| Előszó | 7 |
| A könyv szándékáról és tartalmáról | 8 |
| Áttekintés | 10 |
| Általános problémák | |
| Meghatározások | 21 |
| Szexuális visszaélés előfordulására hajlamosító általános és szociális-gazdasági rizikótényezők | 23 |
| Testi jelek | 24 |
| Viselkedésbeli jelek | 24 |
| Fokozott veszélyt jelentő hajlamosító tényezők | 26 |
| Szocio-gazdasági rizikótényezők | 28 |
| Családi jellegzetességek | 29 |
| A konfliktuskerülő családmodell | 29 |
| A konfliktus-szabályozó családmodell | 30 |
| A szexuális abúzus terápiájának tervezete | 31 |
| Transzgenerációs hatások, avagy hogyan "öröklődik" a szexuális bántalmazás | 33 |
| Rövid és hosszú távú hatások | 36 |
| Gyermekkori hatások | 36 |
| Felnőttkori hatások | 37 |
| A kezelés általános elvei | |
| Bevezetés | 41 |
| A szakemberek és a családi hálózat vizsonyai | 43 |
| A szakembercsoport - család rendszer | 43 |
| Az elsődlegesen büntető beavatkozás | 45 |
| Elsődleges szociális-segítői beavatkozás | 45 |
| Elsődlegesen terápiás beavatkozás | 46 |
| A szakmai háló hatása a terápiás rendszerre | 46 |
| A család hatása a terápiás rendszerre | 47 |
| Az összefonódás folyamata a terápiás rendszerben | 48 |
| Törvényi kérdések | |
| Büntetőjogi eljárások | 50 |
| Polgári eljárások | 65 |
| Következtetések | 67 |
| A szakemberek attitűdjei és együttműködése | 68 |
| A titoktartás kérdése | 68 |
| A terápiás és vizsgálati intézmények megszervezése | 71 |
| Támasz és szupervízió | 73 |
| Az aktuális gyermekbántalmazási ügyben érintett szakemberek | 73 |
| A kezelés részletei | |
| Kezelési teendők abúzus kiderülésekor | 79 |
| Testi tünetek | 79 |
| Szóbeli közlések | 80 |
| Beszélgetés a gyerekekkel | 83 |
| Az interjú előtt | 83 |
| Az interjú | 83 |
| Az interjú után | 85 |
| Janet és nagymamája: egy első interjú | 85 |
| Az esetkezelés elindítása | 90 |
| A gyermek szexuális abúzusra kidolgozott intervenciós rendszer | 95 |
| A család hosszú távú kezelésének megszervezése | 98 |
| A közös családi ülés | 99 |
| Foglalkozás az érintett alcsoportokkal | 101 |
| A szakemberek munkája | 103 |
| Következtetések | 103 |
| A különböző szakemberek szerepe | 105 |
| A tanár és az ifjúságvédelmi alkalmazott | 105 |
| A szociális munkás | 106 |
| Önkormányzati gyermekegészségügyi alkalmazottak: tisztiorvos, védőnők, iskolai nővérek | 107 |
| A háziorvos | 108 |
| A rendőrorvos | 109 |
| A kórház gyermekorvosa | 110 |
| Nevelési tanácsadók és egyéb gyermekintézmények személyzete | 112 |
| A gyermekpszichiáter | 113 |
| Az általános pszichiáter | 114 |
| A törvényszéki pszichiáter | 115 |
| A rendőrtiszt | 116 |
| A felügyelőtiszt | 117 |
| Megelőzés | |
| Megelőzés és nevelés | 121 |
| A gyerekek személyes biztonsága | 123 |
| Pornográfia és média | 124 |
| Önsegítő csoportok és egyéb segítő hálózatok | 126 |
| Összefoglalás és javaslatok | 128 |
| Definíció | 128 |
| Felismerés és a szakemberek reakciója | 128 |
| Büntetőjogi és terápiás kérdések | 129 |
| Kezelés | 131 |
| Megelőzés | 132 |
| Esettanulmányok | 134 |
| Elenaor, Charlie és Alan: fivér/nővér vérfertőzés | 134 |
| Sarah, Pamela és családjuk: többszörös szexuális bántalmazás | 136 |
| Angela: szexuális abúzus és a kitaszító család | 137 |
| John: a család szétesése | 138 |
| Daniella és családja: egy családterápia története | 140 |
| Függelék. A magyar törvényi rendelkezések | 150 |
| Alkotmány | 153 |
| 1952. évi IV. törvény a házasságról, a családról és a gyámságról - családjogi törvény | 153 |
| 1978. évi IV. törvény a büntető törvénykönyvről | 158 |
| 1991. évi LXIV. törvény a gyeremek jogairól szóló, New Yorkban, 1989. nov. 20-án kelt egyezmény kihirdetéséről | 168 |
| 1997. évi XXXI. törvény a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról | 169 |
| 1998. évi XIX. törvény a büntető eljárásról | 178 |
| Irodalom | 179 |