1.035.200

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az általános iskola tartalmi továbbfejlesztésének vitaanyaga II.

Tanulmányok/Kézirat


Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 197 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat. Tankönyvi szám: 91225.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az általános iskolai új tantervi vázlatot és az eddigi tantervhez mért változás rövid összefoglalóját azzal küldjük meg az általános iskolai pedagógusoknak, hogy mindenekelőtt az ezekkel való... Tovább

Előszó

Az általános iskolai új tantervi vázlatot és az eddigi tantervhez mért változás rövid összefoglalóját azzal küldjük meg az általános iskolai pedagógusoknak, hogy mindenekelőtt az ezekkel való alapos megismerkedést tegyük lehetővé.
A múlt év őszén befejeződött iskolareform országos vitatapasztalatai sok egyéb között éppen arra hívták fel a figyelmünket, hogy határozott lépéseket kell tennünk a maximalizmus megszüntetése érdekében, hogy gyermekeinket elvégezhető feladatok elé állítsuk, amelyek ugyanakkor teljes szorgalmat. munkát követelnek részükről. A tananyag korszerűsítése, a maximalizmus megszüntetése során tehát az átlagos képességű tanuló teherbírását figyelembe véve úgy állapítjuk meg a tananyagot, hogy az elegendő legyen a továbbtanulás alapjainak lerakásához, másrészt elvégzése teljesíthető, de állandó és komoly munkát igényeljen.
Ennek a tantervi elképzelésnek a kidolgozói a már érintett problémák megoldására való törekvésen kívül arra is gondoltak, amit az iskolareform tézisei az általános iskola viszonylag nyílt jellegéről mondanak. Kérjük az általános iskolákban tanító pedagógusokat, hogy a tanterv vizsgálatához kialakítandó kritikai szempontjaiknál ezt mint adott jelleget vegyék figyelembe és azt vizsgálják, hogy a viszonylagos nyílt jelleg milyen további ésszerű anyagrendezést, könnyítést tesz lehetővé. Vissza

Tartalom

Bevezető a vitához 3
Általános irányelvek a tantervek készítéséhez 5
A termelés alapjainak oktatása az általános iskolában 17
A művelődési anyag korszerűsítése és a túlterhelés megszüntetése 33
Nevelési feladataink és a tantervek 48
A magyar irodalom új tantervi tervezetéről 62
A magyar nyelvtan új tantervi tervezetéről 69
Az oktatási reform és az alsó tagozat 78
A környezetismeret és az olvasás új tantervi tervezete 92
Az általános iskolai orosz tanterv módosítása 102
Az általános iskola új történelem tantervének alapelveiről 111
Új koncepció az általános iskolai földrajz tanításában 117
A matematika tantervével kapcsolatos főbb problémák és azok megoldása az új tanterv tervezetében 123
A fizika tantervével kapcsolatos főbb elvi és gyakorlati kérdések 138
Az általános iskolai kémiatanítás tantervi tervezettnek alapelvei 150
Az általános iskolai „Élővilág" tantervi javaslata 158
Az általános iskolai tantervi reform irányelvei a gyakorlati foglalkozásokból 165
A rajz tanterv új tervezete 173
A zenei nevelés tantervi tervezetének indoklása 184
A testnevelés új tantervi tervezetéről 192
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv