| Bevezető | 11 |
| 1964 | |
| Fábri Zoltán: A tizedik mű: Húsz óra | 15 |
| Kovács András: Öt nehéz ember és a hatodik | 19 |
| Sára Sándor: A szintézis küszübén | 22 |
| 1965 | |
| Fábri Zoltán, Gertler Viktor, Kovács András, Makk Károly, Marton Endre: Kísérlet és önállóság | 27 |
| Vadász János: Nyitány | 31 |
| 1966 | |
| Jancsó Miklós: Beváltott ígéret | 35 |
| Huszárik Zoltán, Ventilla István, Tóth János: Portrévázlat három fiatal filmművészről | 37 |
| Ranódy László: Aranysárkány | 45 |
| Gertler Viktor: Egy rendező életútja | 48 |
| Kovács András: Hideg napok | 55 |
| 1967 | |
| Bán Frigyes, Gertler Viktor: Kiváló művészek a művészetről | 61 |
| Fábri Zoltán: A rettegés embertorzító közérzete ellen | 65 |
| Jancsó Miklós: Csillagosok, katonák | 69 |
| Kósa Ferenc: Egy pálya elkezdődött | 75 |
| Bacsó Péter: Cselekvő és "zötyögő" fiatalok | 79 |
| Zolnay Pál: A Próféta forgatása előtt | 83 |
| Máriássy Félix: A Budapesti tavasztól - a Kötelékig | 87 |
| 1968 | |
| Mészáros Márta: Eltávozott nap | 95 |
| Bacsó Péter: Egy nemzedék közéleti felelőssége | 98 |
| Jancsó Miklós: A Fényes szelek forgatása előtt | 102 |
| Zolnay Pál: Egy közérzet kórrajza | 105 |
| 1969 | |
| Sára Sándor, Gábor Pál, Elek Judit, Gyöngyössy Imre, Gyarmathy Lívia, Rózsa János, Simó Sándor: A legújabb magyar "új hullám" (Pályakezdő filmművészek - bemutatkozás előtt) | 111 |
| Gaál István: A Magasiskola forgatása | 125 |
| Kardos Ferenc: Egy őrült éjszaka | 128 |
| 1970 | |
| Zolnay Pál, Ragályi Elemér: Arckép egy fiatal mártírról | 133 |
| Kósa Ferenc: Elkészült az Ítélet | 136 |
| Makk Károly: A Szerelem forgatása közben | 139 |
| Mészáros Márta: Szép lányok, ne sírjatok | 144 |
| Bacsó Péter: Kitörés | 147 |
| Jancsó Mikós: Készül az Égi bárány | 150 |
| Kovács András: Staféta | 154 |
| Sándor Pál: Fiatalok és még fiatalabbak | 158 |
| Huszárik Zoltán: A Szinbád forgatása közben | 162 |
| Somló Tamás: Készül A halhatatlan légiós | 167 |
| Gábor Pál: Horizont | 170 |
| 1971 | |
| Jancsó Miklós, Hernádi Gyula: A "karaktertrilógia" vagy a jobboldaliság természetrajza | 175 |
| Gazdag Gyula: A sípoló macskakő | 183 |
| Simó Sándor: Pszichológiai pontosság, szociológiai hitelesség | 186 |
| Fábri Zoltán: A Hangyabolyról és a filmgyártásról | 189 |
| Jancsó Miklós: Történelmi mozgások rítusai | 193 |
| Böszörményi Géza: Játék a banalitással | 198 |
| 1972 | |
| A Szinbád dialógtechnikája | 205 |
| Kézdi-Kovács Zsolt: Romantika | 209 |
| Jankovics Marcell: A János vitéz - rajzfilmen | 212 |
| Zolnay Pál: A nyers valóság poézise | 215 |
| Makk Károly: A Macskajáték forgatása közben | 220 |
| Kardos Ferenc: Petőfi és a mai gimnazisták | 225 |
| Gazdag Gyula, Györffy Miklós: "Passzív" kamera? | 230 |
| Gyöngyössy Imre: Passiójáték az értelmiség dilemmájáról | 236 |
| Mészáros Márta: A nő ma és holnap | 242 |
| Dárday István, Elek Judit, Gazdag Gyula, Gyarmathy Lívia, Szomjas György: Változott-e és miért a dokumentumfilm az elmúlt évtizedben? | 245 |
| 1973 | |
| Kovács András: A magyar Ugaron | 253 |
| Szabó István: Az Álmodozások korától az álmok filmjéig | 257 |
| Gyarmathy Lívia: Álljon meg a menet! | 261 |
| Fábri Zoltán: A morális készületlenség tragikuma | 264 |
| Szász Péter: Egy kis hely a Nap alatt | 270 |
| 1974 | |
| Sándor Pál, Ragály Elemér, Tóth Zsuzsa: A hangváltás igénye és öröme | 275 |
| Maár Gyula: Szabálytalan pályakezdés | 282 |
| Rózsa János: Álmodó ifjúság | 286 |
| Kardos Ferenc: "Magyar cowboyok" - történelmi westernben | 290 |
| Makk Károly: Macskajáték: a dráma és a groteszk kihívása | 293 |
| Gazdag Gyula: Operett és valóság | 298 |
| Kovács András: Szembenézni a tényekkel | 301 |
| 1975 | |
| Sára Sándor: A "parasztbarokktól" - a szatíráig | 307 |
| Dárday István: A magánélet dokumentumai | 310 |
| Zsombolyai János: Készül A kenguru | 313 |
| Gyöngyössy Imre: Várakozók | 316 |
| Maár Gyula, Törőcsik Mari: A lét és az elhivatottság drámája | 319 |
| 1976 | |
| Lugossy László: A személyiségazonosítás felelőssége | 327 |
| Grunwalsky Ferenc: Személyiség és kamera | 331 |
| Fábri Zoltán: Az emlékezés kényszere | 335 |
| Gábor Pál: A múlt - jelen időben | 338 |
| Makk Károly: Az Egy erkölcsös éjszaka forgatása közben | 343 |
| Szabó István: Budapesti mesék | 346 |
| 1977 | |
| Rózsa János: Pókfoci | 353 |
| Zolnay Pál: Filmet nézni - filmet látni | 357 |
| Bacsó Péter: Nemzedékek kommunikációhiánya | 360 |
| Simó Sándor: Apám néhány boldog éve | 363 |
| Rényi Tamás: Siker, bukás, barátság | 367 |
| Sára Sándor: "A szökés gyanítható oka: hazaszeretet" | 370 |
| 1978 | |
| Kovács András: Fehér foltok a történelemben | 379 |
| Gazdag Gyula: Szatirikus dokumentumfilm - ironikus játékfilm | 378 |
| Mészáros Márta: "Feminizmus" - vagy az emberi kiteljesedés | 382 |
| Jancsó Miklós: Az üzenet poétizálása | 387 |
| Rózsa János: Magatartás-analízis - történelmi kalandfilmben | 393 |
| Kardos Ferenc: Lehet-e két életet élni? | 396 |
| Szörény Rezső: Tükörbe nézni | 400 |
| Gábor Pál: Angi Vera, avagy az önfelmentés kudarca | 404 |
| Szabó István: A Bizalom forgatása közben | 407 |
| A Piros Góztól a Talpalatnyi földig (Makk Károly visszaemlékezése) | 411 |
| 1979 | |
| Kovács András: A nem cselekvés dramaturgiája | 419 |
| Bácskai Lauró István: Sikerbukás és amatőrprofizmus | 424 |
| Kardos István: Foglalkozása: forgatókönyvíró | 427 |
| Huszárik Zoltán: A Nagy Motívum igézetében | 431 |
| 1980 | |
| Bódy Gábor: A filmnyelvi kísérletektől az új narrativitásig | 439 |
| Kósa Ferenc: A mérkőzés, a Küldetés, a Béres-film | 447 |
| Herskó János: Stockholmból nézve... | 455 |
| Mészáros Márta: Világsiker - kontra kritikusok | 460 |
| 1981 | |
| Szabó István: Egy karakter története | 467 |
| Bacsó Péter: A tanú 12 esztendeje | 474 |
| Gábor Pál: Egy vezeklés története | 477 |
| Tarr Béla: Műfaja: film | 481 |
| Jancsó-hologram (Születésnapi beszélgetés) | 486 |
| 1982 | |
| Makk Károly: Kettős szorítottság kínjában | 501 |
| András Ferenc: Vissza a moziba! | 505 |
| 1983 | |
| Sára Sándor: Krónika a Don-kanyarról | 511 |
| Dárday István, Szalai Györgyi: Az emberi agyak "karbantartása" | 517 |
| Maár Gyula: Brácsaversenyek, nem popslágerek | 523 |
| 1984 | |
| Mészáros Márta: Egy-egy újlenyomat | 533 |
| Kovács András: Koturnus nélkül | 539 |
| 1985 | |
| Szabó István: Egy azonosságzavar története | 547 |
| Szabó László: Kőbánya, Montparnasse, Budapest | 556 |
| Makk Károly: A negyven-ötven kilós csomag | 560 |
| 1986 | |
| Zolnay Pál: Arc ellenfényben | 575 |
| 1987 | |
| Mészáros Márta: Mondom a magamét | 585 |
| Kovács András: Jelentés egy utóvédharcról | 591 |
| 1988 | |
| Sára Sándor: Fekete dobozaink | 597 |
| Dárday István, Szalai Györgyi: Talapalatnyi hitel | 602 |
| 1989 | |
| Jancsó Miklós: Történetek idézőjelben | 611 |
| 1990 | |
| Bíró Yvette: Volt egyszer egy Filmkultúra... | 619 |
| Grunwalsky Ferenc: A bűntett: szenvedélyes műalkotás | 623 |
| 1991 | |
| Sára Sándor: Még forr a must | 631 |
| Bacsó Péter: Valahol Ukrajnában | 636 |
| Ragályi Elemér: Filmművészetről pedig szó se essék | 639 |
| Néző van, csak meg kell találni (Születésnapi beszélgetés a 70 éves Jancsó Miklóssal) | 649 |
| 1992 | |
| Gulyás János, Gulyás Gyula: Történelmünk a ruhásszekrényben | 655 |
| Bacsó Péter: Lehet-e Megint Tanú? | 659 |
| Erdélyi János, Zsigmond Dezső: Miért didereg az indián? | 667 |
| Sára Sándor: Mire vigyáznak a Vigyázók? | 669 |
| Én ide szolgáltam... (A hatvanéves Gaál István - önmagáról) | 672 |
| Tóth János: Képek a sötétben | 679 |
| Művészet és politika vonzásában (Képviselőházi találkozás Kósa Ferenccel) | 691 |
| Ember Judit: Egy titkos filmrendező | 701 |
| 1994 | |
| Grunwalsky Ferenc: Egyetlen zseblámpával | 709 |
| Szomjas György: Mentőöv: a video | 714 |
| Gothár Péter: Sorsfordító időink | 719 |
| Függelék | |
| Filmográfia | 725 |
| Bibliográfia | 745 |
| Névmutató | 755 |