1.034.182

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A távoktatás módszertanának fejlesztése

Kutatási zárótanulmány

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Nemzeti Felnőttképzési Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 181 oldal
Sorozatcím: Felnőttképzési Kutatási Füzetek
Kötetszám: 6
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A kutatás háttere és szükségessége
A gazdaság számára az előrejelzések alapján egyre inkább egyértelműen szükséges az élethossz alatt többszörösen megújulni képes munkaerő, amely a kívánt... Tovább

Előszó

A kutatás háttere és szükségessége
A gazdaság számára az előrejelzések alapján egyre inkább egyértelműen szükséges az élethossz alatt többszörösen megújulni képes munkaerő, amely a kívánt mértékben és minőségben akkor állhat rendelkezésre, ha a legkorszerűbb tudástranszfer-technológiák nyújtotta lehetőségeket, előnyöket kihasználjuk; hatékonyan támogatjuk a folyamatos szervezeti és tartalmi változásokat, innovációt.
Ennek szakmai megalapozása során szükségképpen előtérbe kerülnek a tudásipari technológiák alkalmazásának legújabb eredményei, tapasztalatai. A távoktatást, különösen annak elektronikus formáját, ma már nemzetközi kutatásokkal alátámasztható stratégiai tervezési módszerek és az ezen a területen egyre inkább hangsúlyos, a képzési cél és a tartalom szabványosítására, harmonizálására irányuló törekvések fémjelezik.
Az e-learningnek mint a távoktatás, a nyitott képzés egy sajátos technikai bázison való megvalósulásának elismert a fontossága a felnőttképzés kiterjesztésében. A távoktatás, az e-learning a képzésnek-oktatásnak leggyorsabb tempóban fejlődő ágazata, és a modernizáció egyik fontos eszköze, bár az elmúlt évtizedben a fejlődést sok esetlegesség, spontaneitás, összehangolatlan próbálkozás és sikertelen vállalkozás jellemezte, a konszolidáció, a "kritikus tömeg" elérésének jelei egyre inkább tapasztalhatóak. Feltétlenül érdemes ezért a legfontosabb fejlődésekre fókuszálva, a módszertani kérdésekről, fejlődési irányokról összegző áttekintést készíteni.
Ugyancsak jelentős elmozdulás tapasztalható az ún. atipikus oktatási, képzési, tanulási helyzetek elfogadtatása, eredményeinek formai elismerése, akkreditálása területén. A rugalmas tanulási helyzetek és rendszerek, az egész életen át való tanulás gyors terjedésével a távoktatásban is ezeknek a módszereknek és eljárásoknak a fontossága felértékelődik. Az EU-ban is egyre inkább módszeres megközelítést és a befogadó jogi és intézményi környezet megteremtését tapasztalhatjuk és ennek hazai meghonosítása sem várathat sokáig magára. Vissza

Tartalom

Bevezetés 5
Kutatási összefoglaló 9
Javaslatok a jövőre vonatkozóan 15
I. A távoktatás módszertanának fejlesztése 19
1.1. A távoktatás és e-learning módszertana - elvi alapok és aktuális értelmezések 190
1.2. Tanulás és tudás: újraértékelt tartalmak az informatikai közegben. Új megközelítés a technológia és a módszertan viszonyához 25
1.3. Az Európai Unió e-learning politikája és a hatások áttekintése 29
1.4. Az e-learning mint innovációs jelenség - a megrekedt folyamat és az
újraindítás esélyei 32
1.5. A távoktatás-módszertani kutatások és tudományos publikációk helyzete - kritikus szemszögből 57
1.6. Áttekintés az e-learning piaci folyamatairól és a szolgáltatók versenyéről Európában 63
1.7. Válogatás az e-learning trendek spektrumából 69
1.8. Tapasztalatok és módszertani korlátok a Tanulást Támogató Rendszerek (Learning Management Systems - LMS) alkalmazásával kapcsolatban 76
1.9. E-learning, foglalkoztathatóság és személyes fejlődés - egy kutatási projekt eredményei 93
1.10. A távoktatás jövőjéről módszertani és intézményi perspektívában 97
II. A távoktatással szerzett ismeretek elismerésének helyzete és a lehetőségek bővítése 105
II.1. Az informális és a nem-formális tanulás sajátosságai és néhány aktuális aspektusa 105
II.2. Nem formális és informális tanulás - Európai uniós irányelvek 109
II.3. A távoktatási kurzusok akkreditációjának alapjául szolgáló minőségi és szervezési kérdések rendszere 119
II.4. Egy európai felmérés eredményei az e-learning akkreditációjáról 125
II.5. A távoktatás során szerzett ismeretek elismerésének helyzete és magyarországi távlatai 130
III. Gazdaságossági kérdések, költségstruktúrák és költségelemzés az elektronikus távoktatásban 147
III. 1. Bevezető gondolatok a távoktatás és az e-learning gazdaságosságáról 147
III.2. Költségek és a költségszámítás alapjai az online tanulásban 148
III.3. Az intézményi költség-haszon felmérés modellje az e-learning kezdeményezéseknél 163
Irodalomjegyzék 171-181
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv