1.035.176

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Neveléstan

Szerző

Kiadó: "Pannonia"-Könyvnyomda és Kiadó-Részvénytársaság
Kiadás helye: Kassa
Kiadás éve:
Kötés típusa: Vászon
Oldalszám: 464 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 22 cm x 15 cm
ISBN:
Megjegyzés: Három rész egyben.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

1. rész
Előszó
Bevezetés
Az ember rendeltetése1
Ezen rendeltetés elérésére szolgáló eszközök2
Testtan
A mozgás szervei
Általában4
A csontok4
Az izmok10
A mozgás szerveknek ápolása11
A mozgás szerveknek némely kóros elváltozásai12
Az érzés szervei
Az idegek14
Általában14
Az idegrendszer ápolása17
Az idegrendszer némely kóros tünetei19
Az érzékszervek22
A tapintás szerve23
Az ízlés szerve29
A szaglás szerve30
A látás szerve31
A hallás szerve35
A táplálkozás szervei38
Az emésztés szervei39
Általában39
Az emésztő szervek ápolása42
Az emésztő szervek némely-gyakoribb bajai43
A vérkeringés szervei48
Általában48
A vérkeringés szerveinek ápolása52
A vérkeringés szerveinek némely bajai52
A légzés és hang szervei55
Általában55
A légző- s beszédszervek ápolása58
A légző szervek némely betegségei60
Lélektan
A lélek fogalma és tehetségei64
Az ismerő tehetség66
A szemlélő tehetség67
Külszemlélő tehetség67
Belszemlélő tehetség68
A képzelő tehetség68
Az emlékező tehetség69
A képzelődő tehetség70
A gondolkodó tehetség71
A gondolkodás alakjai72
Az értelem72
A fogalom alkotás72
A fogalom önmagára nézve73
A fogalmak egymáshoz viszonyítva75
Az itélés76
Az itéletek önmagukra nézve76
Itéletek egymáshoz viszonyitva77
Az itélés törvényei78
A következtetés80
A következtetés nemei81
A következtetés nyelvbeli alakja85
Az ész85
Az ismeretek igaz voltának megalapitása86
Az értelmezés86
Az osztályozás88
A bizonyitás90
Az érző tehetség
Az érző tehetség és az érzelem fogalma94
Az érző tehetség becse s viszonya a többi tehetséghez95
Az érzelmek felosztása97
Az érzelmek az érzelmi állapot szerint98
Az érzelmek inditó okaik szerint100
Egyéni érzelmek102
Alaki érzelmek103
Anyagi érzelmek104
Társadalmi érzelmek106
Vallási érzelem108
Az akarat
Ösztön és vágy109
Hajlam és szenvedély111
Értelmi akarat vagy önkény113
Eszes akarat114
Jellem115
A lelki élet módosulásai116
A vérmérséklet116
A nemi különbségek117
A korbeli különbségek117
2. rész
Előszó
A nevelés fogalma és célja1
A nevelés eszközei általában3
A nevelés elvei általában és a nevelés főelve4
A nevelés tartsa magát a gyermekek tehetségeihez és ezek természetszerű fejlődésmenetéhez5
Legyen a nevelés általános7
A nevelés legyen összhangzó8
A nevelés kezdődjék korán10
Legyen a nevelés egyéni11
Legyen a nevelés vallás-erkölcsi15
Legyen a nevelés korszerű19
Neveld a gyermeket önállóságra20
Legyen a nevelő eljárása önálló, körültekintő és gondos21
Legyen a nevelő eljárása önérdek nélküli, türelmes és takarékos23
A nevelés eszközei különösen
A testi ápolás célja és eszközei24
A testi ápolás eszközei általános szempontból25
A testi ápolás iskolai szempontból42
A fegyelmezés
A fegyelem fogalma, kezdete és vége48
A fegyelmezés eszközei50
A szoktatás50
A parancsokról51
A jutalmazásról és büntetésről54
A példa70
A tanidőre vonatkozó fegyelem72
A fegyelem a tér dolgában72
A tanulók tevékenységére vonatkozó fegyelem72
Fegyelem a gyermekek viselésére nézve75
A tanítás
A tanítás fogalma és alapja79
A tanítás nemei és az elemi tanítás szükséges volta79
Az elemi tanítás célja79
