1.034.900

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Matematika-feladatrendszerek 5.

Általános iskola 5. osztály

Szerző
Szerkesztő
Grafikus
Lektor

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 192 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 28 cm x 20 cm
ISBN: 963-17-9754-6
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. Tankönyvi szám: 518.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ez a feladatgyűjtemény a tankönyvvel együtt használható, nem helyettesíti, csupán kiegészíti azt.
A feladatok egy meghatározott feldolgozási sorrendet képviselnek. Egyes feladatokhoz a... Tovább

Előszó

Ez a feladatgyűjtemény a tankönyvvel együtt használható, nem helyettesíti, csupán kiegészíti azt.
A feladatok egy meghatározott feldolgozási sorrendet képviselnek. Egyes feladatokhoz a későbbiekben további feladatok kapcsolódnak, ezek sorszámát bekereteztük, és feldolgozásukat föltétlenül javasoljuk. A fő gondolatmenethez közvetlenül csatlakozó feladatokat normál betűtípussal, a kiegészítő jellegű, illetve a folyamatos ismétlésre szánt feladatokat kisebb betűkkel nyomtattuk.
A margón O-rel jelöljük a könnyebb, felzárkóztató jellegű feladatokat. Az X-szel jelölt feladatok az átlagos, a négyzettel jelöltek az optimális szintet, illetve követelményt jelzik. A feladatok egy része olyan, hogy azzal minden tanulónak foglalkoznia kell, más feladatokhoz az egyes tanulók különböző mélységben kapcsolódhatnak. Ezeknél a feladatoknál egyszerre több jel is szerepel.
Az Fm. jelzi a frontális osztálymunkára szánt feladatokat. Ezeknél a feladatoknál - nagy valószínűséggel - a tanulók még igénylik a tanár közvetlen irányítását, magyarázatát.
A Csm.-mel jelölt csoportmunka esetében már olyan elsajátítási szakaszba jutottak a tanulók, amikor a jobbak már segíteni tudják a lemaradókat, illetve amikor az elképzelések szabad áramlása, a vita, a közös munka elősegítheti az ismeretek megszilárdulását, az általánosítást és az absztrakciót. A csoportmunka legegyszerűbben megvalósítható formája a tanulópárok közös tanulása. Két-három tanulópár összevonásával nyerhetjük a heterogén csoportokat.
Az Em. egyéni munkára, a Hf. otthoni feldolgozásra utal.
A szövegben vastagabb betűvel szerepelnek azok az ismeretek, amelyek valószínűleg magyarázatra szorulnak. Dőlt betűvel szedtük a matematikai tartalomtól elkülönülő utasításokat.
A korszerű matematikatanítás egyik legfontosabb alapelve, hogy a tanulók nem készen kapják az ismereteket, hanem tárgyi tevékenységből kiindulva „felfedezik" azokat. Ezért nagy súlyt helyeztünk a tárgyi tevékenységre, feladataink egy része csak ilyen formában oldható meg (ezt a margón T jelzi). Ezeknek a feladatoknak a sikeres feldolgozásához előre el kell készíteni a kísérleti eszközöket, amelyek általában olyan egyszerűek, hogy a tanulók otthoni munkában elkészíthetik.
A tudáspróbák célja a tanulók pillanatnyi fejlettségi szintjének feltárása. Elsősorban nem az osztályozást, hanem a tanulási folyamat további megszervezését szolgálják. Gyakorló óra keretében differenciáltan tervezett egyéni munka formájában javasoljuk feldolgozni ezeket. Vissza

Tartalom

1. A természetes számok 5
Hány eset van ? 5
A természetes számok írása, olvasása 8
A hosszúság és a tömeg mértékegységei 10
Tájékozódás a számegyenesen 12
Kerekítés 14
Egyszerű nyitott mondatok igazsághalmazai 16
Tudáspróba 18
A természetes számok összeadása, kivonása 20
Az összeadás és a kivonás tulajdonságai 22
A természetes számok szorzása 26
Osztó - többszörös 29
Osztás többjegyű osztóval 33
Arányossági következtetések 36
Gyakorlófeladatok 37
Törd a fejed! 38
Tudáspróba 41
2. Távolság, merőlegesség, párhuzamosság 42
Ponthalmazok távolsága 42
Egyenesek kölcsönös helyzete 43
Merőleges és párhuzamos egyenesek szerkesztése 45
Gyakorlófeladatok 46
Törd a fejed! 47
Tudáspróba 48
Használd ügyesen a körződ! 49
3. Az egész számok 50
A természetes szám már nem elég 50
A derékszögű koordináta-rendszer 53
Az egész számok ellentettje, abszolútértéke 54
Az egész számok összeadása, kivonása 56
Matematikai játékok 61
Nyitott mondatok megoldása az egészek körében 62
Sorozatok és szabályjátékok 64
Az összeadás és a kivonás tulajdonságai 65
Gyakorlás, rendszerezés 67
Törd a fejed! 70
Tudáspróba 72
4. Kerület, terület, felszín, térfogat 74
A téglalap kerülete, területe 74
Háromszögek, négyszögek területe 79
A téglatest hálója, felszíne, térfogata 80
Tudáspróba 83
5. Törtek 84
A törtek értelmezése 84
Törtek összehasonlítása 90
Tudáspróba 93
Törtek összeadása, kivonása 95
Törtek szorzása, osztása természetes számmal 103
Vegyes gyakorlófeladatok 105
Törd a fejed! 107
Tudáspróba 108
6. A szögek mérése 110
A szögtartomány 110
Szögek mérése szögmérővel; szögmásolás 112
Irányított szögek 115
Tudáspróba 116
7. A vesszős törtek 117
A tizedestört fogalma 117
A tizedestörtek összeadása és kivonása 124
Az összeg és a különbség változásai 126
Tudáspróba 128
A tizedestörtek szorzása és osztása természetes számmal 129
A szorzat és a hányados-változásai 134
Tudáspróba 136
Százalék, századrész 136
Gyakorlófeladatok 138
Törd a fejed! 140
Tudáspróba 140
8. Adott tulajdonságú ponthalmazok 142
Adott tulajdonságú ponthalmazok a síkban és a térben 142
Több ponthalmaz közös része 146
Geometriai szerkesztések 148
Gyakorlófeladatok 151
Törd a fejed! 152
Tudáspróba 152
9. A kapcsolatok matematikája 153
A kapcsolatok ábrázolása, vizsgálata 153
Grafikonok, táblázatok, szabályjátékok 156
Sorozatok 160
Tudáspróba 162
10. Testek, felületek, vonalak, síkidomok, sokszögek 163
Törd a fejed! 169
11. Nyitott mondatok I70
Nyitott mondat, egyenlet - egyenlőtlenség, azonosság-azonos egyenlőtlenség 170
A „mérlegelv" 173
Gyakorlófeladatok 179
Tudáspróba 183
12. A számok világa 184
Törd a fejed! 187
13. Valószínűségi játékok 189
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv