| Kiadó: | Művelt Nép Könyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Félvászon |
| Oldalszám: | 567 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 15 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal illusztrálva. |
| A nagy szovjet művész | 5 |
| Első talákozások | 23 |
| Megismerkedés a »rendszerrel« | 23 |
| Az új MHAT-stúdió születése | 29 |
| Az »apák« és a »fiúk« | 38 |
| Mi a rendező | 41 |
| A Moszkvai Művész Színházban | 45 |
| Az »öregek« és a fiatalság | 48 |
| A »Revizor« próbáin | 51 |
| »Fjodor Joannovics cár« | 56 |
| »Az élet csatája« | 61 |
| Az előadás örökifjúsága | 61 |
| A belső monológ | 78 |
| A beállítás igazolása (motiválása) | 86 |
| Az érzés természete | 110 |
| Az élethű háttér és a főbb epizódok | 129 |
| Cselekvések és feladatok | 136 |
| A színészi körzet | 145 |
| »Az élet bajjal jár« | 161 |
| A hazaszeretet »Az élet bajjal jár« című darabban | 162 |
| A vígjáték szüzséjének és alakjainak realizmusa | 168 |
| A színpad légköre | 174 |
| A vendégek jelenete | 180 |
| A kor konkrét érzékeltetése | 186 |
| A rendező mint szervező | 194 |
| Színpadi próbák | 198 |
| A szerep szövegének »fogalmazványai« | 206 |
| A káros és a hasznos »túljátszás« | 213 |
| A rendező munkája a színésszel | 224 |
| Sztanyiszlavszkij Famuszov szerepében | 227 |
| »Lev Gurics Szinyicskin« | 232 |
| A műfaj titkai | 237 |
| Szokatlan próba | 240 |
| A beszélő kellékek | 249 |
| A színészek mint vaudeville alakok élik a mindennapi életet | 253 |
| A betét-éneklés művészete | 256 |
| A vaudeville lelke | 260 |
| »Lángoló szív« | 267 |
| A darab két vonala | 268 |
| A szerep perspektivikus váza | 270 |
| A színész perpektivikus váza | 279 |
| Sztanyiszlavszkij leleményessége | 293 |
| Az erdei jelenet | 294 |
| Hinov garázdálkodása | 299 |
| »Ábrándok« | 305 |
| A főpróba után | 312 |
| »A dicsőség kufárai« | 322 |
| A drámai műfaj meghatározása | 322 |
| A társadalmi légkör | 324 |
| A felnagyítás és alkalmazkodás | 331 |
| A jellemek »magva« | 336 |
| A francia színház | 341 |
| A szatirikus vígjáték | 346 |
| »Figaró házassága vagy egy bolond nap« | 356 |
| A nép, mint a darab hőse | 357 |
| A nap története | 359 |
| A vígjáték alakjai | 361 |
| Körutazás a lakásban | 363 |
| Figaró szerepe | 370 |
| A nép a színpadon | 378 |
| A beállítás és az előadás eszméje | 384 |
| A monológ kidolgozása | 388 |
| »A Gérard nővérek« | 398 |
| A rendező elgondolása | 398 |
| Próba, díszletjelzések között | 403 |
| Rendezői megjegyzések | 407 |
| Rendezői »súgás« | 413 |
| Rendezői bemutatás | 415 |
| Mi a melodráma | 421 |
| A dialógus | 425 |
| Rendezői »titkok« | 438 |
| Gazfickók a melodrámában | 448 |
| Az érzések őszintesége | 452 |
| »A páncélvonat« | 461 |
| A színház és a drámaíró | 461 |
| Az elbeszéléstől a darabig | 467 |
| A díszlettervezővel folytatott munka | 469 |
| A negatív alakok megformálása | 481 |
| »Ceruzás« próbák | 491 |
| A »Harangtoronyban« | 505 |
| Peklevanov és Vernyisin | 513 |
| A rendező munkája a szerzővel | 520 |
| Zárszó | 559 |