1.034.793

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Csongrád megyei nevelők pedagógiai tapasztalatainak gyűjteménye V.

1965/66. tanév

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az iskolai reformtörvény megvalósításának útján ismét összegyűlt egy kötetnyi a Csongrád megyei pedagógusok tapasztalataiból. Folytatása ez az előző években megkezdett munkának és szerény... Tovább

Előszó

Az iskolai reformtörvény megvalósításának útján ismét összegyűlt egy kötetnyi a Csongrád megyei pedagógusok tapasztalataiból. Folytatása ez az előző években megkezdett munkának és szerény szándékával azt a hitet szeretné kifejezni, amely mindnyájunkban él a reformtörekvések koncepciójával kapcsolatban. A tanulmányok tartalma és gondolatai azt a törekvést fejezik ki, hogy segíteni akarják ennek a reformnak a megvalósítását. Nem sima és nem gondtalan a megvalósítás útja: Tanyás megyénkben nem minden tehetséges gyermek kaphatja meg azt a színvonalú oktatást és nevelést, amelyet városi és nagyobb községi iskoláink már biztosítani tudnak. A tanyai kollégiumok belső életéről is szó esik a kötetben.
A korszerű eszközök és módszerek kutatása is folyamatos nevelőink körében. Az óvodai készségfejlesztés, az ábrázoló munkában ezt az utat keresi. A szemléltető eszközök és az ötletes matematikai játékok konstrukciói ilyen gondolatkörben születtek.
Elemző munka próbálja feltárni a hátrányos helyzetű tanulók kérdéseit azért, hogy minél előbb csökkenteni tudjuk hátrányos helyzetüket. Foglalkozik a kötet a személyiség megismerésének és elemzésének a problémáival is. A pedagógiai munkában nélkülözhetetlen pszichológiai tudatosság igénye mellett azért jelentős ez a munka, mert hozzásegíthet bennünket a differenciált nevelői eljárásokhoz, ezen túlmutatóan a tanulók segítéséhez, pályára irányításához és a szülői házzal történő összefogáshoz, amely elengedhetetlen a nevelés érdekében. A felnőttoktatás gondjai is helyet kapnak a kötet lapjain. Vissza

Tartalom

Előszó (Döme Mihály osztályvezető)3
Díjnyertes dolgozatok
Mészáros Pál: A hétközi-otthontól a diákotthonig7
Virág Magdolna: Hogyan fejlesztem a gyermek kifejezőkészségét, kézügyességét az ábrázoló foglalkozásokon?18
Molnár Zoltánné - Tóth Dénesné - Demeter Lajosné: A korszerű szemléltetés lehetőségei iskolánk 1-4. osztályában28
Szigeti János: A helytörténeti események tanításának néhány módszertani és tartalmi kérdése az általános iskolai történelemtanításban, Hódmezővásárhelyen42
Tatár István: Matematikai játékok készítése a gyakorlati foglalkozásokon71
Balázsi Lajos: A hátrányos helyzetben levő tanulók segítése Makó város két általános iskolájában80
Szemle
Vecsernyés János: Lapozgatás díjnyertes pályamunkák között125
Zenei József: A felnőttoktatás kérdései Csongrád megyében148
Mészáros Júlia: A KISZ munkája a kollégiumokban172
Dr. Török László: Az egységes követelményrendszer hatékonyságának problémái a középiskolában179
Mucsi Erzsébet: A középiskolai KISZ-szervezet politikai nevelő munkája190
Csiszár Imre: Tapasztalatok a nyári építőtáborban folyó munkára-nevelésről193
Antalfi Sándor - Szilárd János - Rácz Sándor: Biológiai kísérletek200
Az éhezés és félelem kapcsolatának viszonyítása a kísérleti állat modellen200
Kísérleti állatok állapot-státusza a vérkenet tükrében202
Hőfájdalomérzet biológiai értékelése és meghatározása laboratóriumi- és házi egéren203
Név- és címjegyzék
Pályázatok Csongrád megyében az 1965/66. tanévben207
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv