kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Okker Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 212 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 15 cm |
| ISBN: | |
| Bevezetés helyett | 5 |
| Pista | 6 |
| Bea | 12 |
| A kutatás célja - hipotézisek | 24 |
| A téma bemutatása | 24 |
| A kutatás módszerei | 27 |
| Szakirodalom feldolgozása | 27 |
| Jogi források elemzése | 27 |
| Empirikus vizsgálatok | 27 |
| Dokumentumelemzés | 27 |
| Interjúk | 28 |
| Kérdőíves adatfelvétel | 28 |
| Esettanulmányok | 28 |
| A kutatás eredményeinek bemutatása | 29 |
| A nevelés és a gyermeki jogok összefüggései - a korszakváltás és hatása a nevelésre | 29 |
| Bevezetés | 29 |
| A korszakváltás előzményei (1915-1989) | 30 |
| A nemzetközi jogi szabályozás és a pedagógiai gondolkodásmód változásai és összefüggései | 37 |
| A gyermeki jogok kezelése. A Gyermekjogi Egyezmény | 43 |
| Gyermekvilág a jogban - s a valóság nehéz terhei | 46 |
| Jegyzetek | 49 |
| Gyermekvédelmi kultúra a pedagógusok szakmai önképében | 52 |
| Bevezetés | 52 |
| A vizsgálati minta bemutatása | 54 |
| A pedagógusok véleménye a veszélyeztetettség okairól | 58 |
| Az osztályfőnökök véleménye felkészítettségükről a gyermekvédelmi munkára - Tapasztalatok a pedagógusképzésről | 64 |
| A segítségkérés szerepe az iskolai gyermekvédelmi tevékenységben | 68 |
| Ismert és alkalmazott eljárások a pedagógusok gyermekvédelmi munkájában | 70 |
| Kihívások - válaszok | 80 |
| Jegyzetek | 96 |
| Gyermekvédelem az iskolai pedagógiai programokban | 101 |
| Bevezetés | 101 |
| Milyen terjedelemben jelennek meg az adott iskola pedagógiai programjában a gyermekvédelem kérdései? | 103 |
| A vállalt feladatok operativitása | 104 |
| A feladatok allokációja | 105 |
| A feladatok rendszere | 106 |
| Jegyzetek | 113 |
| Iskolakerülők?/Avagy: iskolásügyek egy gyermekjóléti szolgálatnál | 114 |
| Bevezetés | 114 |
| A gyermekek életkora | 118 |
| Honnan jött a jelzés? | 119 |
| A problémák | 126 |
| Az iskolák szerepe az esetek megoldásában | 128 |
| Az "esetek" kimenete/megoldása | 129 |
| Jegyzetek | 132 |
| Társadalmunk alakulásának ellentmondásai; állami és társadalmi szerepvállalás a gyermekvédelemben | 133 |
| Bevezetés | 133 |
| Az államszocialista gyermek- és ifjúságvédelmi modell | 134 |
| Polgári demokratikus modell: a kivonuló, a "tartózkodó" állam | 139 |
| Kitekintés az ezredforduló posztszocialista világára | 142 |
| A törvény/ek szövedéke | 151 |
| Jegyzetek | 164 |
| Epilógus | 170 |
| Marci | 170 |
| Jegyzetek | 194 |
| Felhasznált irodalom | 195 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.