1.035.176

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Alapozó kereskedelmi ismeretek és gyakorlatok

Szakmai alapozó könyv

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Kereskedelmi és Idegenforgalmi Továbbképző Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 208 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 22 cm x 16 cm
ISBN: 978-963-637-291-0
Megjegyzés: Fekete-fehér és színes fotókkal, néhány fekete-fehér térképpel illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Ez a tankönyv és a hozzá kapcsolódó munkafüzet a 0003-06 számú szakmai követelménymodul három tananyagegységének elsajátítását szolgálja.
Ezek a következők:
-áruforgalom tervezése,
-az áruforgalmi tevékenység eredményessége,
-forgalom- és eredményelemzés.

Ennek megfelelően az áruforgalommal kapcsolatos tervezési, szervezési, irányítási feladatokkal, döntésekkel, valamint a megalapozásukat segítő elemzési módszerekkel foglalkozik. A tankönyv az egyes témakörökhöz kapcsolódó tudnivalókat részletesen kifejtve, gyakorlati példákkal alátámasztva tartalmazza. Bemutatja a kereskedelemben használatos alapvető bizonylatokat. Az egyes tananyagrészek főbb összefüggéseit ábrákkal szemlélteti. A tankönyv mintafeladatai - mintegy esettanulmányként - bemutatják, hogy a kereskedelmi egységek vezetői a rendelkezésükre álló információkat, adatokat, hogyan használhatják fel döntéseik megalapozásához, hogy milyen szempontok együttes mérlegelése szükséges egy - egy intézkedés meghozatalához. A... Tovább

Fülszöveg

Ez a tankönyv és a hozzá kapcsolódó munkafüzet a 0003-06 számú szakmai követelménymodul három tananyagegységének elsajátítását szolgálja.
Ezek a következők:
-áruforgalom tervezése,
-az áruforgalmi tevékenység eredményessége,
-forgalom- és eredményelemzés.

Ennek megfelelően az áruforgalommal kapcsolatos tervezési, szervezési, irányítási feladatokkal, döntésekkel, valamint a megalapozásukat segítő elemzési módszerekkel foglalkozik. A tankönyv az egyes témakörökhöz kapcsolódó tudnivalókat részletesen kifejtve, gyakorlati példákkal alátámasztva tartalmazza. Bemutatja a kereskedelemben használatos alapvető bizonylatokat. Az egyes tananyagrészek főbb összefüggéseit ábrákkal szemlélteti. A tankönyv mintafeladatai - mintegy esettanulmányként - bemutatják, hogy a kereskedelmi egységek vezetői a rendelkezésükre álló információkat, adatokat, hogyan használhatják fel döntéseik megalapozásához, hogy milyen szempontok együttes mérlegelése szükséges egy - egy intézkedés meghozatalához. A mintafeladatok másik része rávilágít arra, hogy a vállalkozás különböző gazdálkodási adatainak, mutatóinak alakulását milyen tényezők befolyásolják. A munkafüzet egyidejűleg több célt szolgál. A feladatok egy része a mindennapok során szerzett tapasztalatok beépítését az ismeretelsajátítás folyamatába, másik része az alapvető tudnivalók, összefüggések megértését, a tanult ismeretek elmélyítését, azok gyakorlati alkalmazási készségének kialakítását segíti. A tesztek és az esettanulmányok lehetőséget adnak döntési szituációk gyakorlására, a logikus gondolkodás fejlesztésére, az elemzési készség, az érvelési technika kialakítására, erősítésére. A tankönyv és a munkafüzet szervesen illeszkedik egymáshoz. A képzésben résztvevőkön kívül ajánljuk a tankönyvcsomagot mindazoknak, akik eredményességük növelése érdekében fel szeretnék frissíteni szakmai ismereteiket. Vissza

