1.035.681

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Adatelemzés SPSS használatával

Szerző
Lektor

Kiadó: ComputerBooks Kiadói Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 376 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-618-368-4
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Azt gondolom, nem szükségtelen itt kezdetben néhány szót ejteni arról a kérdésről, amiről a cím szól. Azaz, hogy mi az adatelemzés. Egyfelől teszek egy kísérletet az értelmezés tartalmi... Tovább

Előszó

Azt gondolom, nem szükségtelen itt kezdetben néhány szót ejteni arról a kérdésről, amiről a cím szól. Azaz, hogy mi az adatelemzés. Egyfelől teszek egy kísérletet az értelmezés tartalmi megfogalmazására, másfelől pedig a rokon területekkel szembeni különbség megmutatására.
A kérdést - noha ennél általánosabb - alapvetően gazdasági, üzleti szemléletben tárgyaljuk. Egy fokozatos közelítést alkalmazva induljunk ki az üzleti intelligencia1 fogalmából, ami a legáltalánosabb értelemben „tudás csinálást" jelent.
A Megatrendek híres szerzője John Naisbitt írta: „megfulladunk az adatoktól, miközben tudásra éhezünk". Valóban. Körülöttünk egy informatikai forradalom zajlik. Kevés olyan folyamata, területe van életünknek, melynek eseményeit valamilyen módon ne rögzítenénk. De a globalizáció, a felgyorsult üzletmenet, a növekvő ügyféligények, egyes szektorok (például bank, távközlés) növekvő szabályozási-megfelelési kényszere, a társadalmi mozgások, de akárcsak a felismerés és adatgyűjtés módszereinek és eljárásainak fejlődése és számos más tényező is az adatmennyiség folyamatos növekedéséhez vezet, s ez a növekedés exponenciális.
Akár az adattömeg mérete, akár az adatokkal ábrázolt jelenségek bonyolultsága, összetettsége, áttekinthetetlensége okán nagyon sok érték marad rejtve. Úgy tűnik, fejlettebb az adatok gyűjtésére (recording), tárolására irányuló képességünk, mint a mélyükön meghúzódó használati érték kiaknázására. Ezekben az adatokban ott vannak elrejtve a válaszok gazdaság és társadalom működésének kulcs kérdéseire. Ott vannak elrejtve a válaszok a vállalkozás működésének kulcs kérdéseire. Olyanokra, mint: kik a vevőink, kik tartoznak a vevőink azon 20 %-ába, akiktől a bevétel 80 %-a jön, mi a vevőérték, stb. Ezeknek a kérdéseknek a megválaszolása nagyon értékes a vállalat számára. A kérdések megválaszolásának a forrása ott lapul a gyűjtött, tárolt adatokban. Először is azonban kell tudni feltenni azt a kérdést, ami fontos. Ahhoz azonban, hogy valóban válaszolni is tudjunk a feltett kérdésekre, az adatoktól el kell jutni a hasznosítható, a kérdést megfogalmazó területre (természet- és társadalom világa, gazdaság, üzleti élet) „visszaforgatható" tudásig. Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ 5
1 BEVEZETÉS AZ SPSS PROGRAM HASZNÁLATÁBA 10
1.1 Ml az SPSS?
1.2 Alap munkák az SPSS-szel 10
1.2.1 SPSS nézetek 11
1.2.2 Adatok, adatmüveletek és adatelőkészítés 17
2 ADATAINK JELLEMZÉSE 41
2.1 Statisztikai táblák készítése 41
2.2 Leíró statisztika - elemzés változónként 59
2.3 Grafikus ábrázolás 68
2.3.1 Vonaldiagram 70
2.3.2 Oszlop diagram 74
2.3.3 Megoszlási grafikonok 79
2.3.4 Speciális grafikus ábrázolás 84
3 ISMÉRVEK KAPCSOLATÁNAK ELEMZÉSE - ELEMZÉS TÖBB VÁLTOZÓ EGYÜTTESÉRE VONATKOZÓAN 90
3.1 Asszociáció szorosságának vizsgálata 92
3.1.1 Km-négyzet alapú mértékek 92
3.1.2 Arányos hibacsökkentési mérték (PRE) 98
3.1.3 További asszociációs mértékek ordinális változók esetén 102
3.1.4 2*2-es táblák asszociációs mértékei 108
3.2 vegyes kapcsolat szorossága 112
3.3 korreszpondencia elemzés 119
4 HIPOTÉZIS VIZSGÁLAT 136
4.1. Egy- és kétmintás próbák várható értékekkel kapcsolatban 138
4.1.1 Egymintás t-próba 138
4.1.2 két független mintás t-próba a várható értékek összehasonlítására 145
4.1.3 két párosított mintás t-próba a várható értékek összehasonlítására 150
4.2. illeszkedésvizsgálat 153
4.3. variancia analízis (ANOVA) 158
5 KORRELÁCIÓ ÉS REGRESSZIÓ SZÁMÍTÁS 171
5.1. kétváltozós regresszió analízis 174
5.2. Többváltozós regresszió analízis 183
5.3. az optimális regressziófüggvény meghatározása 186
5.4. A parciális korrelációk alakulása 192
6 TÖBBVÁLTOZÓS ELEMZÉSEK 195
6.1. Faktoranalízis 195
6.2. Klaszter Analízis 210
6.2.1. Hierarchikus klaszter analízis 212
6.2.2. K-közép eljárás 222
6.2.3. A klaszterek értelmezése 229
6.2.4. két-fázisú klaszterezés 248
6.3. DlSZKRIMINANCIA ANALÍZIS 257
6.4. Döntési fák 264
6.5. TÖBBDIMENZIÓS SKÁLÁZÁS (MDS) 286
6.6. Általános Lineáris Model - General Linear Model 303
6.7. Direktmarketing 327
6.7.1. RFM Analysis (vevőérték elemzés) 328
6.7.2. Cluster Analysis 336
6.7.3. Prospect Profiles (ügyfél profil elemzés) 341
6.7.4. Postal Code Response Rates (vásárlási szándék területi megoszlása) 344
6.7.5. Propensity to Purchase (vásárlási hajlandóság elemzés) 347
6.7.6. control package test (kampány értékelés) 352
6.8. conjoint elemzés 354
6.8.1. Az ilyen típusú elemzések szükségessége 355
6.8.2 A CONJOINT koncepció 356
6.8.3 A CONJOINT analízis alkalmazása 359
IRODALOM 374

Jánosa András

Jánosa András műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Jánosa András könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv