| Az olvasóhoz | 7 |
| Szövegtani ismeretek és alkalmazásuk a szövegmegformáltság elemzésében | 9 |
| Szövegtan - szövegfogalom - alapvető szövegtulajdonságok | 9 |
| A szövegmegformáltság alapelemei | 10 |
| Alapvető szövegalkotó tényezők | 11 |
| A kompozicionális megformáltság szintjei és egységei | 12 |
| A texturális megformáltság megjelenési formái | 29 |
| Szövegtani ismeretek | 34 |
| Kaleidoszkóp a szövegek megformáltságának elemzéséhez | 37 |
| A szöveg fizikai hordozója és annak mentális képe | 39 |
| A vizuális fizikai megjelenési forma szerepe szövegek nyelvi megformáltságában | 40 |
| A hagyományos vizuális megjelenési forma szerepe | 40 |
| A sorok lineáris egymásutánját megtartó, nem hagyományos vizuális megjelenési forma szerepe | 44 |
| A sorok lineáris egymásutánját nem megtartó, nem hagyományos vizuális megjelenési forma szerepe | 52 |
| Kaleidoszkópgyakorlatok a vizuális forma elemzéséhez | 58 |
| Gyakorlatok hagyományos vizuális megjelenési formájú szövegekkel | 58 |
| Gyakorlatok a sorok lineáris egymásutánját megtartó, nem hagyományos vizuális megjelenési formájú szövegekkel | 79 |
| Gyakorlatok a sorok lineáris egymásutánját nem megtartó, nem hagyományos vizuális megjelenési formájú szövegekkel | 84 |
| Kaleidoszkópfeladatok a vizuális megjelenési formájú szövegekkel | 88 |
| Feladatok hagyományos vizuális megjelenési formájú szövegekkel | 88 |
| Feladatok a sorok lineáris egymásutánját megtartó, nem hagyományos vizuális megjelenési formájú szövegekkel | 88 |
| Feladatok a sorok lineáris egymásutánját nem megtartó, nem hagyományos vizuális megjelenési formájú szövegekkel | 89 |
| Más természetű feladatok a vizuális megjelenési forma elemzéséhez | 89 |
| A szöveg fizikai hordozójához rendelhető formai felépítés | 93 |
| A nyelvi formai felépítés szerepe a szövegek megformáltságában | 94 |
| A lexikai szintaktikai tagoltság szerepe | 94 |
| A mondatrészek sorrendjének szerepe | 98 |
| Kaleidoszkópgyakorlatok a nyelvi formai felépítés elemzéséhez | 101 |
| Gyakorlatok a lexikai szintaktikai megformáltság elemzéséhez | 101 |
| Gyakorlatok a mondatrészek sorrendje szerepének elemzéséhez | 114 |
| Kaleidoszkópfeladatok a nyelvi formai felépítés elemzéséhez | 121 |
| Feladatok a lexikai szintaktikai tagoltság elemzéséhez | 121 |
| Feladatok a mondatrészek sorrendje szerepének elemzéséhez | 124 |
| A szöveg fizikai hordozójához rendelhető nyelvi jelentéstani felépítés | 127 |
| A nyelvi jelentéstani felépítés szerepe szövegek nyelvi megformáltságában | 128 |
| A szavak és szócsoportok szerepe általában | 128 |
| A hasonlatok és költői képek szerepe | 136 |
| A 'költői én' kommunikatív funkciójának szerepe | 143 |
| A narrátor személyének, illetőleg az elbeszélt esemény idejének szerepe | 145 |
| Kaleidoszkópgyakorlatok a nyelvi jelentés elemzéséhez | 149 |
| Gyakorlatok a szavak és szókapcsolatok elemzéséhez | 149 |
| Gyakorlatok a hasonlatok és költői képek elemzéséhez | 151 |
| Gyakorlatok a 'költői én' kommunikatív funkciójának elemzéséhez | 154 |
| Gyakorlatok a narrátor személyének, illetőleg az elbeszélt esemény idejének elemzéséhez | 156 |
| Kaleidoszkópfeladatok a nyelvi jelentés elemzéséhez | 160 |
| Feladatok a szavak és szókapcsolatok elemzéséhez | 160 |
| Feladatok a hasonlatok és költői képek elemzéséhez | 160 |
| Feladatok a 'költői én' kommunikatív funkciójának elemzéséhez | 161 |
| Feladatok a narrátor személyének, illetőleg az elbeszélt esemény idejének elemzéséhez | 162 |
| Más természetű feladatok a nyelvi jelentés elemzéséhez | 167 |
| Egy valóságos vagy képzelt világdarab mentális képe és maga ez a világdarab | 167 |
| A kifejezésre jutó világdarab szerepe szövegek megformáltságában | 138 |
| Verssorokban, illetőleg szövegmondatokban kifejezésre jutó világdarabok 'bemutatása' sorrendjének szerepe | 138 |
| Versszakokban, illetőleg bekezdésekben kifejezésre jutó világdarabok 'bemutatása" sorrendjének szerepe | 170 |
| A címek és a szövegbefejezések szerepe | 173 |
| Világdarabok hiányos, illetőleg jelzésszerű bemutatásának szerepe | 177 |
| Kaleidoszkópgyakorlatok a kifejezésre jutó világdarab elemzéséhez | 183 |
| Gyakorlatok a verssorokban, illetőleg a szövegmondatokban kifejezésre jutó világdarabok bemutatása sorrendjének elemzéséhez | 183 |
| Gyakorlatok versszakokban, illetőleg bekezdésekben kifejezésre jutó világdarabok 'bemutatása' sorrendjének elemzéséhez | 186 |
| Gyakorlatok a címek és szövegbefejezések elemzéséhez | 189 |
| Gyakorlatok világdarabok hiányos, illetőleg csupán jelzésszerű bemutatásának elemzéséhez | 192 |
| Kaleidoszkópfeladatok a kifejezésre jutó világdarabok elemzéséhez | 201 |
| Feladatok verssorokban, illetőleg szövegmondatokban kifejezésre jutó világdarabok 'bemutatása' sorrendjének elemzéséhez | 201 |
| Feladatok versszakokban, illetőleg bekezdésekben kifejezésre jutó világdarabok 'bemutatása' sorrendjének elemzéséhez | 201 |
| Feladatok a címek és szövegbefejezések elemzéséhez | 202 |
| Feladatok világdarabok hiányos, illetőleg csupán jelzésszerű bemutatásának elemzéséhez | 202 |
| Más természetű feladatok a kifejezésre jutó világdarab elemzéséhez | 203 |
| Más szöveget idéző szövegek (Intertextualitás) | 207 |
| A nyelvi jelentéstani intertextualitás szerepe szövegek megformáltságában | 208 |
| Kaleidoszkópfeladatok az intertextualitás elemzéséhez | 216 |
| Feladatok adott szövegekkel | 216 |
| Még egyszer az olvasóhoz | 217 |
| A szövegek mutatója | 219 |
| Szerzők - művek | 224 |