kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Magvető Könyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Vászon |
| Oldalszám: | 628 oldal |
| Sorozatcím: | Elvek és utak |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 19 cm x 13 cm |
| ISBN: | |
| Werner Hecht: Előszó | 7 |
| Major Tamás: Bertolt Brecht és hatása a magyar színházi életre | 11 |
| A régi és az új színházról (1925-1931) (Fordította: Walkó György) | |
| Az úr címere a földszinten | 41 |
| Több jó sportot! | 42 |
| Taps Shaw-nak | 46 |
| Kevesebb gipszet! | 51 |
| Hogyan játsszunk manapság klasszikust? | 55 |
| Előszó a Macbeth-hez | 57 |
| Elmélkedés az epikus színház nehézségeiről | 62 |
| A rendezőasztal ura | 64 |
| [A darabjaimnak való egyetlen néző] | 66 |
| [Kölni rádióbeszélgetés] | 67 |
| [Emberi fájdalom mint szórakozás tárgya] | 74 |
| Utolsó szakasz: Oidipusz | 76 |
| Párbeszéd a színművészetről | 80 |
| Megjegyzések a Mahagonny városának tündöklése és bukása című operához | 84 |
| A színművészet megítélésének mércéiről | 97 |
| A dialektikus drámai művészet | 103 |
| A kísérleti színházról (1934-1940) (Fordította Walkó György) | |
| Tézisek a beleélés feladatairól a színi művészetekben | 121 |
| Szórakoztató színház vagy tanító színház? | 124 |
| Az epikus színházzal kapcsolatos legközkedveltebb, legközkeletűbb és legbanálisabb tévedések rövid jegyzéke | 135 |
| A kísérleti színházról | 138 |
| Az elidegenítő effektust teremtő színművészet új technikájának rövid leírása | 158 |
| Függelék | 166 |
| [V-effektusok] | 178 |
| A színészi mesterségről (1937-1940) (Fordította Walkó György) | |
| Egy ócska kalap | 187 |
| [A színész művészete] | 190 |
| Szereptanulmány | 193 |
| A figura felépítése | 198 |
| Útmutatások a színészeknek | 207 |
| Párbeszéd egy epikus színésznőről | 210 |
| Hogyan kell próbát vezetni induktív eljárással? | 214 |
| Csoportok mozgatása | 217 |
| Gyakorlatok színiiskolák számára | 218 |
| Az atlétikai képzés | 220 |
| Zene és színpadépítés az epikus színházban (1937-1944) (Fordította Imre Katalin) | |
| A zene felhasználása az epikus színházban | 223 |
| A gesztikus zenéről | 234 |
| A nem-arisztotelészi dráma színpadépítkezése | 238 |
| Mi célja van az állandó átépítésnek? | 247 |
| [A társadalmi folyamatok ismertetőjegyei] | 248 |
| A hatáskvantumok sémája | 252 |
| Kis magánelőadás barátom, Max Gorelik számára | 253 |
| A sárgarézvásárból (1937-1951) (Fordította Vajda György Mihály) | |
| Párbeszédek a Sárgarézvásárból | 261 |
| A Sárgarézvásár személyei | 261 |
| Az első éjszaka | 252 |
| Az első éjszaka töredékei | 275 |
| A második éjszaka | 300 |
| A második éjszaka történései | 304 |
| A harmadik éjszaka | 331 |
| A harmadik éjszaka töredékei | 331 |
| A negyedik éjszaka | 349 |
| A negyedik éjszaka töredékei | 355 |
| Tanulmányok a Sárgarézvásárhoz | 371 |
| Utcai jelenet | 371 |
| A fasizmus színpadiasságáról | 384 |
| Pótlások a Sárgarézvásár elméletéhez | 393 |
| Első pótlás | 393 |
| Második pótlás | 393 |
| Harmadik pótlás | 396 |
| Negyedik pótlás | 397 |
| Kis Organon a színház számára (1949) (Fordította Eörsi Istvá) | |
| Kis Organon a színház számára | 403 |
| Pótlások a Kis Organonhoz | 445 |
| A Kis Organon védelme | 452 |
| Minták felhasználásáról (1949-1951) (Fordította Imre Katalin) | |
| Minták felhasználásáról | 455 |
| Kifogások minták felhasználása ellen | 456 |
| Bénítja-e minták felhasználása a művészi mozgásszabadságot? | 457 |
| Hibák a minták felhasználásában | 463 |
| Hogyan használja a mintát Erich Engel? | 464 |
| A Berliner Ensemble színházi munkája (1951-1954) (Fordította Imre Katalin) | |
| Néhány megjegyzés a szakmáról | 469 |
| [A Berliner Ensemlbe sajátosságai] | 472 |
| Egy színészhez intézett levélből | 474 |
| Újfajta szenvedélyesség | 478 |
| Az új korszak színésze | 480 |
| Az utánzásról | 481 |
| [A színész hivatásáról] | 482 |
| Elemi szabályok a színész számára | 485 |
| Azok az általános tendenciák, amelyeket a színésznek le kell küzdenie | 488 |
| Ha az ember le akarja küzdeni a nehézséget, meg kell könnyítenie azt | 489 |
| A "színpadi vérmérséklet" ellenőrzése és a színpadi beszéd megtisztítása | 490 |
| A hangnem átvétele | 492 |
| A minimális hatás gyors megkezdése | 494 |
| Alaprendelkezés | 495 |
| [Ellentmondó magatartás ábrázolásának nehézségei] | 496 |
| [A kis szerepek nehézsége] | 497 |
| A taglejtés | 498 |
| A gesztusról | 499 |
| [Tapasztalatok] | 501 |
| Tiszta, egyenletes megvilágítás | 502 |
| Mire való a félhosszú, könnyed lebegésű függöny | 503 |
| A feladatok elosztása | 505 |
| Ahogy Brecht a színpadi játékot vezette | 507 |
| Sztanyiszlavszkij-tanulmányok (1951-1953) (Fordította Imre Katalin) | |
| [Az alak fejlődése] | 513 |
| [A fizikai cselekvések] | 515 |
| [Versmondás] | 516 |
| ["Tettetés" és átélés a próbán] | 517 |
| Az igazság | 518 |
| "Tulajdonságok" | 520 |
| [A koncentráció módszerei] | 522 |
| Sok próba | 523 |
| Sztanyiszlavszkij klasszikus tanácsai | 525 |
| [Ellentmondások] | 526 |
| Lehetséges kísérletek | 527 |
| Átélés | 529 |
| Javaslatok a Sztanyiszlavszkij-értekezlethez | 531 |
| Gondolatok a Sztanyiszlavszkij-konferenciához | 533 |
| Ami Sztanyiszlavszkij színházától többek között megtanulható | 537 |
| Sztanyiszlavszkij-konferencia | 540 |
| A Kis Organon és Sztanyiszlavszkij módszere | 542 |
| Sztanyiszlavszkij és Brecht | 545 |
| Dialektika a színházban (1951-1956) (Fordította Imre Katalin) | |
| A Katzgraben-jegyzetekből | 549 |
| Politika a színházban | 549 |
| A pozitív hős | 550 |
| Epikus színház | 551 |
| Parasztközönség | 553 |
| Epikus színház | 555 |
| [Hogyan kell Moliére-t játszani?] | 556 |
| A megfélemlítő klasszicitás | 557 |
| Dialektika a színházban | 560 |
| Néhány tévedés a Berliner Ensemble játékmódjáról | 574 |
| Jegyzetek a színház dialektikájáról | 593 |
| [Epikus és dialektikus színház] | 597 |
| Visszatükrözheti-e a színház a mai világot? | 600 |
| A szocialista realizmusról | 603 |
| [Beszéd az írókongresszuson] | 606 |
| [A színház feladatai] | 607 |
| Werner Hecht: Jegyzetek | 608 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.