1.035.163

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tankönyv - elmélet és gyakorlat

Szerző
Lektor

Kiadó: Nemzeti Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 187 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-19-2234-0
Megjegyzés: Tankönyvi száma: 53350.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó3
A tankönyvügy alapfogalmai, alapviszonyai7
A tankönyvforgalom változásai7
Tankönyvszatellitek és -konstellációk11
Szatellit ellemek11
Tankönyv-konstellációk13
Tankönyv és társadalom, tankönyv és tudomány15
Tankönyvek és használóik19
Tanulók és tankönyvek19
A tanárok és tankönyvek21
A szülők és a tankönyvek22
Tankönyvkutatás, tankönyvelmélet - nemzetközi és történeti összehasonlítások tükrében23
Mióta van tankönyvelmélet23
A külföldi tankönyvelmélet hazai hatása (1960-1990)24
Tankönyvkövetés a kérdőíves felmérés módszerével26
Éles viták és higgadt kutatási teóriák Németországban27
Tesztelés francia nyelvterületen29
Tallózás más országok szakirodalmában30
Hazai kutatási eredmények és szükségletek31
Kimagasló egyéni eredmények31
Szervezeti kezdeményezések a rendszerváltozás küszöbén32
Tanulságok, tankönyvelméleti alapvetés34
Tankönyvellátás, tankönyvpiac36
"A tanító könyvektől" a tankönyvpiacig36
Tankönyvpiac - világszerte39
A magyar tankönyvpiac43
A tananyagszervezés elméleti sémája, szakaszai48
A tantervkészítés szakasza49
Tantárgyképzés50
Tantervelméleti kérdések51
Tanterv és tankönyvek változó viszonya53
A tankönyvvé (taneszközzé) szervezés szakasza55
Az iskolai tananyagátadás szakasza56
A tankönyvkészítés tényezőrendszere58
A tankönyvíró "sok úr szolgája"58
A tankönyvkészítés tényezőrendszere59
Alapvető társadalmi meghatározók60
A tudományosság és a tudományok követelményei62
Nevelési célok, pedagógiai-pszichológiai szempontok, követelmények65
Objektív feltételek, meghatározók68
Tantervi keretek70
A szubjektív tényezők70
A tényezőrendszer működési mechanizmusa72
A tankönyv funkciói75
A tankönyv sokrétű szerepköréről75
Az ismertebb tankönyvi funkciók77
Információs funkció77
A transzformációs szerep79
A nevelési szerepkör81
Az irányító funkció, koordináló szerep83
Az önálló ismeretszerzésre (önképzésre, önellenőrzésre) késztetés funkciója85
A tankönyv mint oktatásügyi dokumentum - és egyéb szerepek85
Funkciózavarok, szerepkonfliktusok86
Tankönyvtípusok89
Funkciódominancia szerinti tankönyvtípusok89
Leíró, közlő típusú tankönyvek89
Munkáltató tankönyvtípus90
A programozott tankönyvek92
Panorámatankönyvek94
A modern technika eszközeivel élő tankönyvek94
A felhasználók, a struktúra és egyéb szempontok szerinti tankönyvtípusok95
A tanulókhoz való viszony szerinti típusok95
Strukturális szempontok szerinti tankönyvmodellek96
Formai szempontokon alapuló kategóriák96
A tankönyvstruktúra problémáiról98
A tankönyv szerkezeti modellje98
A tankönyvszerkezet "felszíni" elemei100
A felszíni szerkezet elemek rövid leírása és értelmezése101
A "felszíni" elemek funkcionális értelmezése103
A "mélystruktúra" értelmezése104
Szöveg és kép a tankönyvben106
A tankönyvi szöveg106
Szövegtípusok106
A mondatalkotás108
A tankönyv szóhasználata, szókincse109
Nyelvhelyesség, stílus110
Helyesírás!111
A tankönyvi ábra111
Szöveg és kép összhangja a tankönyvben113
Kommunikációs stratégiák és taktikák a tankönyvkészítésben114
Egyirányú (közlő-magyarázó) kommunikációs stratégia115
Kétpólusú, vagyis valódi kommunikációs stratégia116
Kombinált, illetve egyéb stratégiák118
A tankönyv minőségellenőrzésének pontjai120
A téma indoklása120
A tankönyv minőségellenőrzési területei121
Alkotói koncepció121
Kiadói műhelymunka122
Nyomdaipari minőségbiztosítás122
Előzetes kipróbálás123
Jóváhagyási procedúra, tankönyvjóváhagyás124
Sokrétű információs rendszer - a pedagógusok tájékoztatására125
Gyors és megbízható tankönyvterjesztés125
A szakavatott tankönyvhasználatra való felkészítés126
Tankönyvkövetés, elméleti alapozás, tankönyvkritika127
Felkészítés a tankönyvírásra és -bírálatra128
A szerzői koncepció és a kiadói műhelymunka129
Egyéni vagy kollektív alkotás a tankönyv?129
A kiadói műhelymunka fázisai és közreműködői131
A kiadói "csapatmunka"131
A felelős szerkesztő tevékenysége132
Műszaki és grafikai szerkesztő134
További kiadói munkatársak134
Külső segítőtársak: a lektorok134
Néhány gazdaságossági, takarékossági mutató és lehetőség135
A tankönyv-jóváhagyási procedúra137
Mi a tankönyvjóváhagyás?137
Külföldi helyzetkép138
Tankönyvjóváhagyás Magyarországon - a múltban140
Jóváhagyás napjainkban143
A tankönyvvilág információs rendszere146
Az információs rendszer elemei146
Az információs rendszer működése150
Az iskolai tankönyvválasztás és tankönyvhasználat151
A pedagógusok tankönyvválasztásának jogi alapja151
"Tankönyvválasztás az iskolában" - egy kutatás eredményeiből153
Az iskolai tankönyvhasználat arányai, minősége155
Tankönyv és túlterhelés159
Tankönyvkövetés, tankönyvkritika161
A tankönyvkövetés szerepe és formái161
Adatkövetés, statisztikai adatkövetés161
Empirikus vizsgálatok: felmérések, véleménykutatások162
Célvizsgálatok162
Utóbírálatok163
A tankönyvkritika "felettébb szükséges voltáról"163
A tankönyvkritika fajtái165
A jó tankönyv, a jövő tankönyvei167
A jó tankönyv igénye és ismérvei167
Az iskolai könyvek jövőjéről, a jövő tankönyveiről171
Felhasznált és ajánlott szakirodalom175

Dr. Karlovitz János

Dr. Karlovitz János műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Karlovitz János könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv