1.035.207

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kézikönyv az általános iskolák 2. osztályának tanítói számára

Szerkesztő

Kiadó: Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Vászon
Oldalszám: 465 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér és színes fotókkal, ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A szocialista iskola megvalósulásának útján jelentős lépés az iskolareform irányelvei alapján készült új tanterv, tankönyvek és nevelési terv bevezetése. Ezekben az új dokumentumokban világosan... Tovább

Előszó

A szocialista iskola megvalósulásának útján jelentős lépés az iskolareform irányelvei alapján készült új tanterv, tankönyvek és nevelési terv bevezetése. Ezekben az új dokumentumokban világosan tükröződik az a felfogás, hogy az általános iskola nevelőintézmény, amelynek nemcsak az ismeretek felhalmozása a feladata, hanem hatékonyabbá kel tennie a testi, értelmi, világnézeti-politikai, erkölcsi, esztétikai és a munkára nevelést. Fontos feladata az általános iskolának az is, hogy lehetővé tegye minden egészségesen fejlett gyermek számára az alapvető ismeretek, jártasságok és készségek megszerzését, és megteremtse a további művelődés feltételeit. Mindezek érdekében életközelségbe kell hoznunk az ismeretszerzésben a tanulók önállóságát, a tanulói aktivitást. Az általános iskola alsó osztályaiban - a fentieken kívül - sajátos feladatok is jelentkeznek. Így hatékonyabbá kell tennünk a jártasságok és készségek fejlesztésére irányuló pedagógiai munkát. nagyobb gondot kell fordítanunk a fokozatosságra, az otthon, az óvoda és az I. osztály, valamint a 4. és 5. osztályok közötti átmenetek zökkenőmentes megoldására. A megnövekedett feladatok tudatosabb és színvonalasabb munkát kívánnak az 1-4.osztályban tanító pedagógusoktól. Ebben kívánnak segítséget nyújtania tanítói kézikönyvek. Az új sorozat négykötetes. Önálló kötetben kerülnek kiadásra az egyes osztályok számára készített útmutatások. S minthogy a környezetismeret, az ének-zene és a gyakorlati foglalkozás kézikönyvek új sorozata csupán az olvasás, az írás, a fogalmazás, a nyelvtan-helyesírás, a számtan-mértan, a rajz és a testnevelés tárgyak anyagát dolgozza fel. Vissza

Tartalom

Előszó3
Olvasás32
Feladatok32
Felkészülés a tanításra47
A tanítási anyag feldolgozása59
Az otthon és az iskola63
A környező természetből69
Az otton és az iskola72
A közlekedés81
Munkahelyek, foglalkozások91
Ünnepeink: március 1594
Munkahelyek, foglalkozások96
Ünnepeink: április 497
Munkahelyek, foglalkozások99
Ünnepeink: május 1.102
Az otthon és az iskola103
A környező természetből103
Ismétlés107
Írás111
Feladatok111
Az írástanítás anyaga és a tantervi követelmények 114
Felkészülés a tanításra117
A tanítási anyag feldolgozása129
Év eleji ismétlés129
Az írott kisbetűk alakításának és kapcsolásának betűcsoportonkénti gyakorlása131
Az írott nagybetűk alakításának és kapcsolásának betűcsoportonkénti gyakorlása145
A betűk szabályos alakításának és kapcsolásának gyakorlása szövegírással154
Nyelvtan-helyesírás161
Feladatok161
A tanítás anyaga164
A főbb módszertani irányelvek166
A követelmények178
Felkészülés a nyelvtan-helyesírás tanítására181
A tanítási anyag feldolgozása189
Az első osztályban tanult elyesírási ismeretek felelevenítése (Mit tudunk édes anyanyelvünkről?)189
A beszéd és a mondat vizsgálata (Beszéd - mondat - szó)194
A hangok jelölése szavakban (Hangok - betűk)207
A hang és a betű téma215
A rövid és a hosszú magánhangzók téma220
A kétjegyű mássalhangzók téma226
A rövid és hosszú mássalhangzók téma231
A szótagolás és az elválasztás240
Másképp halljuk, másképp írjuk250
A szótő és a toldalékok téma253
Hogyan írjam? Melyiket válasszam?256
Év végi ismétlés260
Számtan - mértan269
Feladatok269
Követelmények271
A tanterv új vonásai272
Felkészülés a tanításra274
A tanítási óra277
A tanítási anyag feldolgozása283
Ismétlés az év elején283
A százas számkör291
A mértékismeret bővítése300
Kétjegyű számok összeadása, kivonása314
A szorzó és bennfoglaló táblázatok tanítása324
A maradékos bennfoglalás tanítása337
Kétjegyű számok szorzása egyjegyű szorzóval339
Év végi ismétlés342
Rajz345
A rajztanítás feladata345
Rajzi munkakeretek346
Nevelési feladatok348
Képzési feladatok350
Követelmények352
Osztályzás352
Felkészülés a tanításra353
A tanulók eszközei360
Módszerek, eljárások361
Óraleírások363
Természet utáni tanulmány363
Díszítő jelegű munkák371
Rajzolás és festés adott témáról372
Képzőművészeti és népművészeti alkotások bemutatása375
Testnevelés379
Feladatok379
A 7-8. éves tanulók életkori sajátosságai379
A nevelés és a testnevelés kapcsolata381
Felkészülés a tanításra390
A második osztály legfontosabb ismeretanyaga392
Az anyag feldolgozása őszi, tavaszi és téli csoportosításban399
Tárgymutató435
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv