1.034.828

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A zöldmarketing és gazdasági környezete

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Mezőgazda Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 207 oldal
Sorozatcím: Doktori mestermunkák
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-9239-06-2
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A fejlett piacgazdaságú országokban - elsősorban a gazdasági érdekek hatására és a környezetpolitikai szabályozás következtében - az utóbbi időben terjed az a felismerés, hogy a környezeti szempontok érvényesítése a vállalati gazdálkodásban anyagi előnnyel, haszonnal jár.
Ez a könyv a leírt folyamatba illeszkedik, és a preventív környezetpolitika néhány közgazdasági eszközének bemutatásával, a nemzetközi tapasztalatok hazai hasznosítási lehetőségeinek feltárásával arra törekszik, hogy hozzájáruljon a környezetpolitika megalapozásához. A megelőző környezetpolitika eszközrendszeréből újszerű vállalati eszközt mutat be, az ökológiai marketinget. Szemléltetését mezőgazdasági és élelmiszer-ipari példákkal kísérelte meg.

Tartalom

Bevezetés11
Az elméleti alapvetés néhány problémája17
A környezetpolitika17
A preventív környezetpolitika mint önálló, külön szakasz környezetpolitikák történetében18
A fenntartható fejlődés és a környezetkárosodás megelőzésére épülő környezetpolitika22
A fenntartható fejlődés és a preventív környezetpolitika az élelmiszer-gazdaságban28
A környezetpolitika eszközei29
A környezetpolitikai eszközök közgazdaság-elméleti összefüggései30
A közvetlen, a közvetett szabályozók és egyéb eszközök hatásmechanizmusa34
A környezetpolitikai eszközök közötti választás38
Főbb irányzatok, megatrendek az OECD-országok gyakorlatában40
A hatékony környezetpolitika néhány alapeszköze és modern irányzatai42
Környezetvédelmi támogatások44
Az adórendszer környezetpolitikai alkalmazásának lehetőségei45
Ökológiai marketing - a vállalatok válasza a környezeti kihívásokra46
Az élelmiszer-termelés főbb környezeti problémái46
Fogalmak, megközelítések46
A mezőgazdaság okozta környezeti károk listája48
A mezőgazdaság környezeti kárai50
Összegzés51
Hivatkozott és háttéranyagként felhasznált irodalom jegyzéke53
A környezetvédelmi célú támogatások és alapok rendszere59
A környezetpolitikai célú támogatások alkalmazásának feltételei59
Elméleti megközelítés59
Gyakorlati feltételek61
A környezetpolitikai célú támogatások rendszer62
A támogatások helye és szerepe az Európai Unió agrár- és környezetvédelmi politikájában67
Az EU agrártámogatási rendszerének környezeti szempontú áttekintése68
Egyes konkrét agrár-környezetvédelmi támogatási formák Németországban és körkép a biotermelés ösztönzéséről73
Környezeti elemek a magyar agrártámogatási rendszerben78
Értékelés, következtetések, javaslatok85
Hivatkozott és háttéranyagként felhasznált irodalom jegyzéke89
Környezetpolitikai célú adók és adójavaslatok93
Az adók környezetvédelmi célú alkalmazásának feltételei94
Elméleti megközelítés95
Az adók környezeti célú alkalmazásának gyakorlati feltételei96
A környezetpolitikai célú adórendszer felépítése, megvalósulása97
A környezetpolitikai célú adók csoportosítása98
A fejlett országok mezőgazdaságában alkalmazott és bevezetésre javasolt adók áttekintése109
Környezetpolitikai célú adók, termékdíjak a magyar élelmiszer-gazdaságban120
Az adók gazdasági és környezetvédelmi hatásainak értékelése128
Hivatkozott és háttéranyagként felhasznált irodalom jegyzéke132
Az ökológiai (vagy zöld) marketing137
Értelmezése és alkalmazásának feltételei139
Elméleti megközelítés139
Gyakorlati feltételek139
Az ökomarketing felépítése, kibontakozása142
Az ökomarketing mint vállalatvezetési gyakorlat142
Ökomarketing a fejlett országok élelmiszer-gazdaságában150
Az ökomarketing esélyei az élelmiszeriparban Magyarországon154
Az ökomarketing gazdasági és környezeti hatásainak értékelése168
Hivatkozott és háttéranyagként felhasznált irodalom jegyzéke170
Összefoglalás173
Mellékletek187

Szolnoki Győzőné Karkus Mária

Szolnoki Győzőné Karkus Mária műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Szolnoki Győzőné Karkus Mária könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv