellemzőit. Hibás lenne, ha a tőkés marketing-célok és -eszközök skáláján próbálkoznánk a vonatkozó saját feladatok megoldásával, mert nálunk a célok (továbbá bizonyos mértékben a módszerek és eszközök is) a szocialista termelési viszonyok tükrében egészen mások de főképp mások az értékelési alapok. Vissza

Tartalom

Bevezetés5
A marketing kialakulása és a tevékenység meghatározása7
Történet7
Definíciók9
Marketing-célok, -eszközök és -funkciók14
A célok eltérése a szocialista és a tőkés gazdaságban14
A vegyipari marketing gyakorlati céljai18
Szemlélet, funkciók, tevékenységi fázisok20
A vegyipari marketing néhány tevékenységi jellemzője25
Gyakorlati marketing részelem: a Nielsen Társaság munkamódszere31
A műszaki-gazdasági információk szerepe a döntéselőkészítésben36
A vegyipari marketing-tevékenységhez kapcsolódó egyéb tényezők45
Összefoglalás53

Keimer Tibor

Keimer Tibor műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Keimer Tibor könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv