1.035.475

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A pedagógiai gyakorlat pszichológiája

Nevelés és értékkutatás

Szerző
Lektor

Kiadó: BSS-INFO Könyvkiadó és Informatikai Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 196 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 20 cm
ISBN: 963-9425-01-X
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A könyv a középiskolájukat éppen befejező tanulók értékrendszerének pszichológiai vizsgálatát foglalja össze a munkaértékek, az interperszonális kapcsolatok, illetve a szociális intelligencia vonatkozásában.
Az első fejezetben az eredmények tudományos szintű feldolgozására láthatunk példát az UNESCO Micro IDAMS (Univ. of Michigan, U.S.A.) értékelő programjának segítségével.

Tartalom

ELŐSZÓ 9
BEVEZETÉS 10
1. NEVELÉS ÉS SZOCIALIZÁCIÓ 15
1.1 A nevelés történelmi előzményei
1.2 A nevelés, mint tudatos pedagógiai ráhatás lg
1.3 Nevelés és szocializáció 28
1.4 A neveléssel kapcsolatos társadalmi elvárások napjainkban 32
2. AZ ÉRTÉK 36
2.1 Az érték fogalma, értékkutatások 36
2.2 Az értékfejlesztés 44
2.3 Az értékorientáció és a személyiség 47
2.4 Az értékszocializáció és a közösség 51
Az értékrendek vizsgálatának első időszaka
(1997) 1
3. A KUTATÁS TÁRGYA, FELADATAI, HIPOTÉZISEK, MÓDSZEREK 58
3.1 A kutatás tárgya, feladatai 51
3.2 Hipotézisek 59
3.3 Módszerek 51
3.4 A minta főbb jellemzői 6J
4. AZ INTERPERSZONÁLIS ÉRTÉKEK A TÁRSAS VISZONYLATOKBAN 63
4.1 A Gordon - féle interperszonális értékek 63
4.2 A TESZT 64
4.3 A vizsgálat eredményeinek értékelése 65
4.3.1 A tanulói választások iskolánként és nemenként 67
4.4 A vizsgálati eredmények közötti különbségek teljes mintára 77
4.4.1 A nem és a Gordon - féle teszt faktorai 77
4.4.2 Az iskolatípus és a Gordon - féle teszt faktorai 78
4.4.3 A tanulmányi eredmény és a Gordon - féle teszt faktorai 78
5. AZ INTERPERSZONÁLIS ÉRTÉKEK ÉS A MUNKAÉRTÉKEK KAPCSOLATA 81
5.1 A Super próba lényege, a feladatlap 81
5.2 A vizsgálat eredményeinek értékelése 83
5.3 A mérési eredmények közötti különbségek a teljes mintára 87
5.3.1 A nem és a Super - féle teszt faktorai 87
5.3.2 Az iskolatípus és a Super - féle teszt faktorai 89
5.3.3 A tanulmányi eredmény és a Super - féle teszt faktorai 92
6. AZ INTERPERSZONÁLIS ÉRTÉKEK A
SZOCIÁLIS INTELLIGENCIA FÜGGVÉNYÉBEN 96
6.1 A Szociális Intelligencia Teszt (SZIT) 96
6.2 A vizsgálat és az eredmények értelmezése 97
6.3 A vizsgálat eredményeinek értékelése 99
6.4 A vizsgálati eredmények közötti különbségek a teljes mintára 101
6.4.1 A nem, a SZIT I - IV. és a SZIT - T 101
6.4.2 Az iskolatípus, a SZIT I - IV. és a SZIT - T 101
6.4.3 A tanulmányi eredmény, a SZIT I - IV. és a SZIT - T 103
7. AZ ALKALMAZOTT TESZTEK EREDMÉNYEINEK
ÖSSZEFÜGGÉS VIZSGÁLAT A 109
7.1 Korrelációs vizsgálatok 109
7.2 Faktoranalízis 117
8. AZ 1997. ÉVI VIZSGÁLATOK ÖSSZEGZÉSE 126
Az értékrendek változásainak feltárása
(2004)
9. KONTROLLCSOPORTOS MÉRÉSEK 132
9.1 A minta összetétele 132
10. AZ INTERPERSZONÁLIS ÉRTÉKEK A TÁRSAS VISZONYLATOKBAN 133
10.1 A Gordon - féle teszt statisztikai jellemzői teljes mintára 133
10.2 Iskolatípusonkénti és nemenkénti elemzés 134
10.2.1 A szakképzős fiúk minősítése % - értékek táblázat alapján 134
10.2.2 A szakképzős lányok minősítése % - értékek táblázat alapján 134
10.2.3 A szakközépiskolás fiúk minősítése % - értékek táblázat alapján 135
10.2.4 A szakközépiskolás lányok minősítése % - értékek táblázat alapján 135
10.2.5 A gimnazista fiúk minősítése % - értékek táblázat alapján 136
10.2.6 A gimnazista lányok minősítése % - értékek táblázat alapján 136
10.3 A nem és a Gordon - féle teszt faktorai 138
10.4 Az iskolatípus és a Gordon - féle teszt faktorai 139
10.5 A felnőtt technikusok és a Gordon - féle teszt faktorai 140
11. MUNKAÉRTÉKEK A TÁRSAS VISZONYLATOKBAN 141
11.1 A Super - féle teszt értékköreinek fontossági pontátlagai
iskolatípusok és nemek szerint teljes mintára 141
11.2 Iskolatípusonkénti és nemenkénti értékelés 142
11.3 A Super próba fontossági pontátlagai nemenként 143
11.4 A Super próba fontossági pontátlagai iskolatípusonként 144
11.5 A felnőtt technikusok értékköreinek fontossági pontátlagai 146
11.6 Az azonos értékköröket feltételező faktorok összehasonlítása 147
12. AZ INTERPERSZONÁLIS ÉRTÉKEK SZOCIÁLIS
INTELLIGENCIA FÜGGVÉNYÉBEN 149
12.1 A Szociális Intelligencia Teszt összehasonlító elemzése teljes mintára 149
12.1.1 Összehasonlító táblázat a teszt statisztikai jellemzői alapján 149
12.2 Iskolatípusonkénti és nemenkénti értékelés 150
12.3 A SZIT - teszt eredményeinek összehasonlítása nemenként 151
12.4 A SZIT - teszt eredményeinek összehasonlítása iskolatípusonként 151
13. A LEGJELENTŐSEBB ÉRTÉKREND VÁLTOZÁSOK
A KÉT MÉRÉSI IDŐSZAK KÖZÖTT 154
14. AZ ÉRTÉKRENDEK MEGÍTÉLÉSÉT BEFOLYÁSOLÓ TÉNYEZŐK 158
15. GYAKORLATI TAPASZTALATOK, JAVASLATOK, CÉLKITŰZÉSEK 159
16. UTÓSZÓ 163
IRODALOM 165
MELLÉKLETEK 171
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A pedagógiai gyakorlat pszichológiája A pedagógiai gyakorlat pszichológiája A pedagógiai gyakorlat pszichológiája A pedagógiai gyakorlat pszichológiája
Állapot:
1.880 ,-Ft
9 pont kapható
Kosárba
konyv