Fotótanács-mozaik | 5 |
Valamit a fényképezőgépekről és - a hegedülésről | 6 |
Gépünk és objektívjeink gondozásáról és karbantartásáról | 9 |
Az objektívek fotográfiai jellemzői | 11 |
Gyújtótávolság | 12 |
Fényerősség | 17 |
Távolságskála | 24 |
Mélységélesség | 26 |
Milyen legyen az amatőr alapobjektívje? | 28 |
Gyújtótávolság és képszög | 29 |
A látószög meghatározása egyszerű szerkesztéssel | 31 |
Keresők | 33 |
Mattüveg-, keret- és optikai keresők | 33 |
Tükörreflexes kereső | 38 |
Élesség-beállítás reflexkeresős fényképezőgépekkel | 41 |
Keresők és fényképezőgépek komfortja | 47 |
A fényképezőgép egyéb tartozékai | 52 |
Objektívek | 55 |
Általános tudnivalók | 55 |
Alap- és teleobjektívek | 60 |
Telekonverterek | 65 |
Mikor milyen teleobjektívet használunk? | 68 |
Változtatható gyújtótávolságú objektívek | 72 |
Nagylátószögű objektívek | 74 |
Lencsék tükrözésmentesítő rétegei | 78 |
Zárszerkezetek | 86 |
Központi zárak | 86 |
Redőnyzárak | 87 |
Színszűrők | 90 |
Ultraibolya vagy UV-szűrők | 94 |
Sárga szűrők | 97 |
Narancsszínű és vörös szűrők | 103 |
Sárgászöld és zöld szűrők | 104 |
Kék szűrők | 105 |
Kompakt-kamerák | 106 |
Exponáljunk helyesen! | 109 |
Fénymérők | 114 |
Tárgymérés, közelmérés, szürkealap-módszer | 115 |
Fénymérés, diffúzor, ellenfény | 120 |
Fénymérők látószöge és hitelessége | 124 |
TTL-rendszerű CdS fotoellenállásos fénymérők | 125 |
Szeléncellás fénymérők | 128 |
Szelektív fénymérés | 129 |
Tűrések (toleranciák) a fényképezésben | 130 |
Fényképezés napkeltekor és napnyugtakor | 132 |
Mikor milyen zársebessége használjunk? | 134 |
Képszerkesztés | 136 |
Vonalak, foltok és térhatás | 136 |
Bállított és rögtönzött témák | 140 |
Az évszakok képekben | 141 |
A fénykép térhatásáról | 158 |
A személyfényképezés szabályai | 165 |
Barkácsolások | 172 |
A fényellenző szükségessége és készítése | 172 |
Házilag elkészíthető fotóspad | 177 |
Homályosüveg előállítása házilag | 178 |
Közelfényképező szerkezet Newton-keresős géphez | 179 |
Elméleti kiegészítés a közelfényképezéshez | 184 |
Reprodukálás és közelfényképezés előtétlencsével | 190 |
Közelfényképezés és reprodukció tükörreflexes fényképezőgépekkel | 195 |
Bélyegek, érmék, domborművek közelfényképezése | 200 |
Növények, virágok, gyümölcsök közelfényképezése | 201 |
Közelfényképezés teleobjektívvel | 208 |
Hogyan született meg amatőr-telének nevezett teleobjektívem? | 212 |
Diaduplikátor házi készítése | 216 |
Diaduplikátor közgyűrűkkel | 222 |
Házi készítésű lágyító előtét | 223 |
Mikrofotográfiák a fotóspadon | 225 |
Bevezetés a negatív- és pozitíveljárásba | 227 |
A jelleggörbe ismertetése | 227 |
Fények - árnyékok | 230 |
Fokozat és fedettség | 230 |
Mi az ún. vízhívás? | 232 |
Negatíveljárás | 233 |
Az előhívás | 233 |
Kiegyenlítő előhívók | 237 |
Rögzítés | 244 |
Gyengítés, erősítés | 245 |
Erősítés, kálium-bikromáttal | 248 |
Pozitíveljárás | 249 |
A fotópapírok fokozatáról, exponálásáról és előhívásáról | 254 |
Előhívók fotópapírokhoz | 260 |
Milyen témájú képet milyen felületű fotópapírra nagyítsunk? | 261 |
A papírképek szárítása | 262 |
Tükörfényezés | 262 |
Nagyítások retusálása | 265 |
A brómezüst-képek erősítése | 266 |
Szürke fátyol eltávolítása negatívokról és brómezüst-képekről | 267 |
Mikor milyen érzékenységű filmet használjunk? | 268 |
Irodalom | 271 |