Tartalom

Bevezetés 7
1. A kereskedelem története 9
1.1. Kereskedelem az ókorban (Kr. e. IV. évezred - Kr. u. 5. század) 9
1.1.1. Mezopotámia, India, Egyiptom kereskedelme 9
1.1.2. Fönícia kereskedelme 10
1.1.3. A görög városállamok kereskedelme 11
1.1.4. Róma kereskedelme 15
1.1.5. Kereskedelem a Kárpát-medence területén az ókorban 17
1.2. Kereskedelem a középkorban (5. század - 15. század) 18
1.2.1. Kereskedelem az 5-10. században 18
1.2.2. Kereskedelem a 11-15. században 20
1.2.3. Kereskedelem a Kárpát-medencében a 9-15. században 23
1.3. Kereskedelem az újkorban 25
1.3.1. Kereskedelem a 16-18. században 25
1.3.2. Kereskedelem a 18. század végétől a 20. század elejéig 29
1.3.3. Kereskedelem a Kárpát-medencében aló. századtól a 20. század
elejéig 32
1.4. Kereskedelem a legújabb korban (a 20. század elejétől napjainkig) 35
1.4.1. A nemzetközi kereskedelem 35
1.4.2. A belkereskedelem jellemzői 37
1.4.3. Kereskedelem a Kárpát-medencében a 20. század elejétől
napjainkig 39
Összefoglaló kérdések 41
2. A kereskedelem szerepe a nemzetgazdaságban 43
2.1. A kereskedelem helye a gazdálkodás folyamatában 43
2.2. A kereskedelem mint önálló nemzetgazdasági ág 44
2.3. A kereskedelem gazdasági szerepe 46
2.3.1. A kereskedelem elosztási (disztribúciós) feladatai 46
2.3.2. A kereskedelem piaci funkciója 50
2.4. A kereskedelem társadalmi, politikai szerepe 53
2.4.1. A kereskedelem társadalmi szerepe 53
2.4.2. A kereskedők politikai szerepe 56
Összefoglaló kérdések 57
Alapozó kereskedelmi ismeretek és gyakorlatok
3. A kereskedelem színterei. A kereskedelmi egységek típusai
3.1. A kiskereskedelem
3.2. A bolti kiskereskedelem színterei
3.2.1. A boltok 60
3.2.2. Az áruházak
3.2.3. A diszkontáruházak
3.2.4. A bemutatótermek
3.2.5. A bevásárlóközpontok
3.3. A bolt nélküli (alternatív) kereskedelem 64
3.3.1. Értékesítés katalógus alapján - katalógusáruházak 65
3.3.2. Értékesítés televízión keresztül - teleshopping 65
3.3.3. Értékesítés interneten keresztül - elektronikus kereskedelem 65
3.3.4. A kereskedelmi automatákból történő értékesítés 66
3.4. A nagykereskedelmi tevékenység
3.5. A nagykereskedelmi tevékenység színterei 67
3.5.1. A raktárak 67
3.5.2. A mintatermek
3.5.3. A raktáráruházak (cash & carry áruházak) 69
Összefoglaló kérdések 69
4. A kereskedelmi tevékenység tárgyi feltételei 71
4.1. A nagykereskedelmi tevékenység tárgyi feltételei 71
4.1.1. A raktárépületek külső képe 71
4.1.2. A raktárépületek helyiségei 72
4.1.3. A raktárak berendezése 74
4.1.4. A raktári munkát segítő gépek, eszközök 76
4.2. A kiskereskedelmi tevékenység tárgyi feltételei 78
4.2.1. A kiskereskedelmi egységek külső képe 78
4.2.2. A kiskereskedelmi egységek helyiségei 81
4.2.3. Az elárusító helyiség hangulata 85
4.2.4. Az elárusító helyiség berendezése 88
4.2.5. A kiskereskedelmi egységekben alkalmazott gépek, felszerelések 92
Összefoglaló kérdések 99
5. A kereskedelmi munka személyi feltételei 101
5.1. A kereskedelmi szakma sajátosságai 101
5.1.1. A személyes kapcsolat szerepe a kereskedelmi munkában 101
5.1.2. A szakma szépségei, nehézségei 103
5.1.3. Az adottságok és a szerzett képességek szerepe 104
5.2. A kereskedővel szembeni követelmények 105
5.2.1. Egészségügyi követelmények 105
5.2.2. Szakmai követelmények 105
5.2.3. A megjelenéssel szemben támasztott követelmények 108
5.2.4. A belső tulajdonságokkal szemben támasztott követelmények 111
5.3. Munkakörök a kereskedelemben 117
5.3.1. Az egységvezető, részlegvezető 117
5.3.2. Az eladó 120
5.3.3. A pénztáros 122
5.3.4. Az áruátvevő 125
5.3.5. A raktáros 126
5.3.6. Egyéb kiegészítő munkakörök 127
5.4. A munkavégzés jogi szabályozása 131
5.4.1. A munkaviszony 132
5.4.2. A munkavégzés szabályai 135
5.4.3. A munkaidő és a pihenőidő 136
5.4.4. A kártérítési felelősség 137
Összefoglaló kérdések 138
6. Az áruforgalom folyamata 141
6.1. Az árubeszerzés 141
6.1.1. A beszerzendő áruk nagyságrendjének és választékának meghatározása 142
6.1.2. A szállító partnerek kiválasztása 143
6.1.3. Az áruk megrendelése 148
6.1.4. Az áruátvétel 151
6.1.5. A pénzügyi rendezés 156
6.2. A készletezés 158
6.2.1. A készletek nagyságának és összetételének meghatározása 159
6.2.2. A tárolás helyének, körülményeinek meghatározása 162
6.2.3. A készletezés gyakorlati lebonyolítása: a tárolás 163
6.2.4. A készletek nyilvántartása, felmérése 166
6.3. Az értékesítés 168
6.3.1. Az áruk előkészítése értékesítésre 171
6.3.2. Az eladás folyamata 174
6.3.3. Az értékesítéshez kapcsolódó, eladás utáni teendők 178
6.3.4. A vásárlói döntések befolyásolása 179
Összefoglaló kérdések 184
7. A fogyasztói érdekvédelem 187
7.1. A termékek biztonságosságára vonatkozó előírások 187
7.1.1. A termékfelelősség szabályozása 187
7.1.2. A minőségtanúsítási kötelezettség 188
7.2. A fogyasztók tájékoztatására vonatkozó előírások 190
7.2.1. A termékcímke 191
7.2.2. A műszaki leírás és a használati-kezelési útmutató 192
7.2.3. A fogyasztói árak feltüntetése 193
7.2.4. Megkülönböztető minőségi jelek 193
7.3. A fogyasztók észrevételezési és kártérítési jogára vonatkozó előírások 194
7.3.1. A vásárlók könyve 194
7.3.2. A szavatosság és a jótállás 194
7.4. A fogyasztói érdekvédelem szervezetei 196
Összefoglaló kérdések 197
8. Az áruk csoportosítása 199
8.1. Az áru fogalma, az áruvilág fejlődése 199
8.2. Az áruk csoportosításának szerepe 200
8.3. Az áruk csoportosítása a felhasználás célja szerint 200
8.4. Az áruk csoportosítása jellegük szerint 201
8.5. Az áruk kód típusú osztályozási rendszere 202
Összefoglaló kérdések 203
Irodalomjegyzék 205
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv