kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Gondolat Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
| Oldalszám: | 512 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 15 cm |
| ISBN: | 963-280-526-7 |
| Megjegyzés: | Mérei Ferenc fordító által dedikált példány. Egy fekete-fehér fotóval. |
| Gyermeklélektan és ismeretelmélet: | |
| Piaget műve / Mérei Ferenc | 5 |
| Bevezetés | 45 |
| Az utánzás eredete | 53 |
| Az utánzás hiánya, a szórványos utánzás és a rendszeres utánzás kezdetei | 55 |
| Előkészítés a reflex útján | 56 |
| A szórványos utánzás | 58 |
| A gyerek rendszeresen utánozza a hangkészletébe már beletartozó hangokat és azokat a mozdulatokat, amelyeket előzőleg úgy hajtott végre, hogy látta is őket | 74 |
| A saját testen nem látható mozdulatok és új minták utánzása | 91 |
| Már elvégzett, de nem látható mozgások utánzása | 91 |
| Az új hangzásos vagy látásos modellek utánzásának kezdete | 111 |
| Új minták, köztük a saját test nem látható mozdulataival összefüggő minták rendszeres utánzása | 120 |
| A képzethet kötött utánzás kezdete és az utánzás további fejlődése | 133 |
| A késleltetett utánzás | 134 |
| Az utánzás és a kép | 148 |
| Az utánzásról | 158 |
| A játék | |
| A játék születése | 175 |
| A játék osztályozása és fejlődése a beszéd megjelenésétől | 199 |
| A játékos viselkedések szokásos osztályozási rendszereinek kritikai vizsgálata | 200 |
| A gyakorlás, a szimbólum és a szabály | 207 |
| Az egyszerű gyakorlójátékok osztályozása és fejlődése | 213 |
| A szimbolikus játékok osztályozása és fejlődése | 221 |
| A szabályjátékok és a gyermeki játékok fejlődése | 255 |
| A játék magyarázata | 263 |
| A játék kritériumai | 263 |
| Az előgyakorlat elmélete | 269 |
| A fejlődés megismétlésének elmélete (rekapitulációs elmélet) | 277 |
| A "gyermeki dinamika" Buytendijktől származó elmélete | 281 |
| Kísérlet a játéknak a gyermeki gondolkodás struktúráján alapuló értelmezésére | 285 |
| A játék másodlagos szimbolikája; az álom és a "tudattalan" szimbólumképzés | 299 |
| A játék másodlagos szimbólumai és a gyermeki álom | 302 |
| A szimbolikus gondolkodás freudi magyarázata | 319 |
| A szimbólumképzés Silberer, Adler és Jung szerint | 335 |
| Kísérlet a tudattalan szimbólumalkotás magyarázatára | 343 |
| A tudattalan szimbólumalkotás és az érzelmi sémák | 353 |
| A kognitív képzet | |
| Az érzékszervi-mozgásos sémák átmenete a fogalmi sémákba | 367 |
| Az első verbális sémák | 368 |
| Az "előfogalmak" | 376 |
| Az első következtetések: előfogalmi következtetések (transzdukciók) és szimbolikus következtetések | 388 |
| Az érzékszervi-mozgásos intelligenciától a kognitív képzetig | 399 |
| A gyakorlati kategóriáktól a képzeti kategóriákig | 411 |
| Az eredet mítoszai és az artificializmus | 412 |
| Az animizmus | 418 |
| Az artificializmus és az animizmus hanyatlása | 423 |
| A nevek, az álmok és a gondolkodás | 425 |
| A mágikus-fenomenista viselkedésformák, a levegővel kapcsolatos reakciók és a szempontok összerendezése | 428 |
| A tárgy, a téri távlatok és az idő | 435 |
| Következtetések: előfogalom, közvetlen szemlélet és művelet | 445 |
| Következtetések: a képzeti tevékenység általános szakaszai | 451 |
| Az érzékszervi-mozgásos tevékenység | 453 |
| Az egocentrikus képzeti tevékenység I. szakasz. Az előfogalmi gondolkodás | 458 |
| Az egocentrikus képzeti tevékenység II. szakasz. A szemléletes gondokodás | 469 |
| A műveleti-képzeti tevékenység | 473 |
| Függelék | |
| Szakkifejezések magyarázata | 483 |
| Irodalom | 505 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.