| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 104 oldal |
| Sorozatcím: | A történelemtanítás időszerű kérdései |
| Kötetszám: | 6 |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 12 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 52560/VI. |
| Bevezetés | 5 |
| A szövegfeldolgozás alapvető tartalma: az értelmi erők és képességek fejlesztése | 6 |
| Alapvető célja: a személyiség nevelése | 7 |
| Olvasástanítás a felső tagozatban? | 9 |
| A tanulók olvasástudása | 9 |
| Az olvasás mint eszköz az általános iskola 5-8. osztályaiban | 19 |
| A történelemtanítás írásos információforrásainak felhasználása | 25 |
| A tankönyv - eszköz | 28 |
| Olvasmányos szövegek és feldolgozásuk | 30 |
| "Kiemelt" szövegek (általánosítást, törvényszerűséget tartalmazó szövegek) | 42 |
| Ismétlő, összefoglaló szövegek | 50 |
| Kérdések | 53 |
| Feladatok | 60 |
| Az illusztrációkhoz adott írásos információ | 65 |
| Kronológiai táblázatok | 67 |
| A dokumentumok felhasználása az önálló feldolgozásban | 69 |
| Leíró, elbeszélő források feldolgozása | 75 |
| Szépirodalmi források feldolgozása | 78 |
| Népszerű-tudományos szövegek feldolgozása | 82 |
| A lexikonok használata | 84 |
| Más tantárgyak történelemmel kapcsolatos szövegeinek felhasználása | 87 |
| A történelemtanítás részben írásos információforrásainak felhasználása | 89 |
| Munka a történelmi térképpel: történelmi térképek "olvasása" | 89 |
| Didaktikus ábrák "olvasása" | 90 |
| "Olvasás" diagramokról | 90 |
| Filmszövegek olvasása | 91 |
| Az információs források feldolgozásának írásos eszközei | 93 |
| A tanulók munkafüzetei | 93 |
| Feladatlapok | 96 |
| Albumok, gyűjtemények, kiállítások | 98 |
| A szövegfeldolgozó jártasság kapcsolata néhány alapkészség fejlesztésével | 99 |