A tanítás eszközei általában80
A tanítás elvei81
A tanítás eszközeiről különösen
Közvetett tanítási eszközök107
A tanterv107
Lecketerv111
Az órafelosztás111
Az iskola felszerelése112
Közvetlen tanítási eszközök116
A tanmenet116
A tanalak117
A tanmodor126
A nevelési eszközök alkalmazása az egyes tehetségek fejlesztése közben
Az ismerő tehetség128
A külszemlélő tehetség képzése128
A belszemlélő tehetség képzése129
Az emlékező tehetség képzése130
A képzelődő tehetség képzése134
Az értelem fejlesztése138
Az ész fejlesztése141
Az érző tehetség és kedélyképzés143
A kedély fejlesztéséről általában143
Egyéni érzelmek148
Társadalmi érzelmek158
Vallási érzelem fejlesztése174
Az akaró tehetség fejlesztése175
Az ösztönök nevelési szempontból175
A vágyak és hajlamok nevelési szempontból180
Az indulatok és szenvedélyek nevelési szempontból182
A szabad akarat fejlesztése182
A jellem fejlesztése184
3. rész
Általános nevelés-történelem
Krisztus előtti korszak
A kelet népei
A chinaiak1
Az indusok2
A perzsák3
Az egyiptusok4
Az izraeliták4
A nyugat népei
A görögök6
A rómaiak12
Krisztus utáni korszak
A reformáció előtt
A kereszténység lényege s a nevelés a kereszténység első századaiban16
Keresztény nevelés s tanügy a közép-korban18
Egyházi iskolák18
A lovagok nevelése21
A városi iskolák22
Az egyetemek23
A reformációtól
A reformátorok paedagogiai működése23
Nevelés- s tanügyi irányok a reformátorok fellépése folytán25
A szigorúan egyházias irány
A protestansoknál
Főiskolai tanügy25
Népiskolai tanügy28
A katholikusoknál
Felsőbb iskolák (Jezsuiták)29
Népiskolák (Piaristák, karmeliták, oratorianusok, iskolatestvérek, orsolyaszüzek, angol kisasszonyok, salesianok)30
A realismus
A realismus hivei s megalapítói30
A tanügy állapota a realismus korában33
A vallási oppositio
A pietisták34
A puritánok és methodisták36
A jansenisták36
Fendon37
A philanthropinismus
A philanthropinismus megalapítói és hivei37
A tanügy fejlődése a philanthropinismus idejében42
A tanmódszer alakulása44
A tanítóképzés46
A humanismus47
A pestalozzismus
Pestalozzi47
Az elemi tan- és nevelésügy Pestalozzi fellépése folytán51
A XIX. században fellépett jelesebb tanférfiak, bölcsészek s írók54
Magyar nevelés-történelem
Magyarország tanügye a mohácsi vészig
Szent-Istvánig58
Szent-Istvántól a mohácsi vészig59
Magyarország tanügye a mohácsi vésztői Mária Teréziáig
Általános állapotok66
Nevelés- s tanügyi irányok68
Az iskolák nemei s iskoláztatási intézmények69
Magyarország tanügye Mária Teréziától a XVIII. század végéig
Mária Terézia intézkedései74
II. József s Lipót intézkedései78
Nevelés- s tanügyi irányok, szaklapok s tankönyvek80
E korszak nevezetesebb tanférfiai s nevelésügyi irodalma81
Magyarország tanügye a XIX. század első felében
Kormányi s országos intézkedések83
A protestansok intézkedései88
Egyébnemű intézetek keletkezése89
Tanügyi irányok, szaklapok s tankönyvek93
E korszak jelesebb tanférfiai96
Magyarország tanügye a bécsi és az átmeneti kormány alatt
A bécsi kormány intézkedései100
Az átmeneti kormány intézkedései104
A protestansok intézkedései105
Tanügyi irodalom, szaklapok s tankönyvek106
Magyarország tanügye 1867-től
Népiskolai tanügy108
Közép- és főiskolai tanügy120
Egyébnemű intézetek s intézmények123
A jelenkor tanügyi irodalma131
Függelék134

Erdődi János

Erdődi János műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Erdődi János könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv