1.042.817

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Szöveggyűjtemény a csecsemő és kisgyermek szakgondozónők részére

Kézirat

Szerkesztő

Kiadó: Egészségügyi Szakdolgozók Központi Továbbképző Intézete
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 265 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 28 cm x 20 cm
ISBN:
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér fotóval, ábrával illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A szöveggyűjtemény szakgondozónő-képzésben részt vevő bölcsődei és csecsemőotthoni gondozónőknek, bölcsődében és csecsemőotthonban dolgozó vezetőknek készült akik munkájukat az eddigieknél... Tovább

Előszó

A szöveggyűjtemény szakgondozónő-képzésben részt vevő bölcsődei és csecsemőotthoni gondozónőknek, bölcsődében és csecsemőotthonban dolgozó vezetőknek készült akik munkájukat az eddigieknél tudatosabban, több hozzáértéssel szeretnék végezni. Ezt csak akkor tudják megvalósítani, ha a szakma alapjait jelentő ismeretkörben biztos tudással rendelkeznek is,ha szélesítik tájékozottságukat, s megtanulnak közben mérlegelni, elemezni - olvasmányaik alapján önállóan gondolkodni. A szöveggyűjtemény ehhez kíván segítséget nyújtani. Miért van szükség e gyűjteményre? Szakmánk összetett jellegéből - és abból a sajnálatos tényből adódóan, hogy a csecsemő- és kisgyermekgondozási szakma önálló folyóirattal nem rendelkezik - következik, hogy a tanulni vágyó szakgondozójelölt csak rendkívül fáradságos és nem is mindig sikeres utánajárással tudna egy-egy írást megszerezni, némelyiket pedig a könyvtárakban sem találná meg (például egyes kongresszusi előadásokat). A szöveggyűjtemény anyaga 10 különböző folyóiratban, több szöveggyűjteményben, illetve alacsony példányszámú kiadványban jelent meg. A kötet írásai 16 év hazai termését képviselik. A 16 év megjelent írásai között erősen válogatni kellett sok értékes, alapvető munka nem került be a kötetbe, és még így is jelentősen átléptük az eredetileg tervezett keretet. Vissza

Tartalom

Bevezető 5
I. A CSECSEMŐ ÉS A KISGYERMEK FEJLŐDÉSE 7
Pikler Emmi: Teendők csecsemők késlekedő mozgásfejlődése esetén 9
Blaskovits Mária: A hason fekvő csecsemők fejlődése 15
V. Binét Ágnes: A kisgyermek akarata (részlet) 18
Hermann Alice: A gyermeki éntudat egészséges fejlődésének feltételei az óvodásotthonokban (részlet) 20
Kálló Éva: Egy fejlődési teszt alkalmazásának tapasztalatai (részletek) 23
Javasolt irodalom 27
II. AZ INTÉZMÉNYES CSECSEMŐ- ÉS KISGYERMEKNEVELÉS PROBLÉMÁI 29
Pikler Emmi: A hospitalizmus megnyilvánulási formái napjainkban 31
Kardos Andor és Kardosné Geiger Ágota: A bölcsőde hatása a gondozottak
somatikus és psychés fejlődésére (részletek) 36
Kardos Andor: A bölcsődék túlzott feltöltésének problémái (részletek) 42
Vincze Mária: A csecsemők és kisgyermekek csoportban nevelésének kérdései
(részletek) 46
Kardos Andor-Petrovics József né: A bölcsődei beszoktatás újabb módszere 55
Németh Margit, Polónyi Erzsébet, Dobszay László: A bölcsődei adaptáció
(„beszoktatás") 58
Németh Margit: Néhány gondolat a család és a bölcsőde kapcsolatáról 63
Falk Judit: A nevelés folyamatosságának kérdései a csecsemőotthonban 68
Javasolt irodalom 75
III. A CSECSEMŐ ÉS A KISGYERMEK GONDOZÁSA ÉS NEVELÉSE 77
Vincze Mária: Az étkezés mint a felnőtt és a gyermek kapcsolatának egyik színtere 79
Tardos Anna: A gondozónő keze 84
Hevesi Katalin: Valódi együttműködés a csecsemővel 89
Török Katalin: Együttműködés, játékosság gondozás közben 92
Szegedi Judit: A légúti fertőzések megelőzésének lehetősége a bölcsődében 94
Stróbl Mária: A gyermek egy napja a bölcsődében (részlet) 98
Falk Judit: Levél az ágyba vizelésről 108
Javasolt irodalom 111
IV. MÓDSZEREK 113
Tardos Anna, Dehelán Éva, Szeredi Lili: A szociális szabályok betartását célzó
nevelői magatartás 115
Hevesi Katalin: A beszéd szerepe a felnőtt és a gyermek kapcsolatában 120
Hevesi Katalin: A beszédkapcsolat alakulása csoportban élő 1-2 éves gyermek
és gondozónőik között 124
Hermann Alice: A titok 128
Tardos Anna: Mégegyszer a búcsúzásról 131
Kálló Éva: „Parazsat teszek a nyelvedre"
Hermann Alice: Szégyen 135
Javasolt irodalom 137
V. JÁTÉK ÉS TANULÁS 139
Ferenczy Ágnes: Játéktevékenység a bölcsődében (részletek) 141
Tardos Anna: A foglalkoztatás néhány általános kérdése (részletek) 148
Forrai Katalin: A zenei nevelés szerepe a bölcsődében 156
Javasolt irodalom 161
VI. A GONDOZÁSI ÉS NEVELŐMUNKA ELLENŐRZÉSE, IRÁNYÍTÁSA,
A GONDOZÓNŐ NEVELÉSE 163
Falk Judit, Pikler Emmi: Bölcsődék és csecsemőotthonok gondozási és nevelőmunkájának ellenőrzésére szolgáló táblázat (részletek) 165
Falk Judit: A felnőtt nevelői magatartását ösztönző fejlődési tábla (részletek) 172
Falk Judit: Tapasztalatok a csecsemőintézmények gondozási és nevelőmunkájának ellenőrzésére kidolgozott módszerünkkel (részlet) 174
Falk Judit: A Lóczy fejlődési tábla a védőnők kezében (részletek) 176
Stróbl Mária: A gyermek fejlődéséről vezetett egyéni dokumentáció jelentősége
bölcsődében 181
Varga Zsuzsa: Csecsemőkkel való bánásmód megtanítása kezdő gondozónőknek 186
Pikler Emmi, Póternó: A hospitalizáció elleni küzdelem egyik részletkérdéséről
(részlet) 188
Javasolt irodalom 191
VII. KISGYERMEKINTÉZMÉNYEK SZERVEZÉSE ÉS ÉPÍTÉSE 193
Ambrus Erzsébet: Az első magyar bölcsőde és orvosai 195
Polónyi Erzsébet, Lukács Mária, Galamb Erzsébet, Tóth Lászlóné: A bölcsődék helyzete és fejlődése Magyarországon 1945-től napjainkig 198
Pikler Emmi: Újabb szervezési és építési elvek a hospitalizáció profilaxisához a 3
éven aluli kisgyermekeket ellátó intézményekben 201
Galamb Erzsébet: Különböző szerkezetű bölcsődék és óvodák funkcionális és
mikroklíma vizsgálata 204
Polónyi Erzsébet: A módszertani továbbképző bölcsődék szerepe és feladatai a
bölcsődék szakmai munkájának irányításában és ellenőrzésében (részlet) 210
Millavári Józsefné: A fővárosi bölcsődék szakmai irányításának megszervezése
(részletek) 215
Javasolt irodalom 219
VIII. MÓDSZERTANI LEVELEK, ÚTMUTATÓK 221
1. Bölcsődék Országos Módszertani Intézete 223
Bölcsődei adaptáció 223
Játéktevékenység a bölcsődében 226
Folyamatos napirend a bölcsődében 230
2. Csecsemőotthonok Országos Módszertani Intézete 235
A csecsemőotthonok feladata a gyerekek örökbe adásával kapcsolatban 236
A cumisüvegtől az önálló étkezésig 242
Az alapfüzet 256
Saját ruha, saját játék. . . 260
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem