A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

A reflektív gondolkodás fejlesztése

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Gondolat Kiadói Kör-ELTE BTK Neveléstudományi Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 83 oldal
Sorozatcím: Oktatás-módszertani Kiskönyvtár
Kötetszám: 3
Nyelv: Magyar  
Méret: 19 cm x 14 cm
ISBN: 963-9500-61-5
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A tanárképzés jelenlegi rendszerében igen kevés értékelő jelzést kapnak a hallgatók önmagukról, pedagógiai képességeik alakulásáról. A képzés ilyen értelmű hiányosságai, a gyakorlótanítások... Tovább

Előszó

A tanárképzés jelenlegi rendszerében igen kevés értékelő jelzést kapnak a hallgatók önmagukról, pedagógiai képességeik alakulásáról. A képzés ilyen értelmű hiányosságai, a gyakorlótanítások aszimmetrikus szerephelyzetei, az önértékelő helyzetek és technikák hiánya sokkal inkább a kialakult viselkedés védelmét, esetleg a bizonytalanság növekedését idézik elő a pályakezdés során, mint a saját személyre, tevékenységre való tudatos odafigyelést, elemzést és fejlesztést.
Sajátosan paradox helyzetben vannak a tapasztalatokkal még nem bíró kezdő pedagógusok, akik a beilleszkedés, a szakmatanulás legnehezebb szakaszában, olykor minden külső segítség nélkül, de számtalan külső visszajelzés és belső konfliktus (szakmai és személyes egyaránt) kereszttüzében néznek szembe önmagukkal, egyik pillanatról a másikra most már felelős tanárként. A képzés során lehetetlen a hallgatókat minden lehetséges helyzetnek, problémának kitenni, ezért „eszközöket" kellene rendelkezésükre bocsátani az új szituációk megoldására. Olyan módszereket, melyek segítik őket a problémák felismerésében, elemzésében, a megoldási módok kiválasztásában és alkalmazásában, ezáltal aktív, segítő részeseivé válnak saját személyes és szakmai fejlődésüknek.
Az egyik legfontosabb ilyen „eszköz" a pedagógus munkájában a reflektív gondolkodás és gyakorlat kifejlesztése.
Módszertani füzetünk célja, hogy az érdeklődő szakemberek számára - dolgozzanak a közoktatás vagy a felsőoktatás bármely területén - olyan megoldásokat kínáljunk, melyek segíthetik őket a reflektív gondolkodás megismerésében és fejlesztésében. Vissza

Tartalom

Bevezető 7
1. A reflektív gondolkodás 9
2. Hangosan gondolkodás 18
3. A támogatott felidézés 28
4. Fogalmi térkép - rendezett fa 39
5. A reflektív gondolkodás fejlesztése. Egy tanárképzési kurzus 57
6. Alkalmazások, példák 68
Irodalom 81

Szivák Judit

Szivák Judit műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Szivák Judit könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv