1.035.176

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kreatív írás

Mesterfogások íróknak

Szerző
Fordító

Kiadó: Z-Press Kiadó Kft.
Kiadás helye: Miskolc
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 212 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 15 cm
ISBN: 978-963-9493-37-7
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

"»Az írás kétségkívül mesterség és titok szimbiózisa«... A titkok területén csak találgathatunk, a mesterség ezzel szemben tanulható..."
Fritz Gesing klasszikussá vált alapműve, a Kreatív írás, bevezet a regény- és történetírás technikáiba, alapszabályokat oszt meg az olvasóval, és beszédes példákkal támasztja alá ezeket a világirodalomból. Emellett sok praktikus tanácsot, illetve ötletet ad az írási problémák megoldásához. „A mesterség, amely e könyv témája, olyan írást céloz meg, amely szeretné az olvasót megszólítani, elcsábítani... Döntő jelentőségű, hogy az író megtanulja szövegét leendő olvasói szemével látni... »Tudni, kinek írunk, a tudást jelenti, hogyan írjunk.« A könyv azoknak a kezdőknek segít, akik szeretnék bedolgozni magukat az írás művészetébe, de számos értékes tanácsot és ösztönzést kínál tapasztaltaknak és „profiknak" is. Alkalmas lehet egyéni tanulmányokra, de írói kurzusok, tanfolyamok számára is tan- és munkakönyvként szolgálhat. „Azokhoz szeretnék szólni,... Tovább

Fülszöveg

"»Az írás kétségkívül mesterség és titok szimbiózisa«... A titkok területén csak találgathatunk, a mesterség ezzel szemben tanulható..."
Fritz Gesing klasszikussá vált alapműve, a Kreatív írás, bevezet a regény- és történetírás technikáiba, alapszabályokat oszt meg az olvasóval, és beszédes példákkal támasztja alá ezeket a világirodalomból. Emellett sok praktikus tanácsot, illetve ötletet ad az írási problémák megoldásához. „A mesterség, amely e könyv témája, olyan írást céloz meg, amely szeretné az olvasót megszólítani, elcsábítani... Döntő jelentőségű, hogy az író megtanulja szövegét leendő olvasói szemével látni... »Tudni, kinek írunk, a tudást jelenti, hogyan írjunk.« A könyv azoknak a kezdőknek segít, akik szeretnék bedolgozni magukat az írás művészetébe, de számos értékes tanácsot és ösztönzést kínál tapasztaltaknak és „profiknak" is. Alkalmas lehet egyéni tanulmányokra, de írói kurzusok, tanfolyamok számára is tan- és munkakönyvként szolgálhat. „Azokhoz szeretnék szólni, akik írni szeretnének, de nem igazán tudják, hogyan fogjanak hozzá; és azokhoz, akik már elkezdtek írni, de szakmai segítségre van szükségük. De önkritikus profikhoz is... És nem utolsósorban a tanítókhoz és tanulókhoz fordulok, iskolákban és egyetemeken, röviden mindenkihez, aki szeretne képet alkotni arról, milyen szabályok szerint működik az elbeszélő irodalom... "
Fritz Gesing germanisztikát. szociológiát, politikatudományt és pedagógiát hallgatott, és Max Frisch "Stiller"-éből doktorált. Cambridge-i és Aix-en-Provence-i tartózkodása után egy ammersee-i internátusban dolgozott gimnáziumi tanárként. Ma független szerző, aki a kreatív írás témájában is tart kurzusokat. Szakkönyveket, recenziókat és esszéket ír újságok és időszaki lapok számára, továbbá Frederik Berger álnév alatt történelmi regényeket is alkot. Vissza

Tartalom

Előszó......................................................................................................9
Élni, olvasni, írni..................................................................................11
Miért írunk?...........................................................................................11
„A zsenialitás nagyfokú türelem"......................................................12
Az életből vagy a levegőből?..............................................................14
Élettapasztalat és írói kompetencia...................................................14
„Élete láncán".......................................................................................16
Az önéletrajzi írásról............................................................................16
Pillantás a kerítésen túlra: mások élete..............................................25
Olvasási tapasztalat..............................................................................28
Ismeretlen ösvényen. A kutatás technikái........................................34
Csókolj meg, múzsa!............................................................................37
Az inspirációi kellékei...........................................................................37
Munkaidőn túl nem zseni...................................................................39
Kreatív stratégiák.................................................................................44
Gépi segítőink. Írógépek.....................................................................46
Kételyek és válságok............................................................................48
SZ és I. A német ideológiáról.............................................................51
A sztori anyaga: ...................................................................................56
A szereplő és sorsa................................................................................56
Statiszták, mellékszereplők, főszereplők..........................................57
Kerek karakterek:.................................................................................60
többdimenziósak, hitelt érdemlőek, aktívak.....................................60
Mutassunk, ne csak állítsunk!.............................................................62
Ellenőrző lista a személyleíráshoz és a jellemképekhez.................63
A név: hangzás és kulcs.......................................................................65
A jellemrajzolás formái. Példák..........................................................67
Hány szereplőre van szükség a történethez?................................... 79
Történetek, ahogy az élet írja és Hollywood előírja........................82
Történet és plot....................................................................................82
A konfliktus:..........................................................................................84
A dramatikus történet hajtóereje.........................................................84
Témák és premisszák...........................................................................85
Plotstruktúrák, plotmodellek..............................................................87
Ellenőrző lista a történetek megszerkesztéséhez és ellenőrzéséhez.. 102
Az elbeszélő és az elbeszélés perspektívája...................................104
Nem tükör, hanem lencse..............................................................104
Ő és én.....................................................................................104
Szerző a méltóság álarca mögött: a mindentudó elbeszélő.........105
Én vagyok, aki beszél: az én-elbeszélő..........................................107
Más szolgálatában: a személyes elbeszélő.......................................111
A legjobb perspektíva történetem számára..................................114
Kompozíció és cselekményminta....................................................116
Plotpontok és a narratív horog.....................................................116
A cselekmény dramaturgiájáról.....................................................116
Csábítás, ígéret, szerződés. A kezdet...............................................118
A cím.........................................................................................124
Mottó?........................................................................................127
A vég.........................................................................................128
Az elbeszélés törzse és tetőpontja..........................................131
Hogyan teremtsünk feszültséget?.................................................132
Az elbeszélés alapformái:...............................................................136
Jelenet kontra leírás............................................................................136
Hogyan formáljam meg a jelenetet?..............................................137
Párbeszéd...................................................................................138
Nem szcenikus formák..................................................................141
Visszapillantások..............................................................................143
Átmenetek......................................................................................145
Kompozitórikus technikák. Forma és egység......................147
Az elbeszélés ritmusa....................................................................150
Az elbeszélés ökonómiája és a kitaláció gazdagsága...................152
Világosság és komplexitás................................................................153
Az ellentmondásoktól való mentesség. Ambivalencia. Titok......154
Jóslat, visszhang, játékostárs: a terek.............................................155
A nyelvről..........................................................................................164
Hogyan növelhetem nyelvi kompetenciámat?...............................164
Stílus, nem stilizálás.........................................................................166
Tanácsok a nyelvi megformáláshoz.................................................166
Szimbólum és metafora...................................................................170
Átdolgozás és javítás.........................................................................177
A mű távolsága és sajátos logikája...................................................177
A köldöknézéstől a plágiumig..........................................................178
Ellenőrző lista az átdolgozáshoz.....................................................178
Az első olvasó és feladatai................................................................183
Megvizsgáljuk, találunk-e jobbat......................................................187
Megszületett a mű..............................................................................188
Gyakorlat teszi a mestert:..................................................................190
Ösztönzés és feladatok.......................................................................190
Irodalomjegyzék.................................................................................195
Tárgymutató........................................................................................203
Névmutató..........................................................................................209

Fritz Gesing

Fritz Gesing műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Fritz Gesing könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv