| Kiadó: | Corvina |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 207 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-13-4455-X |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal illusztrálva. 12-18 év közötti fiataloknak. |
| Ajánlás | 7 |
| Bevezetés | 9 |
| Tanmenet-vázlat | 13 |
| Tudnivalók a szövegről | 15 |
| Alapfogalmak és bevezető gyakorlatok | 15 |
| "Miről szól?" | |
| A szöveg tárgya és témája | 16 |
| Ki szól? Kihez szól? Mit mond, milyen céllal, milyen hatással? | |
| A beszélő és a hallgató; a mondanivaló, a cél és a hatás | 21 |
| A cím | 32 |
| A szerkezet | 37 |
| A haladás és a tagolás követelménye | 37 |
| A szerkezet sarkpontjai (Gyakorlatok) | 44 |
| A haladás módja | 51 |
| A folytonosság és az egység követelménye (a szöveget összetartó erő) | 57 |
| A szövegforma (A próza és a vers) | 65 |
| A dráma szövegformája | 68 |
| A szöveg (Összefoglalás) | 73 |
| Hogyan fejlődik fogalmazásunk? | 76 |
| A szövegértelmezés lépései (Az olvasó feladatai) | 79 |
| A szövegalkotás lépései (A fogalmazó feladatai) | 83 |
| Megoldások | 88 |
| A szöveg építőelemei | 93 |
| A szó | 94 |
| A szókincs fejlesztése (Gyakorlatok) | 95 |
| A szó fogalmi jelentése (Gyakorlatok) | 98 |
| A szó stílusértéke | 110 |
| A szó értékű nyelvi elemek | 132 |
| A szavak képes használata | 135 |
| A szójelentés és a szöveg (Gyakorlatok) | 140 |
| A szószerkezetek fogalmazási kérdései | 147 |
| Nyelvtani problémák | 147 |
| Középpontban: a jelző | 152 |
| Az alakzatok | 157 |
| Az ismétlésre épülő alakzatok | 157 |
| A kihagyás, elhagyás alakzatai | 166 |
| A felcserélésre, helyettesítésre épülő alakzatok | 168 |
| Egyéb stilisztikai eljárások | 170 |
| A mondatépítés | 172 |
| A szabadmondatok és kapcsolataik | 185 |
| A szövegegységek építése - A bekezdések | 192 |
| A szövegépítés | 197 |
| Tárgymutató | 205 |
| Bibliográfia | 208 |