Próbálja ki megújult, VILLÁMGYORS keresőnket!

978.780

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Szolgáltatási menedzsment

Szolgáltatások a nemzetgazdaságban

Szerző
Lektor

Kiadó: Aula Kiadó Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 457 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-503-036-3
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Amikor a könyv megírását elhatároztuk, egy olyan hiánypótló munka elvégzését, elkészítését tűztük ki célként, amely a gazdasági kérdésekkel foglalkozó szakemberek, az azok iránt érdeklődők széles... Tovább

Előszó

Amikor a könyv megírását elhatároztuk, egy olyan hiánypótló munka elvégzését, elkészítését tűztük ki célként, amely a gazdasági kérdésekkel foglalkozó szakemberek, az azok iránt érdeklődők széles köre által hasznosítható, valamint tananyagként hozzájárulhat a felsőfokú közgazdászképzés korszerű követelményeknek való megfeleléséhez. Azt a hiányt, ami abból a tényből következik, hogy Magyarországon az elmúlt évtizedekben nem jelent meg publikáció, amely a szolgáltatásokkal átfogóan és ugyanakkor kellő közgazdasági megalapozottsággal és mélységben foglalkozott, nem lehet egy könyvvel, egy lépésben megszüntetni. Munkánk során ezért szelektálunk és súlyoznunk kellett. Több lehetséges variáció, különböző alternatívák mérlegelése után jutottunk arra a döntésre, amely az olvasó kezébe kerülő könyvben szereplő megoldáshoz vezetett.
A könyvben a tercier szektor piacgazdasági viszonyoknak megfelelő átfogó áttekintése, összefoglalása mellett olyan, napjainkban aktuális, Magyarországon gyakorlatilag új általános témákkal is foglalkozunk, mint a verseny, a verseny- és piacszabályozás, vagy a jórészt még hiányzó fogyasztói érdekvédelem. A tercier szektoron belüli szolgáltatási területek közül azokkal foglalkozunk elsősorban, amelyek a piacgazdasági viszonyokra történő áttérés következtében az előző időszakhoz képest lényegesen növekvő szereppel bírnak, Magyarországon újként jelennek meg, vagy a gazdaság egész fejlődése szempontjából a piaci szférában meghatározóak lehetnek. A nonprofit szektorral, az alapvetően nem piaci szolgáltatási területekkel való részletesebb foglalkozást egy következő munkában tervezzük. Jelen könyvünket ajánljuk mindazoknak, akik a szolgáltatások valamely területén, vagy más nemzetgazdasági ágakban vezetőként dolgoznak, vállalkozóként működnek, illetve azoknak, akik a hazai történelmi léptékű változások időszakában szeretnének jobban eligazodni a gazdasági viszonyokban, a piacgazdasági folyamatokban.
Köszönetet mondunk mindenkinek, aki a munkánkhoz valamilyen módon szakmai segítséget, tanácsot adott. Külön meg kell köszönnünk azoknak a cégeknek - így a Bakonyvidéke Takarékszövetkezet, Creditreform-Interinfo Kft., DKG-EAST Kft., Fővárosi Gázművek Rt., Fővárosi Vízművek Rt., Magyar Hitel Bank Rt., Matáv Rt., McDonald's Magyarország Étteremhálózat Kft., System Consulting Kft., Westel 900 GSM Mobil Távközlési Rt., Westel Rádiótelefon Kft. - támogatását, amelyek a Szolgáltatási Menedzsment Alapítványon keresztül, vagy közvetlenül a könyv megjelenéséhez szükséges technikai, anyagi feltételeket biztosították. Vissza

Fülszöveg

A világ legfejlettebb országaiban már évtizedekkel ezelőtt túlsúlyba kerültek a szolgáltatások (tercier szektor) területén foglalkoztatottak. A fejlett országokban a szolgáltatások nemzetgazdasági súlyuk mellett meghatározók a gazdaság egész fejlődésében, az innovációkban. Magyarországon az elmúlt évtizedekben a szolgáltatások alakulása több szempontból nem követte a nemzetközi tendenciákat. A tercier szektor és a szolgáltatások színvonala nem csak a nemzetközi jellemzőkhöz viszonyítva, hanem a gazdaság belső igényeihez és szükségleteihez képest is számottevő elmaradást mutat. A rendszerváltás, a piacgazdaságra történő átállás megkezdése után ezért különösen időszerűvé vált a tercier szektor elméleti és gyakorlati kérdéseivel való foglalkozás. A magyar gazdaság fejlődése, a piacgazdasági viszonyok kibontakoztatása szempontjából kulcskérdés a szolgáltatások, az infrastruktúra elmaradottságának felszámolása. Enélkül nem lehetséges a korszerű nemzetközi munkamegosztásba történő... Tovább

Fülszöveg

A világ legfejlettebb országaiban már évtizedekkel ezelőtt túlsúlyba kerültek a szolgáltatások (tercier szektor) területén foglalkoztatottak. A fejlett országokban a szolgáltatások nemzetgazdasági súlyuk mellett meghatározók a gazdaság egész fejlődésében, az innovációkban. Magyarországon az elmúlt évtizedekben a szolgáltatások alakulása több szempontból nem követte a nemzetközi tendenciákat. A tercier szektor és a szolgáltatások színvonala nem csak a nemzetközi jellemzőkhöz viszonyítva, hanem a gazdaság belső igényeihez és szükségleteihez képest is számottevő elmaradást mutat. A rendszerváltás, a piacgazdaságra történő átállás megkezdése után ezért különösen időszerűvé vált a tercier szektor elméleti és gyakorlati kérdéseivel való foglalkozás. A magyar gazdaság fejlődése, a piacgazdasági viszonyok kibontakoztatása szempontjából kulcskérdés a szolgáltatások, az infrastruktúra elmaradottságának felszámolása. Enélkül nem lehetséges a korszerű nemzetközi munkamegosztásba történő hatékony bekapcsolódás, a fejlett országokhoz egyenrangú társként való csatlakozás.
A kötet a magyarországi szakirodalomban eddig hiányzó megközelítésben foglalkozik a szolgáltatásokkal. A tercier szektor fejlődésének vizsgálatával, a szolgáltatások és a piac szerepének, funkcióinak elemzésével, a piaci verseny jellemzőinek és gyakorlatának bemutatásával hozzájárul a nemzetgazdaság egész fejlődése szempontjából aktuális kulcskérdések megválaszolásához, a feladatok meghatározásához, megértéséhez. Ugyanakkor a vállalkozók, a menedzserek számára a gyakorlati tevékenységhez adhat jelentős segítséget. A gazdasági versennyel, a szolgáltatási piacokkal, a piaci szférában az új viszonyok között kiemelt szerepet játszó szolgáltatási területekkel (pénzügyi szolgáltatások, reklám, üzleti szolgáltatások), valamint a franchise-zal, a szolgáltatásmarketinggel és a PR-rel foglalkozó fejezetek számukra szinte kézikönyvszerűen is használhatók. Vissza

Tartalom

Előszó 5
Bevezetés 7
A. RÉSZ: Általános kérdések 13
I. A szolgáltatások fogalma, csoportosítása 15
II. A szolgáltatások fejlődése 28
1. A szolgáltatások nemzetközi fejlődése 28
2. A szolgáltatások magyarországi fejlődése 37
3. Szolgáltatások az átmenet időszakában 54
III. A szolgáltatások és a piac 62
1. A piacról általában 62
2. A piaci koncentráció 68
3. A szolgáltatási piac tipizálása 75
4. Szolgáltatási monopolpiacok 80
5. Nem piaci szolgáltatások 86
IV. A verseny és a szolgáltatások 88
1. A verseny 89
2. A versenyszabályozás fejlődése 91
3. Versenyszabályozás Magyarországon 101
4. A verseny területei és eszközei 118
V. Fogyasztói és szakmai érdekvédelem 130
1. A fogyasztói érdekvédelem rendszere 130
2. Vállalkozói, szakmai szervezetek 142
B. RÉSZ: Egyes szolgáltatási területek 153
VI. Pénzügyi szolgáltatások 155
1. A pénzügyi szolgáltatás sajátosságai és következményei 156
2. A banki, pénzintézeti szolgáltatások 160
3. Biztosítási szolgáltatások 189
4. Értékpapír piaci szolgáltatások 206
VII. A reklámszolgáltatás 219
1. A reklámról általában 219
2. A reklámtevékenység nemzetközi szabályozása 222
3. A magyarországi reklámtevékenység és szabályozása 230
VIII. Üzleti szolgáltatások 255
1. Információszolgáltatások 258
2. Tanácsadási szolgáltatások 268
3. Egyéb üzleti szolgáltatások 287
C. RÉSZ: Módszertani kérdések 299
IX. A franchise 301
1. A franchise fogalma, típusai 301
2. A franchise tartalma és szereplői 305
3. A franchise kialakulása, fejlődése 312
4. A franchise szabályozása 320
5. A franchise Magyarországon 326
X. Public Relations 332
1. A Public Relations fogalma, jellemzői 334
2. A belső PR feladatai, eszközei 348
3. A külső PR feladatai, eszközei 352
XI. Szolgáltatásmarketing 359
1. A szolgáltatásmarketing általános kérdései 360
2. A szolgáltatási marketing-mix 367
3. Szolgáltatási marketingstratégia 381
4. Marketingszolgáltatások 389
Függelék 395
I. sz. Függelék: A tisztességtelen piaci magatartás tilalmáról 397
II. sz. Függelék: A megtévesztő reklámra vonatkozó jogszabályi és igazgatási rendelkezések egységesítéséről 419
III. sz. Függelék: A franchise-szerződések 423
IV. sz. Függelék: Fogalomtár 437
Irodalomjegyzék 449
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Szolgáltatási menedzsment Szolgáltatási menedzsment Szolgáltatási menedzsment Szolgáltatási menedzsment

A lapélek és néhány oldal enyhén foltos.

Állapot:
3.280 Ft
1.640 ,-Ft 50
25 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Szolgáltatási menedzsment Szolgáltatási menedzsment Szolgáltatási menedzsment Szolgáltatási menedzsment Szolgáltatási menedzsment

Néhány lapon színes sorkiemelés, aláhúzás és bejegyzés található.

Állapot: Közepes
3.280 Ft
2.620 ,-Ft 20
39 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Szolgáltatási menedzsment Szolgáltatási menedzsment
Állapot:
3.280 ,-Ft
49 pont kapható
Kosárba